فریلند گفت امید و باور من اینست که بانک‌ها با ما، دولت و کانادایی‌ها همکاری خواهند کرد
"کریستیا فریلند" وزیر دارایی، معاون و جانشین "جاستین ترودو" می‌گوید انتظار دارد بانک‌ها از یک منشور که صرفا مجموعه‌ای از توصیه‌ها برای حمایت از صاحبخانه‌های کانادایی‌ست و قدرت اجرایی ندارد، پیروی کنند.
میلیون‌ها نفر از کانادایی‌ها قرار است به زودی وام‌ها مسکن خود را با نرخ‌های بالاتر بهره دوباره تمدید کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
جوک امروز فریلند وزیر دارایی کانادا با سررسید میلیون‌ها وام مسکن: بانک‌ها همینجوری با مردم همکاری کنند!
یک گزارش منتشر شده توسط شرکت املاک "رویال لو‌پیج" نشان می‌دهد که بیش از سه میلیون کانادایی با تمدید وام مسکن خود در ۱۸ ماه آینده روبرو هستند. در نتیجه، بیشتر این افراد باید انتظار پرداخت ماهانه بسیار بالاتری داشته باشند. برای مثال "بیکرامدیپ سینگ" در ونکوور می‌گوید که انتظار دارد در سال آینده پرداخت‌های وام مسکن او بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد و "استفن چارتن" در اتاوا می‌گوید که احتمال پرداختش ۲ برابر می‌شود. این افزایش‌ها باعث ایجاد اضطراب در بین صاحبخانه‌ها می‌شود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
تورم در کانادا از ۸.۱% در ژوئن سال ۲۰۲۲ اکنون به ۳.۱% در ماه گذشته کاهش یافته اما در همین حال، نرخ بهره که توسط بانک مرکزی کانادا اعلان می‌شود از ۱.۵% به ۵% افزایش یافته و "تیف مکلم" رئیس بانک مرکزی این هفته اشاره کرد که ممکن است این نرخ بهره برای کنترل تورم کافی باشد. بنا به نظر کارشناسان، اظهارات او به این معناست که احتمالا برای مدتی در حدود ۶ ماه آینده نرخ بهره در همین عدد باقی خواهد ماند. برخی از کارشناسان به شدت از تیف انتقاد کرده‌اند که وی عمدا نرخ بهره را پایین نمی‌آورد تا بسیاری از کانادایی‌ها که سررسید تمدید بازپرداخت وام مسکن آنها در حال رسیدن است، با نرخ‌های بالاتری تمدید کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
فریلند امروز گفت که تمرکز او از این پس روی بهبود گسترده وضعیت اقتصادی‌ست، به‌طوری که بانک مرکزی کانادا احساس راحتی کند و نرخ بهره را بدون ترس از تورم مجدد کاهش دهد. این در حالی‌ست که در طی دو سال گذشته فریلند همواره ادعا می‌کرد که کانادا به زودی با رکود و بحران اقتصادی روبرو خواهد شد، اظهاراتی که هرگز جامه عمل به خود نپوشید اما به معنای پشتیبانی دولت از بانک مرکزی برای بالا بردن بهره‌ها تلقی می‌شود. درصدی از سود حاصل از بهره‌های بالا از طریق بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی تحویل داده می‌شود و این بانک نیز اکثر آن را به دولت می‌دهد. تورم و افزایش دستمزدها نیز درآمد دولت از مالیات مصرف‌کننده و مالیات بردرآمد را بالاتر می‌برد که همه اینها در همین زمان در حال روی دادن به نفع درآمد دولت است. با تمام این اوصاف بودجه سالیانه کانادا همچنان چندین بیلیون دلار کسری دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
اما به‌عنوان بخشی از بیانیه اقتصادی پاییز که روز سه‌شنبه گذشت توسط فریلند منتشر شد، یک منشور وام مسکن کانادایی نیز معرفی گشت که "مجموعه‌ای غیر الزام‌آور" بود که در آنها آمده بود که اتاوا از بانک‌ها می‌خواهد در رابطه با وام‌های مسکن، به مردم کمک کنند. این منشور، که هیچ قدرت قانونی و اجرایی ندارد شامل اقداماتی از جمله امکان "تمدید موقت زمان بازپرداخت وام‌های مسکن با نرخ قبلی، پایان دادن به آزمون استرس تست هنگام جابجایی بانک‌ها توسط صاحبخانه‌ها، و چشم‌پوشی از برخی کارمزدها" است.

آیا بانک‌ها به مردم کمک می‌کنند؟
فریلند در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به بانک‌ها برای پیروی از یک منشور بدون مکانیزم اجرایی روشن اعتماد کرد، گفت که او معتقد است که دولت، بانک‌ها و کانادایی‌ها در این موضوع منافع یکسانی دارند و افزود: "امید و باور من اینست که بانک‌ها با ما، دولت و کانادایی‌ها همکاری خواهند کرد". هیچ بانکی به این اظهارات واکنش نشان نداده و دستورالعمل اجرایی یا توصیه‌ای را صادر نکرده اما فریلند می‌گوید که انتظار دارد بانک‌ها نحوه حمایت خود از مردم را بطور شفاف و به هر دو زبان رسمی منتشر کند و از سوی دیگر برای صاحبخانه‌های کانادایی نیز مهم است که از قوانین آگاه باشند و بدانند هنگام صحبت با بانک‌های خود چه انتظاری می‌توانند داشته باشند". وی از توضیح درباره اینکه این منشور که "قانون" نیست تا مردم بتوانند با آن از بانک‌ها انتظار داشته باشند، گفت که وارد مباحث میان مردم با بانک‌های خصوصی نمی‌شود و تاکید کرد که مردم بدانند کانادا توانسته "سقوط اقتصادی" را تبدیل به "فرودی نرم" کند.

احزاب دیگر چه می‌گویند؟

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

از سوی دیگر "پی‌یر پولیور" رهبر محافظه‌کاران که پیشتر خواهان اخراج رئیس بانک مرکزی بعلت عدم توانایی در کنترل تورم و بهره شده بود، در اوایل هفته گذشته نیز به‌شدت از رویکرد دولت انتقاد کرد و گفت: "با این ۲۰ میلیارد دلار هزینه جدیدی که دولت کانادا در به‌روزرسانی پائیزی اقتصاد اعلان کرده، می‌توان خیلی ساده فهمید چه چیزی در انتظار کانادایی‌هاست: قیمت‌ها افزایش می‌یابند، اجاره‌ها بیشتر می‌شوند، بدهی‌ها انباشته‌تر می‌شوند، صاحبخانه‌ها خانه‌هایشان را از دست می‌دهند، مالیات‌ها باز هم بالاتر می‌روند، و سرانجام زمان حکومت این دولت نیز تمام می‌شود".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, November 26, 2023 - 22:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به