اداره آمار کانادا اعلام کرد که افت تورم بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده اما اعداد اقتصادی نشان از رکورد اقتصاد دارند
اداره آمار کانادا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که به واسطه کاهش قیمت بنزین، نرخ تورم ماه اکتبر در مقایسه با سال گذشته افت کرده و به ۳.۱% کاهش یافته، که این نرخ نسبت ماه سپتامبر با نرخ ۳.۸ درصدی هم کاهش نشان می‌دهد.
در حالیکه تحلیلگران "رویترز" پیش‌بینی کرده بودند که تورم از ۳.۸% در سپتامبر به ۳.۲% در اکتبر کاهش یابد اما اداره آمار کانادا اعلام کرد که این افت حتی بیشتر هم بوده اما اعداد اقتصادی نشان از رکورد اقتصاد دارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
تورم ماه اکتبر به ۳.۱% کاهش یافت؛ چه چیزهایی گران یا ارزان شدند؛ نرخ بهره چه می‌شود، دولت چه اعلان کرد؟
اداره آمار در توضیحات خود آورده که قیمت بنزین در اکتبر ۷.۸% نسبت به سال قبل کاهش داشته اما ۷.۵% نسبت به سپتامبر افزایش داشته که بخشی از آن ناشی از اعلام کاهش تولید اوپک بوده است. بدون احتساب بنزین، اداره آمار کانادا می‌گوید که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اکتبر ۳.۶% افزایش یافته در حالیکه این شاخص در ماه سپتامبر ۳.۷% بوده است. اعداد این اداره نشانگر افزایش ۱.۶ درصدی قیمت کالاهاست، در حالی که قیمت خدمات نیز ۴.۶% افزایش نشان می‌دهد که سریع‌ترین افزایش قیمت‌ها از ماه مه تاکنون به شمار می‌رود، و عمدتا به دلیل افزایش قیمت تورهای مسافرتی، اجاره‌ها، مالیات بر دارایی و سایر هزینه‌های دیگر بوده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
آمار کانادا اعلام کرد که همچنان هزینه‌های بهره وام مسکن، مواد غذایی خریداری‌شده از فروشگاه‌ها و اجاره بیشترین عامل تورم بوده است. هزینه‌های بهره وام مسکن در مقایسه با سال گذشته ۳۰.۵% افزایش یافته و اجاره نیز ۸.۲% بالاتر رفته است. در حالی که قیمت‌های مواد غذایی سریع‌تر از تورم کلی افزایش یافته، اداره آمار کانادا گفت که سرعت افزایش قیمت‌ها به کُندی ادامه داد. قیمت مواد غذایی در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۴% افزایش داشت در حالی که در سپتامبر ۵.۸% افزایش داشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اداره آمار می‌گوید که در مجموع همه عوامل، شاخص قیمت مصرف کننده ۰.۱% افزایش یافته که این به معنای بالا رفتن همچنانی قیمت‌هاست و تورم سالانه نیز همچنان از ۲ درصد که نرخ هدف بانک مرکزی کاناداست فراتر است. کاهش تورم باید برای بانک کانادا خبری خوشایند باشد زیرا به دنبال شواهدی مبنی بر کاهش مداوم رشد قیمت مصرف کننده است. بانک مرکزی تصمیم گرفت در آخرین تصمیم خود نرخ بهره را در ۵% ثابت نگه دارد، اما اعلام کرد که آماده است تا در صورت نیاز و برای کنترل تورم، نرخ بهره را دوباره افزایش دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
"تیف ماکلم" رئیس بانک مرکزی کانادا قرار است فردا چهارشنبه در اتاق بازرگانی منطقه "سنت جان" درباره هزینه بالای تورم سخنرانی کند، در حالی که آخرین تصمیم نهایی نرخ بهره امسال را در ۶ دسامبر اعلان می‌کند. این در حالی‌ست که امروز دولت اقلیت لیبرال "جاستین ترودو" بیانیه اقتصادی پاییزی خود را توسط معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی "کریستیا فریلند" اعلان کرد که شامل میلیاردها دلار هزینه جدید و اقدامات سیاستی هدفمند با هدف افزایش عرضه مسکن کانادا در سال‌های آینده بود. این بیانیه کسری بودجه کشور در در سال ۲۰۲۳ به ۲۰۲۴ را به ۴۰ میلیارد دلار می‌رساند.
 
بهره‌ها بالا می‌روند یا پایین؟
"داگلاس پورتر" اقتصاددان ارشد بانک مونترال گفت که گزارش تورم این نکته را نشان می‌دهد که نیازی به افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کانادا نیست، به ویژه با توجه به اینکه اقتصاد در حال حاضر به طور کلی در حال تلاش برای رشد است و تورم زیربنایی آرام شده است. پورتر در یادداشتی خطاب به مشتریان این بانک نوشت: "با این حال، قبل از اینکه بانک بتواند به طور جدی کاهش نرخ بهره را بررسی کند، ما باید شواهد بیشتری ببینیم که تورم در بخش خدمات نیز تعدیل شده است که این می‌تواند حداقل شش ماه دیگر رخ دهد".
اما "سیمون هاروی" رئیس تجزیه و تحلیل اطلاعات "اف‌ایکس" که برای "مونکس" اروپا و کانادا کار می‌کند می‌گوید: "در ارتباط با داده‌هایی که نشان‌دهنده کُندی رشد در بازار کار و اقتصاد است، عوامل نشان می‌دهند که امروز اقتصاد در وضعیت «رکود سطحی» قرار دارد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


با اقتصاد در حال رکود، نرخ بهره و نیز تورم بالا، دولت ترودو تحت فشار است تا بدون افزایش تورم با بحران اقتصادی در کشور مبارزه کند. دولت کانادا همچنان به کاهش هزینه‌های جدید ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا میلیاردها دلار پس‌انداز کند، اگرچه هزینه‌های مربوط به کرونا همچنان وجود دارد و به سرعت در حال کم شدن است اما بیانیه امروز دولت نشان داد که دولت همچنان ۲۰.۸ میلیارد دلار دیگر طی شش سال آینده، در این رابطه خرج خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, November 21, 2023 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به