ایران استار: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که احتمال ماندن کانادایی‌ها در همان کلاس درآمد و ثروت والدینشان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این به معنای کاهش تحرک درآمدی بین نسلی در جامعه کانادا است.
گلوبال نیوز به عنوان یکی از رسانه‌های اصلی کانادا نوشته است نتایج این مطالعه توسط مرکز آمار کانادا منتشر شده و در آن آمده است که درآمد پنج گروه مختلف از کودکان متولد دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ و همچنین درآمد والدین آنها را اندازه‌گیری شده است. این تحقیق نشان می‌دهد که تحرک درآمد بین نسلی - درجه ای که درآمد و ثروت یک شخص می‌تواند از پدر و مادرش بیشتر جلو برود - در همه گروه‌ها کاهش یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
چگونه در کانادا ثروتمندان تروتمندتر و فقیران فقیرتر می‌شوند؟
در این گزارش آمده است کودکانی که از ثروتمندترین نسل به دنیا می‌آیند، احتمالاً در این کلاس پُردرآمد با درآمد بالا باقی می‌مانند. از سوی دیگر کودکان متولد شده در گروه سنی با ثروت پایین یا نسل موسوم به X ، بیشتر احتمال دارد که در رده پایین ثروت جامعه باقی بمانند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"بنجامین تال"، معاون اقتصاد ارشد بانک سی‌آی‌بی‌سی در بازارهای سرمایه این افزایش فقدان تحرک ثروت بین نسل‌ها را ناشی از پدیده "بزرگترین انتقال ثروت در تاریخ کانادا" می‌داند. به گفته وی کودکان بومر (baby boomers) به احتمال زیاد منافع آن ثروت را دیده اند - مانند تحصیلات بهتر یا پول برای پرداخت وام مسکن - که به آنها کمک می‌کند تا درآمد والدین خود را کسب کنند. کودکان بومر افرادی هستند در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و هنگامی که میزان زاد و ولد به طور موقت افزایش یافته متولد شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
همین اثر توسط فرزندان متولد شده از والدینی که کمترین میزان درآمد را داشتند نیز دیده می‌شود که این پدیده در مجموع منجر به عدم تحرک درآمدی بین نسلی در کانادا شده است. گزارش مرکز آمار کانادا نشان می‌دهد که احتمال باقی ماندن کودکی در کلاس اقتصادی۲۰ درصد والدین که کمترین در آمد را دارند از ۲۷ درصد از متولدین ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۶ به بیش از ۳۲ درصد در بین متولدین ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۵ افزایش یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تال می‌گوید که شکاف در حال گسترش در اثر آشفتگی اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا حتی بدتر شده است. افراد کم درآمد که اکثر آنها در بخش خدمات بودند با گسترش کرونا شغل خود را از دست داده‌اند در حالی که فرصت‌های شغلی با درآمد بالاتر از شروع بحران کرونا رونق گرفته است. تال گفت: "علاوه بر این با توجه به اینکه بسیاری از ثروتمندان کانادایی هزینه نمی‌کنند زیرا نمی‌توانند، اما درآمد آنها هنوز هم وجود دارد. در واقع درآمد آنها در حال افزایش است و پس‌اندازهای آنها نیز افزایش و افزایش می‌یابد - آنها تقریباً روی یک کوه پول نقد نشسته اند یعنی ۱۰۰ میلیارد دلار پول نقد مازاد". تال گفت "این به آن معناست که مقداری از این پول خرج خواهد شد بخشی از آن سرمایه‌گذاری خواهد شد و بخشی از آن به بچه‌ها تعلق می‌گیرد و حتی در موضوع خانه آنها پیش پرداخت بیشتری می‌دهند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به گفته تال راه‌حل چنین مساله پیچیده‌ای در آموزش نهفته است و اطمینان از اینکه مردم وسیله‌ای برای تحصیلات پیدا می‌کنند تا مرزهای تحرک مالی را پیدا کنند. او گفت: "کانادا تحصیل‌کرده‌ترین کشور در سازمان همکاری توسعه اقتصادی با ۳۷ عضو است اما کانادا همچنین از نظر افراد تحصیل کرده که در فقر زندگی می‌کنند کشور شماره یک در میان آنهاست زیرا ما نمی‌توانیم آنچه را که مطالعه می‌کنیم تبدیل به مشاغل خوب کنیم زیرا برخی از افراد چیزهای اشتباهی را مطالعه می‌کنند که عملی نیست".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 10, 2021 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به