اگر کانادا در این ۴۵ روز نتواند بازار را به سوی آمریکا برگرداند، آمریکا مجاز خواهد بود که کانادا را جریمه کند
این اولین دعوا میان دو کشور پس از امضاء نفتا-۲ می‌باشد که در آن ترامپ با خروج از نفتا بدنبال کسب سود بیشتر آمریکا به ویژه در گشودن بازار لبنیات کانادا بود. این یکی از قدیمی‌ترین اختلافات بین کانادا و ایالات متحده بر سر تجارت می‌باشد که در حال رسیدن به سرانجام است. تقریبا همه بجز تعداد معدودی معتقدند که این حکم نهایتا به نفع آمریکا بوده است. ورود بیشتر آمریکا به بازارهای کانادایی که به محصولات لبنی خود سوبسید می‌دهد منجر به کاهش قیمت برخی از اقلام لبنی خواهد شد.
پس از اینکه امروز سه‌شنبه هیئت داوران که حَکَم میان دو کشور در این رابطه بود گفت که کانادا جلوی دستیابی به سهم منصفانه بازار کانادا توسط تولیدکنندگان آمریکایی را می‌گیرد، صنایع لبنی و مقامات تجاری آمریکایی جشن یک پیروزی نادر بر کانادا را گرفتند. از سوی دیگر دولت فدرال کانادا نیز سعی می‌کند که بگوید این حکم تاییدیه مدیریت عرضه، سیاستگذاری، تولید و فروش محصولات لبنی در کانادا توسط "بخش لبنی" کاناداست و این خود یک پیروزی مهمی است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هم آمریکا و هم کانادا در حکم دادگاه دعوا بر سر محصولات لبنی، شیر، پنیر و ماست ادعای پیروزی کردند
"کاترین تای"، نماینده تجاری ایالات متحده، در ماه مه گذشته رسما از یک هیئت حل و فصل اختلاف درخواست کرد تا ادعاهای تولیدکنندگان محصولات لبنی آمریکایی مبنی بر اینکه نحوه تخصیص سهمیه واردات محصولات آمریکایی برای عرضه و فروش در کانادا، نقض توافقنامه ایالات متحده، مکزیک و کانادا (موسوم به نفتا-۲) است را بررسی کند. کانادا با زحمت زیاد در معاهده نفتا درج کرده که اختلاف بین اعضاء توسط حَکَم و دادگاه حل و فصل شود، در حالیکه آمریکا اصرار داشت باید فقط در دادگاه‌های این کشور بررسی و حکم صادر گردد. اما امروز سه‌شنبه، این هیئت تا حد زیادی به نفع آمریکا رای داد و تا ۳ فوریه به کانادا فرصت داد یا به این حکم پاسخ دهد یا از آن تبعیت کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کاترین، مدت کوتاهی پس از انتشار این تصمیم در بیانیه‌ای گفت: "این یک پیروزی تاریخی در حذف محدودیت‌های تجاری ناموجه بر محصولات لبنی آمریکایی است. در نهایت، این حکم تضمین می‌کند که صنعت لبنیات ایالات متحده و کارگران آن از مزایای کامل پیمان نفتا-۲ برای بازاریابی و فروش محصولاتشان به مصرف کنندگان کانادایی بهره‌مند می‌شوند". هسته اصلی اختلاف در چگونگی تخصیص سهمیه‌های شامل گمرکی و نیز مقادیر محصولات لبنی داخلی در مقایسه با محصولات وارداتی مانند شیر، پنیر، پودر، ماست و حتی بستنی بود. آمریکا می‌گوید که کانادا سهم بزرگی از این سهمیه‌ها را به جای اینکه به تولیدکنندگان اختصاص دهد به پردازشگرها اختصاص داده و بدین شکل عملا تولید کنندگان آمریکایی را از دریافت سهم منصفانه از بازار کانادا محروم کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این حکم می‌گوید که شکایت ایالات متحده اصلا به چالش کشیدن این سیستم کانادا نبوده بلکه اعتراض به طرح و اجرای این سیستم غیر قابل انعطافی است که دسترسی به بازارهای کانادا را از تولیدکنندگان آمریکایی می‌گیرد. طبق قرارداد باید آمریکا می‌توانست بیش از ۳ درصد دیگر از بازار کانادا را بدست آورد اما کانادا با پیاده‌سازی این سیستم ۸۰ درصد بازار را بدون هیچ انعطافی برای خودش کنار گذاشته که قابل دسترسی نیست. در حالیکه آمریکا اصرار داشت که سهمیه‌بندی غیرقانونی‌ست و صراحتا در متن توافقنامه هم درج شده اما کانادایی می‌گوید سهمیه‌ها کاملا منطبق با قوانین تجاری جولای ۲۰۲۰ نفتا-۲ است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اما از سوی دیگر همین حکم پایانی می‌گوید: "سیستم کنونی کانادا، که حجم قابل توجهی محصولات لبنی را فقط برای پردازشگرها کنار می‌گذارد، جزو معاهده نفتا-۲ نیست و کانادا می‌تواند طبق صلاحدید خود سهمیه به محصولات لبنی اختصاص دهد و آنرا مدیریت کند و در طراحی و اجرای مکانیسم‌های خود اختیار قابل توجهی دارد". این قسمت حکم مبنای ادعای "مری انگ" وزیر تجارت و "ماری کلود بیبو" وزیر کشاورزی کاناداست که می‌گویند این حکم "به نفع کانادا و صنایع لبنی آن می‌باشد زیرا صراحتا حق کانادا برای تنظیم بازار لبنیات خود را به رسمیت می‌شناسد". "آلیس هانسن" دبیر مطبوعاتی انگ گفت: "سه حکم از چهار حکم امروز به نفع کانادا بوده و ما در حال بررسی آن یک حکم هستیم. به طور خاص، این هیئت تأیید کرد که کانادا اختیار خود را برای تخصیص سهمیه‌ها به پردازشگرها حفظ می‌کند. ما همچنان به کار با صنعت لبنیات آمریکا برای توسعه یک مکانیسم جدید ادامه خواهیم داد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

نهایتا بنظر می‌رسد کانادا می‌تواند همچنان از سیستم سهمیه‌بندی خود استفاده کند اما مجبور خواهد بود آنرا طوری تغییر دهد که دسترسی ۳ درصدی آمریکا به بازار کانادا نیز محقق شود. اگر کانادا در این ۴۵ روز نتواند بازار را به سوی آمریکا برگرداند، آمریکا مجاز خواهد بود که کانادا را جریمه کند، که احتمالا از نوع جریمه گمرکی خواهد بود، به همان میزان مالی که کانادا آمریکا را از بازار محروم کرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 4, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به