آخرین باری که نرخ بهره تا این میزان بالا بود، به آوریل ۲۰۰۸ برمی‌گردد که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را از ۳.۵ درصد به سه درصد کاهش داد
بانک مرکزی کانادا روز چهارشنبه طی یک افزایش بزرگ دیگر، نرخ بهره را با بالا بردن ۰.۷۵% به ۳.۲۵% رسانید که بالاترین میزان بهره از زمان بحران مالی جهانی تاکنون است.
این پنجمین افزایش پیاپی نرخ بهره بانک مرکزی‌ست که از ماه مارس شروع شده و طی این ۷ ماه بهره‌ها را در مجموع ۳% و بازپرداخت‌ها را ۵۰% افزایش داده و می‌گوید باز هم آنرا بالا و بالاتر خواهد برد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بیداد بهره: افزایش ۰.۷۵% بهره بانک مرکزی به ۳.۲۵% و بانک‌ها به ۵.۴۵% رسید؛ پرداخت شما دقیقا چقدر افزوده می‌شود؟
آخرین باری که نرخ بهره تا این میزان بالا بود، به آوریل ۲۰۰۸ برمی‌گردد که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را از ۳.۵ درصد به سه درصد کاهش داد. اما بانک مرکزی روز چهارشنبه بطور واضح گفت که همچنان به سیاست انقباضی خود ادامه می‌دهد و نرخ بهره را باز هم بالاتر می‌برد. این بانک می‌گوید در تلاشی مستمر برای مهار تورم بالا رفته پس از کروناست و افزود: "ما بر تعهد خود برای ثبات قیمت‌ها مصمم هستیم و به اقدامات لازم برای دستیابی به هدف تورم ۲ درصدی ادامه خواهیم داد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در حالی که بانک مرکزی خاطرنشان کرد که تورم از ۸.۱ درصد در ماه جولای به ۷.۶ درصد در ماه آگوست کاهش یافته، اما تورم اصلی همچنان در بازه ۵ تا ۵.۵ درصدی صعود است. کاهش اخیر دیده شده در شاخص قیمت مصرف کننده نیز عمدتا ناشی از کاهش قیمت بنزین می‌باشد و قیمت کنونی بنزین هنوز برای اداره و سر و سامان دادن به اقتصاد بسیار بالا است. بنزین از اوایل ماه گذشته روند نزولی آرامی را طی می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این پنجمین افزایش متوالی، در حالی اتفاق می‌افتد که شتاب اقتصاد کانادا در حال کاهش است و رشد آن در سه ماهه دوم تنها ۳.۳% بود، رقمی که بانک اذعان داشت ضعیف‌تر از آنچه پیش‌بینی شده بود، است. با مسیر پُر شتاب افزایش نرخ، این بانک گفت که انتظار می‌رود تا اقتصاد در نیمه دوم سال، روند آرام‌تری را پیش بگیرد و تورم و رشد اقتصادی کمتر شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
محاسبه پرداختی‌های شما؛ نرخ بهره بانک‌های بزرگ چقدر بالا می‌رود؟
با افزایش نرخ بهره در چهارشنبه، اکنون می‌توان گفت که یک خانواده دارنده وام مسکن ۵۰۰,۰۰۰ دلاری که در ماه فوریه امسال و بهره ۱.۵ درصدی پرداخت ماهانه‌اش ۱,۹۹۹ دلار می‌شد، از امروز و با بهره ۵.۴۵ درصدی اکثر بانک‌ها پرداخت ماهانه آنها ۳,۰۳۷ دلار خواهد شد که نشان از رشد بیش از هزار دلار و افزایش ۵۰ درصدی پرداخت ماهیانه آنها دارد. به ترتیب نرخ‌های ثابت و متغیر بانک‌های بزرگ پیش از اعلان بانک مرکزی، با تخفیفات فصلی و بازاری عبارت بودند از: بانک بی‌ام‌او (مونترال) ۵.۲۴% و ۴.۳۵%؛ بانک تی‌دی ۵.۲۴% و ۵.۰۵%؛ بانک سی‌آی‌بی‌سی ۵.۱۷% و ۴.۳۹%؛ بانک رویال ۵.۵۴% و ۵.۲۵%؛ بانک اسکوشیا ۵.۲۹% و ۵.۱%. روز پنجشنبه عصر بانک‌های بزرگ کانادایی در واکنش به اقدام روز چهارشنبه بانک مرکزی کانادا در افزایش بهره به ۳.۲۵%، همگی نرخ‌های بهره بانکی خود را ۰.۷۵% بالا بردند و به ۵.۴۵% رساندند در حالیکه نرخ قبلی همگی آنها (بدون تخفیفات فصلی و بازاری) ۴.۷۰% بود. این نرخ‌های بالا رفته، همزمان با اعلان در روز پنجشنبه، اعمال نیز شد. نرخ بهره‌های بانک‌های بزرگ کانادا معمولا ۲% بالاتر از بانک مرکزی‌ست.
علاوه بر افزایش هزینه‌های وام بر خانه‌داران تورم شدید نیز جیب مردم را سوراخ کرده است. با این حال، بانک مرکزی به شاخص‌های قوی‌تر تقاضای داخلی اشاره کرد و گفت مصرف تقریبا ۹.۵% رشد کرده و سرمایه‌گذاری تجاری نزدیک به ۱۲% افزایش نشان می‌دهد.
 
دلایل این وضعیت و تاریخ بازنگری بعدی نرخ بهره
بانک مرکزی در بیانیه خود، نسبت به افزایش مداوم تورم جهانی با توجه به فشارهای ناشی از تعطیلی مداوم کووید ۱۹ در چین، اختلالات مداوم عرضه کالاها در جهان، جنگ در اوکراین و نوسانات قیمت کالاها هشدار داد و افزود که این عوامل ادامه‌دار همچنان باعث "کاهش رشد اقتصادی" و افزایش قیمت‌ها می‌شوند. این بانک می‌گوید از آنجایی که انتظار می‌رود تورم همچنان بالا بماند، نرخ بهره بعنوان سیاستی برای کنترل تورم باید مرتبا افزایش یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بانک مرکزی تصمیم در خصوص نرخ سیاستی بعدی و گزارش چشم‌انداز اقتصادی خود را قرار است به جای ۶ اکتبر، در ۲۶ اکتبر ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, September 8, 2022 - 04:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به