سال گذشته بعلت کرونا دولت بودجه سالیانه را به مجلس نبرده بود و بجای آن با تصویب قوانین مدت‌دار برای رفع مشکل کرونا، مملکت را اداره کرده بود
بودجه امسال کانادا در شرایط کرونایی، امروز دوشنبه ۱۹ اپریل توسط "کریستینا فریلند"، جانشین ترودو و وزیر دارایی موقت به مجلس برده شد. دولت لیبرال فدرال کانادا سال گذشته با اعلان وضعیت اضطراری بعلت وضعیت کرونا از ارائه بودجه به مجلس خودداری کرده و بجای آن با تصویب قوانین مدت‌دار برای رفع مشکل کرونا، مملکت را اداره کرده بود.
از آنجایی که دولت کنونی فدرال کانادا یک دولت اقلیت است، اگر هر لایحه مالی در مجلس با یکی از دیگر احزاب کبک، محافظه‌کار یا نیودموکرات همراهی نشود، دولت سقوط کرده و به کانادا مجبور به برگزاری انتخابات خواهد شد.

۲۰ روشی که بودجه امسال ۲۰۲۱ کانادا دقیقا روی پول جیب شما تأثیر می‌گذارد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
با این اوصاف نگاهی داریم به بودجه رونمایی شده امروز در مجلس و بندهایی از آن که دقیقا روی پول جیب تک‌تک کانادایی‌ها اثر دارد:
 
۱- تمدید کمک و مزایای مالی بازیابی کانادا و مراقبت از بیمار کانادا:
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در اوایل سال جاری، دولت اعلام کرد که هم مزایای مالی بازیابی کانادا (کرب) و هم مزایای مراقبت از بیمار کانادا (کرکب) را برای ۱۲ هفته دیگر و تا حداکثر ۳۸ هفته تمدید می‌کند. بودجه ۲۰۲۱ پیشنهاد می‌کند که حداکثر ۱۲ هفته دیگر به این برنامه اضافه گردد و بدین سان حداکثر دریافت این کمک‌ها به۵۰ هفته خواهد رسید. چهار هفته اول این برنام شامل پرداخت هفتگی۵۰۰ دلار و ۸ هفته نهایی هفتگی ۳۰۰ دلار خواهد بود. به مراقبت از بیمار نیز ۴ هفته افزوده شده تا حداکثر آن به ۴۲ هفته با هفتگی ۵۰۰ دلار پرداختی برسد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
۲- تمدید مزایای بیماری:
"کارلا کوالترو" وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار و معلولیت در ماه فوریه اعلام کرده بود که دولت قصد دارد مزایای بیماری بیمه بیکاری را از ۱۵ هفته به ۲۶ هفته افزایش دهد. بودجه ۲۰۲۱ می‌گوید این برنامه با اختصاص ۳ بیلیون دلار در طی ۵ سال از تابستان ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و نه از امسال.
 
۳- گسترش برنامه مراقبت از کودکان:
بودجه سال ۲۰۲۱ با هدف كاهش ۳۰ بیلیون دلاری (۵۰ درصدی) هزینه‌های یادگیری زودهنگام و مراقبت از كودكان طی ۵ سال آینده تدوین شده است. هدف نهایی کاهش هزینه مراقبت از کودکان به طور متوسط طی ۱۰ سال به ۱۰ دلار در روز می‌رسد که شامل کبک نمی‌شود. به مادرانی که در فکر نگاهداشتن فرزندانشان در مهد کودک هستند نیز روزی ۱۰ دلار پرداخت می‌شود.
 
۴- افزایش حداقل دستمزد:
حداقل دستمزد مشاغل از نظر دولت فدرال کانادا برای کلیه مشاغل بخش خصوصی تحت نظارت دولت به ۱۵ دلار در ساعت افزایش می‌یابد.
 
۵- افزایش مستمری بازنشستگان:
بازنشستگانی که تا ژوئن ۲۰۲۲ بیش از ۷۵ سال سن داشته باشند، در آگوست ۲۰۲۱ یک پرداخت ۵۰۰ دلاری از دولت فدرال دریافت خواهند کرد. بودجه ۲۰۲۱ همچنین پیشنهاد می‌کند که پرداخت‌های مستمری منظم بازنشستگان ۷۵ سال و بالاتر از ژوئیه ۲۰۲۲ به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.
 
۶- تعویق سود وام‌های دانشجویی:
بودجه ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که دولت "با تصویب یک قانون" تعویق سود وام‌های دانشجویی و کارآموزی را تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ تمدید می‌کند. این سود روی زندگی ۱.۵ میلیون کانادایی که در حال حاضر وام‌های دانشجویی خود را بازپرداخت می‌کنند، اثر می‌گذارد.
 
۷- وام‌گیرندگان کم‌درآمد در بازپرداخت بدهی خود کمک بیشتری دریافت می‌کنند:
بودجه فدرال ۲۰۲۱ آستانه درآمد لازم برای دریافت کمک در بازپرداخت وام‌ها کسانیکه تنها زندگی می‌کنند را از ۲۵,۰۰۰ دلار در سال به ۴۰,۰۰۰ دلار افزایش می‌دهد. این به ۱۲۱,۰۰۰ کانادایی دیگر که هر سال بدهی وام دانشجویی دارند کمک خواهد کرد. اگر دانشجویی هستید که در یک خانواده بزرگ زندگی می‌کنید ، آستانه دریافت کمک هزینه دانشجویی شما از ۵۹,۵۰۸ دلار کنونی به ۶۳,۷۳۵ دلار افزایش خواهد یافت.
 
۸- دو سال دیگر کمک هزینه‌های دانشجویی دو برابر می‌شود:
دو برابر شدن کمک هزینه دانشجویی موسوم به CGS (حداکثر ۶,۰۰۰ دلار برای دانشجویان تمام وقت و ۳,۶۰۰ دلار برای دانشجویان پاره وقت) تا پایان ژوئیه ۲۰۲۳ تمدید می‌شود.
 
۹- پشتیبانی بیشتر از دانش‌آموزان دارای معلولیت
دانشجویان و وام گیرندگان دارای معلولیت دائمی، پیشتر از طریق برنامه وام‌های دانشجویی کانادا پشتیبانی دریافت می‌کردند. بودجه ۲۰۲۱ می‌گوید از سال ۲۰۲۲ و طی ۴ سال مبلغ ۴۲۸.۹ میلیون دلار برای گسترش حمایت از افرادی که معلولیت آنها "مداوم و طولانی است، اما لزوماً دائمی نیستند" در نظر گرفته شده است. این تغییر حدود ۴۰,۰۰۰ دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
۱۰- پول بیشتر برای بزرگسالانی که به مدرسه تمام وقت بازمی‌گردند:
مبلغ ۱,۶۰۰ دلار برای بزرگسالانی که برای آموزش تمام وقت کمک هزینه دریافت می‌کردند، اکنون تا دو سال آینده یعنی تا جولای ۲۰۲۳ تمدید می‌شود.
 
۱۱- مزایای کارگران کانادا گسترش می‌یابد:
طبق این برنامه دولتی مالیات کارگران با دستمزد پایین، از دولت برگشت مالیاتی دریافت می‌کردند: تقریباً ۱,۴۰۰ دلار برای افراد مجرد بدون فرزند و ۲,۴۰۰ دلار برای خانواده‌ها. بودجه ۲۰۲۱ حدود یک میلیون کانادایی دیگر را نیز شامل این برنامه می‌کند. دولت در حال پیشنهاد افزایش سطح درآمد در مواردی است که مزایا برای افراد مجرد بدون فرزند به ۲۲,۹۴۴ دلار و برای خانواده‌ها به ۲۶,۱۷۷ دلار کاهش می‌یابد. همچنین، هنگام بررسی میزان درآمد برای واجد شرایط بودن برای گرفتن کار جدید و سرکار برگشتن با کمک دولت، به افراد اجازه داده می‌شود تا ۱۴,۰۰۰ دلار از درآمد خود را حذف کنند تا بتوانند راحت‌تر به سر کار برگردند.
 
۱۲- کمی تخفیف مالیاتی برای کارکنانی که بدهکار مالیاتی هستند:
برنامه "حمایت از حقوق بگیران کانادایی" به کسانیکه شغل خود را بعلت ورشکستگی کارفرما از دست داده‌اند و هنوز بدهی مالیاتی دارند، کمک می‌کند. در حال حاضر این کمک می‌گوید هر حقوق بگیری ۶.۸۲ درصد از پرداختش برای بیمه چنین روزی پیش دولت ذخیره می‌شود. بودجه ۲۰۲۱ می‌گوید این پرداختی اضافی حقوق‌بگیران که به طور متوسط سالانه ۳۰۰ دلار می‌شود، حذف می‌گردد.
 
۱۳- برنامه انگیزشی برای مقابله با تغییرات اقلیمی:
بودجه ۲۰۲۱ پیشنهاد می‌کند بازپرداخت مالیات‌های کربن جمع شده توسط دولت که به مردم برگشت داده می‌شود، بجای "اعتبار سالانه" بصورت پرداخت مستقیم سه ماهه انجام گردد.
 
۱۴- وام‌های بدون بهره برای بهینه کردن مصرف انرژی:
در بودجه ۲۰۲۱ مبلغ ۴.۴ بیلیون دلار در اختیار شرکت وام مسکن کانادا (CMHC) گذاشته شده تا به صاحبان خانه کمک کند تا از طریق وام‌های بدون بهره، به ارزش حداکثر ۴۰ هزار دلار، اصلاحات لازمه در ساختمان‌هایشان را برای کاهش مصرف انرژی و کمتر کردن هزینه‌ها انجام دهند.
 
۱۵- کمک به مردمان نواحی شمالی:
در حال حاضر برنامه دولتی شامل کمک به کسانی‌ست که بعلت کار و دریافت مزایای مسافرتی، مجبور به سفر به شمال هستند. اما اکنون این برنامه بند داشتن مزایای مسافرتی را لغو می‌کند و نتیجتا به افرادی که واجد شرایط هستند (یعنی فقط به واسطه کارشان مجبور به مسافرت می‌باشند) تا ۱,۲۰۰ دلار هزینه سفر را بازپرداخت می‌کند.
 
۱۶- گسترده‌تر شدن اعتبار مالیات بر آنهایی که ناتوانی جسمی (معلولیت) دارند:
اکنون به لطف بازتعریف "عملکردهای ذهنی ضروری برای زندگی روزمره" ۴۵,۰۰۰ نفر دیگر واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی معلولیت می‌شوند. اکنون مشکل در حافظه، حل مسئله، تعیین هدف و قضاوت و همچنین عملکرد انطباقی، نیز افراد را واجد شرایط دریافت این اعتبار می‌کند. این موارد شامل توجه، تمرکز، درک واقعیت، تنظیم رفتار و عواطف، و درک کلامی و غیرکلامی می‌شوند. این اعتبار مالیاتی ۳۷۶ میلیون دلار بوده که طی ۵ سال و از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌گردد.
 
۱۷- مالیات بر دخانیات:
مالیات غیر مستقیم توتون و تنباکو برای هر کارتن شامل ۲۰۰ نخ سیگار، ۴ دلار افزایش می‌یابد. این مالیات از همین فردا (سه‌شنبه) شروع می‌شود.
 
۱۸- اقلام لوکس مالیات جدیدی خواهند داشت:
بودجه فدرال شامل مالیات‌های جدیدی روی اتومبیل‌های لوکس و هواپیماهای شخصی می‌شود که بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار ارزش دارند، و نیز قایق‌هایی بیش از ۲۵۰,۰۰۰ دلار می‌ارزند. این مالیات کمترین میزان ۲۰ درصد ارزش آنها از ارقام ذکر شده بالا، یا، ۱۰ درصد ارزش کل آنها، محاسبه می‌شود. این مالیات از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ به اجرا در می‌آید.
بعلاوه کمپانی‌های دیجیتالی بزرگ (مانند آمازون و شاپی‌فای) با مالیات‌های بیشتری روبرو هستند
 
۱۹- مالیات خانه خالی فدرال:
از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲، ارزش املاک و مستغلات مسکونی افراد غیر مقیم و یا غیر کانادایی، که "خالی یا کم‌استفاده" هستند، شامل سالانه یک درصد مالیات می‌شود.
 
۲۰- تحصیل‌کرده‌های فوق دکترا امتیاز آر‌آر‌اس‌پی می‌گیرند:
تحصیل‌کرده‌هایی که مدرک آنها فوق دکترا باشد، کل درآمدشان برای آر‌آر‌اس‌پی "بعنوان درآمد" محسوب شده و نتیجتا می‌توانند میزان بیشتری آر‌آر‌اس‌پی برای زمان بازنشستگی خود بخرند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 


دیگر نکات برجسته بودجه:

  • این بزرگترین بودجه تاریخ کانادا از نظر تعداد صفحات (۷۳۹ صفحه) است.
  • در این بودجه جایگاه خاصی برای مادران و فرزندانش در نظر گرفته شده (روزی ۱۰ دلار برای کودکستان)، بعلاوه زنانی که بخواهند وارد بازار کار شوند.
  • بدهی کانادا از ۱ تریلیون دلار می‌گذرد.
  • در بودجه اثری از داروی رایگان برای کانادا و نیز حداقل درآمد ماهیانه وجود ندارد.
  • برای بومیان و سیاهپوستان و افرادی که از نظر نژادی مورد تبعیض قرار گرفته‌اند بودجه خاصی در نظر گرفته شده است.
  • بودجه مقابله با تغییرات اقلیمی بالغ بر ۱۷ بیلیون دلار می‌شود.
  • برای مشکلات جنسی در ارتش و پلیس فدرال ۷۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.
  • مبلغ ۴۰ بیلیون دلار برای رسیدگی به وضعیت کمبود خانه برای نیازمندان کنار گذاشته شده است.
  • کسری بودجه به تدریج از سال بعد کاهش می‌یابد: کسری بودجه امسال ۳۸۱.۶ بیلیون دلار و در سال بعد ۳۶۳.۴ بیلیون دلار خواهد بود.

دیگر احزاب چه می‌گویند؟

  • محافظه‌کاران: ناراحتیم چون ترودو هیچ برنامه‌ای برای نجات بیزینس‌های کوچک و اقتصاد ندارد. دولت حتی با استان‌ها در رابطه با کمک به فرزندان و غیره که در حوزه استانی‌ست مشاوره کافی نداشته است. بودجه لیبرال‌ها برای انتخاب شدن مجدد آنها طراحی شده است.
  • کبک: کسی نمی‌خواهد که با رد شدن بودجه مردم را راهی انتخابات کند، ما معتقدیم که این بودجه باید شامل کمک‌های بزرگ اقتصادی و مردمی بعلت کرونا باشد. اما در هر حال لیبرال‌ها دوستانی دارند (نیودموکرات‌ها) که با هر بودجه‌ای از آنها حمایت می‌کنند.
  • نیودموکرات‌ها: با این موج سوم و کرونا در کانادا ما بودجه را رد نمی‌کنیم تا باعث انتخابات اجباری و خطر برای سلامتی مردم شویم. ولی راه‌هایی برای مجبور کردن دولت در خارج از بودجه به کمک بیشتر به مردم و تصحیح اشتباهاتش وجود دارد که ما به آنها پایبندیم و تاکنون آنها را انجام داده‌ایم.
  • سبزها: از دولت در مورد کمک‌های مالی مستقیم به بیمه بیکاری و مشاغل و بیزینس‌ها تشکر می‌کنیم اما این بودجه شامل برخی موارد کافی برای نیازهای اجتماعی مانند کمبود خانه برای نیازمندها نیست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 19, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به