خشونت جسمی از نشانه‌های واضح یک رابطه‌ی آزار‌دهنده و سوء استفاده‌ی عاطفی است
مشاور خانواده-45
همه‌ی روابط اختلاف نظرها، مشاجره‌ها و ناسازگاری‌هایی را در بر خواهد داشت. اما در بعضی روابط به نظر می‌رسد که همیشه مشکلی وجود دارد و یکی از طرفین رابطه را آزار می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
در یک رابطه‌ی عاطفی آزار‌دهنده و مبتنی بر‌ سوء استفاده‌ی عاطفی همواره یکی از طرفین رابطه سعی دارد طرف دیگر را به بهانه‌های مختلف سرافکنده کرده و به او احساس بی‌ارزشی بدهد. متاسفانه بسیاری از افرادی که درگیر چنین روابطی می‌شوند زمانی به این مسئله پی می‌برندکه خیلی دیر شده است. در نتیجه تصمیم گرفتم شما را از نشانه‌های یک رابطه‌ی عاطفی مبتنی بر سوء استفاده و آزار‌دهنده آگاه کنم. این مقاله به شما کمک می‌کند نشانه‌های چنین روابطی را بشناسید و در صورت برقراری این دسته از روابط خیلی زود از آن رها شوید.
 
نشانه‌های یک رابطه‌ی عاطفی آزار‌دهنده
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
عیب جویی مداوم: یکی از نشانه‌های یک رابطه‌ی آزار‌دهنده این است که طرف مقابلتان با عیب جویی‌های مداوم باعث سرکوب شما شود. معمولا افرادی به طور مداوم از دیگران عیب جویی می‌کنند که ثبات و پایداری ذهنی و روانی نداشته باشند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
کنترل بیش از حد: کنترل بیش از حد از طرف یک فرد سوء استفاده گر معمولا به دلیل جلوگیری از جدا شدن شما از خود صورت می گیرد. در واقع می‌توان گفت افراد بدرفتار و سوء استفاده کننده برای ارضای نیازهای روانی خود دست به آزار دیگران می‌زنند و همیشه به دنبال بهترین راه برای پایند کردن آن‌ها به خودشان هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
شما را به خاطر رفتار آزاردهنده‌ی خود سرزنش می‌کند: افراد سوءاستفاده گر معمولا برای آزار شما هوشمندانه رفتار می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند شما را بی‌ارزش جلوه داده و متقاعدتان کنند که سزاوار سرزنش شدن هستید. برای جلوگیری از این رفتار‌های آزار‌دهنده باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
تهدید کردن‌های مداوم: در این موارد فرد سوء استفاده کننده سعی می‌کند با تهدید به آسیب زدن به شما مانع جدایی و پایان رابطه‌تان شود و کنترل بیشتری بر شما داشته باشد. چنین افرادی از ترس، بی‌آبرویی و محکوم کردن شما در موارد مختلف برای پایداری رابطه‌تان استفاده می‌کنند.
حسادت: حسادت نسبت به خانواده و دوستان شما از جانب طرف مقابل نیز می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های یک رابطه‌ی آزار‌دهنده و سوء استفاده‌ی عاطفی باشد.
بی احترامی: یکی از نشانه های سوء استفاده ی عاطفی در رابطه این است که طرف مقابلتان شما را به چشم یک کالا می بیند. در واقع این دیدگاه به او کمک می کند احساس ارزش و احترام داشته باشد و با بی ارزش کردن شما جایگاه خودش را بالا ببرد.
‌شما را سرکوب می‌کند: اگر رابطه‌ای که در آن هستید شما را سرکوب کند و یا مانع پیشرفت شما شود، یک رابطه‌ی آزار‌دهنده و سوء استفاده‌ی عاطفی محسوب می‌شود. وقتی رابطه بر سلامتی، شغل و حرفه و یا جنبه‌های دیگر زندگی‌تان تاثیر منفی داشته باشد به این معنی است که رابطه‌ای آزار‌دهنده را در پیش گرفته‌اید.
کنترل‌گری مالی: یکی از طرفین رابطه طرف دیگر را از نظرمالی در کنترل می‌گیرد.
رابطه‌ای که به احساسات شما آسیب می‌رساند: اگر شریک عاطفی‌تان سعی کند اعتماد به نفس شما را تخریب کرده و به بی‌ارزش بودن متقاعدتان کند باید متوجه شوید که او یک فرد سوء استفاده‌گر است و تمام تلاش او در راستای جلوگیری از پایان رابطه با پایبند کردن شما به خود می‌باشد
آزار جسمی و بدنی: خشونت جسمی از نشانه‌های واضح یک رابطه‌ی آزار‌دهنده و سوء استفاده‌ی عاطفی است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

رنج و عذاب کودکان: اگر فرزندی داشته باشید و به هر دلیلی شاهد رنج و عذاب آن‌ها هستید، ممکن است رابطه‌ی شما یک رابطه‌ی آزار‌دهنده باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 4, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به