در آلبرتا، اکثر صاحبان خانه دارای آبگرمکن شخصی هستند
تاسیسات-55
در این مقاله لازم دیدم توضیحات بیشتری در رابطه با آب‌گرمکن‌های مورد استفاده در منازل مسکونی و یا واحد‌های تجاری بدهم، چرا که با داشتن اطلاعات بیشتر در این خصوص تصمیم‌گیری برای خرید‌ و یا اجاره آب گرمکن برای شما راحت‌تر می‌شود. ‌
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آبگرمکن‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: اول مخازن آب گرم سنتی یا آب گرمکن‌‌های زمینی و دوم آب گرمکن‌های مدرن بدون مخزن. هر دو نوع هدف مشابه‌ای را دنبال می‌کنند که آن عرضه‌ی قابل اعتمادی آب گرم به شما می‌باشد.
شما می‌توانید آب گرمکن‌‌های زمینی یا مخرن دار‌ که اغلب به عنوان مخزن آب داغ‌ نامیده می‌شوند را در ابعاد و اندازه‌های مختلف بر اساس میزان مصرف آب گرم خود انتخاب کنید‌. هر چند مخازن 40‌ گالنی از محبوب‌ترین مدل‌ها هستند، این مخازن آب گرم، از یک عنصر حرارت‌دهنده الکتریکی‌ و یا گازی برای گرم کردن آب استفاده می‌کند. آب ذخیره شده در مخزن تا دمای مشخصی گرم می‌شود‌ تا این‌ اطمینان حاصل گردد که در صورت درخواست، آب گرم به صورت محدود در دسترس باشد. این مخازن فارغ از استفاده و یا عدم استفاده از آب گرم تمام مدت آن را داغ نگه خواهند داشت و با توجه به بازدهی متوسط این نوع از آبگرم‌کن‌ها مصرف قابل توجهی دارند. از طرف دیگر با توجه به قابلیت جرم‌گیری داخل این مخازن بعد از گذشت چند سال داخل این مخازن وضعیت درآماتیکی به خود گرفته و شما از همان آب گرم ‌غیر بهداشتی برای مصارف روزانه خود استفاده می‌کنید.
آب گرمکن‌های بدون مخزن که دیواری هم نامیده می‌شوند در طول چند سال گذشته به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و به دلیل عدم وجود مخزن به صورت قابل ملاحظه‌ای کوچک هستند (یک سوم آب گرمکن زمینی) و گزینه‌های بیشتری از نظر محل نصب در اختیار شما قرار می‌دهد. این نوع آب گرمکن‌‌ها تنها آبی که مورد استفاده شما قرار می‌گیرد را گرم می‌نماید. به طور کلی‌ دارای بازدهی بالاتری می‌باشند و می‌توانند منبع آب گرم بی‌پایانی را فراهم آورند. تکنولوژی بالای ساخت و مقرون به صرفه بودن آب گرمکن‌‌های دیواری در سال‌های اخیر واقعا سبب افزایش محبوبیت آنها شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در بین آب گرمکن‌‌های ذکر شده آب گرمکن‌‌های دیواری آب سالم‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در "انتاریو" اکثر صاحبان خانه‌ها یک آب گرمکن زمینی اجاره‌ای دارند‌، اما در آلبرتا تقریبا هیچ‌کس چنین کاری نمی‌کند. البته توضیح این موضوع کمی مشکل است در واقع باید به این مسئله توجه کنیم که آیا داشتن یک آب‌گرمکن اجاره‌ای بهتر از خرید آن است؟ پاسخ به این سئوال بستگی به این دارد که چگونه به آن نگاه می‌کنید. از نقطه نظر هزینه‌های نصب درطول زمان قطعا بهتر است که شما یک دستگاه خریداری کنید‌ ولی شاید از نظر‌ راحتی و خدمات شاید بدون دردسر برای بسیاری از مردم اجاره کردن ارزش بیشتری داشته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
هزینه اجاره یک آب‌گرمکن در انتاریو‌ از شرکت‌های "انرکیر" و "‌ریلاینس" حدود 20 تا 40 دلار در ماه بسته به اندازه و سازنده دستگاه متغیر است. در هنگام خرید و‌ در طول مدت قرارداد لازم نیست نگران انجام تعمیر و نگهداری یا جایگزینی آن باشید‌. ولی در پایان قرارداد با آن درگیر خواهید بود.
قیمت آبگرمکن‌ها بسته به اندازه و کارخانه سازنده‌ بین 800 تا 1300 دلار است، به اضافه 400 تا 500 دلاری که برای نصب‌ هزینه می‌شود. البته هزینه‌های جانبی مثل حمل و نقل نیز باید لحاظ شود‌. از آنجایی که عمر کاری یک دستگاه معمولی با نگهداری مناسب حدود 15 سال است، معمولا دارندگان آب گرمکن متوجه می‌شوند که بعد از گذشت شش یا هفت سال‌ هنوز هم نیازی به‌ تعمیر‌ وجود ندارد‌. حالا به فرض این موضوع که شما هر ماه به صورت متوسط 30 دلار برای آب گرمکن خود پرداخت می‌کنید در طول مدت 15 سال شما مجموعا 5400 دلار، هزینه داشتن یک آب گرمکن اجاره‌ای را پرداخت کرده‌اید. مهم است قبل از امضاء قرارداد اجاره آب گرمکن متن آن را به دقت بخوانید و درک کنید که در طولانی مدت چه اتفاقاتی خواهد افتاد. در واقع اطمینان حاصل کنید که چه چیزی را امضا می‌کنید شاید جبران آن در آینده کمی مشکل باشد. با کسانی که در درب منزل به شما خدمتی را می‌فروشند بسیار محتاط باشید سعی کنید برای انجام اینگونه کارها از پیمانکاران واجد شرایط استفاده کنید.
در طول مدت 15 سال از عمر کاری موثر یک آب گرمکن ممکن است شما 1 تا 2 بار نیاز به تعمیر داشته باشید و هزینه این تعمیرات در بدترین حالت حدود 1000 دلار است اگر این میزان را با قیمت تمام شده آب‌گرمکن‌‌های اجاره‌ای در پایان زمان قرارداد مقایسه کنید متوجه اختلاف هزینه‌ها خواهید شد. البته شرکت‌های بزرگ دلایل عامه‌پسندی را بیان می‌کنند مانند اجاره کم ماهیانه، تعمیرات فوری بدون هزینه و غیره‌ که البته همیشه گرفتن خدمات به راحتی نوشتن آن نیست.
در سال 2012، اداره نظارت بر رقابت کسب و کارها در انتاریو شکایتی را بر علیه  شرکت‌های "انرکیر" و "ریلاینس" ترتیب داد که بر اساس آن این 2 شرکت به خاطر مجازات لغو غیر‌منصفانه‌ای که در قرار‌دادهای آب آب‌گرمکن‌‌های اجاره‌ای گنجانده شده بود مجبور به بازپرداخت 15 و 10 ميليون دلار مجازات شدند تا در قراردادهای آتی خود آن را بازنگری کنند.
این شرکت‌ها در انتاریو به صورت تقریبی حدود 1 میلیون مشتری با آب‌گرمکن‌‌های اجاره‌ای دارند‌.
بازدهی بالاتر آب‌گرمکن‌‌های دیواری به همراه مصرف کمتر گاز شهری در کنار داشتن آب سالم بهداشتی و فضای کمتر برای نصب‌ شما را مقید می‌کند هنگام خریدن آب آب‌گرمکن‌‌های اجاره‌ای به هزینه‌های انرژی، سلامت خانواده و قیمت تمام شده آن نیز توجه کنید‌. در واقع اگر معامله خوبی پیدا کردید آن را امضاء کنید.
در آلبرتا، اکثر صاحبان خانه دارای آبگرمکن شخصی هستند، در حالی که در انتاریو اکثر مردم اجاره می‌کنند. یعنی این موضوع به صورت عادتی درآمده است ولی این عادت در حال تغییر است.
در آخر به نظر می‌رسد خرید و نصب یک آبگرمکن دیواری یا زمینی فارغ از نکات مثبت و منفی آن به صرفه‌تر از اجاره یک آبگرمکن زمینی باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در پایان امیدوارم مشکلات و بیماری هر چه زودتر ختم به خیر شود و زندگی روال عادی خود را از سر بگیرد، نوروز مبارک.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 18, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به