اول اپریل یکی از روزهای اعمال تغییرات بودجه‌ای در کاناداست. طبق برنامه دولت فدرال، از امروز در کنار اندک افزایش حداقل دستمزد، پنج مالیات گوناگون کانادایی‌ها بیشتر می‌شود.
اول اپریل یکی از روزهای اعمال تغییرات بودجه‌ای در کاناداست. طبق برنامه دولت فدرال، از امروز در کنار اندک افزایش حداقل دستمزد، پنج مالیات گوناگون کانادایی‌ها بیشتر می‌شود.
این مالیات‌ها شامل سیگار و مشروب و کار و دو سری کربن می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
از امروز پنج مالیات فدرال کانادایی‌ها افزوده می‌شوند، در مقابل حداقل دستمزد کارمندان فدرال کمی افزایش می‌یابد
۱- مالیات سیگار: مالیات سالانه موجودی سیگار برای سیگارهایی اعمال می‌شود که در ساعت ۱۲:۰۱ صبح روز ۱ آپریل در انبار نگهداری می‌شوند. اگر در روال عادی کسب‌وکارتان سیگارهایی برای فروش دارید، باید به منظور محاسبه مالیات موجودی سیگارِ قابل پرداخت خودتان، موجودی سیگارها را در ابتدای روز ۱ آپریل ۲۰۲۳ مشخص کنید. مالیات موجودی سیگار برای ۱ آپریل ۲۰۲۳، به ازای هر سیگار معادل ۰.۰۰۹۳۸ دلار است (۱.۸۷۶ دلار برای هر کارتن ۲۰۰ عددی سیگار)، بر روی موارد ذیل اعمال می‌شود:
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

الف) سیگارهایی که هزینه‌های گمرک (مالیات) آن‌ها پرداخت شده (یعنی سیگارهایی که مالیات غیر مستقیم آنها پرداخت شده است، مانند تمبر غیر مستقیم تنباکو که توسط "دیوتی پید کانادا درویت اکوییتی" بر روی آنها الصاق شده است).
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
ب) سیگارهای بدون مهر وارداتی که توسط فروشگاه‌های معاف از مالیات برای آن عوارض ویژه پرداخت شده است. سیگارها شامل هر نوع رول یا لوله‌ای که برای کشیدن سیگار در نظر گرفته شده است می‌شود، البته به غیر از سیگار برگ و یا چوب تنباکو.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
۲- مالیات مشروبات الکلی: در اول آپریل ۲۰۲۳ مالیات بر الکل به میزان ۶.۳ درصد افزایش می‌یابد. در حال حاضر این مالیات معادل حدود نیمی از قیمت آبجو، ۶۵ درصد قیمت شراب و بیش از سه چهارم قیمت مشروبات الکلی را تشکیل می‌دهد. "ترازانو" می‌گوید گفت: "کشورهای دیگر مالیات‌ها را کاهش می‌دهند، اما اتاوا کانادایی‌ها را مجبور به پرداخت قبوض بالاتر می‌کند. «جاستین ترودو» باید از هدر دادن این همه پول دست بردارد و مالیات‌ها را کاهش دهد". "بیر کانادا" سازمانی که نماینده آبجوسازان کانادایی است، از دولت فدرال می‌خواهد تا به افزایش اتوماتیک مالیات غیر مستقیم هرساله بر مشروبات الکلی پایان دهد. این سازمان می‌گوید که در حال حاضر آبجوسازان با افزایش هزینه‌ها مواجه هستند و افزایش مالیات می‌تواند برای مشاغل و کارگران عواقب منفی به همراه داشته باشد. درآمدهای حاصل از مالیات الکل فدرال، به صندوق درآمد تلفیقی می‌رود که مبالغ آن برای پرداخت تمام هزینه‌های دولت فدرال استفاده می‌شود.
طبق قانون، هر سال در اول آپریل مالیات غیر مستقیم مطابق با شاخص قیمت مصرف کننده (معروف به تورم) تعدیل می‌شود. مالیات غیر مستقیم در سطح تولید، در زمان بسته‌بندی برای محصولات داخلی و در زمان واردات، برای محصولات خارجی اعمال می‌شود. دولت فدرال می‌گوید که در کل، مالیات غیر مستقیم بخش نسبتاً کمی از قیمت محصول مشروبات را تشکیل می‌دهد- هزینه‌های هیئت بازرگانی مشروبات الکلی و مالیات‌های استانی قسمت عمده آن را به خود اختصاص می‌دهد.
 
۳- مالیات بیمه کار: در سال ۲۰۲۳، کارگرانی که ۶۱,۵۰۰ دلار و یا بیشتر درآمد دارند، بر اساس مالیات بیمه کار ۵۰ دلار اضافی پرداخت خواهند کرد. کارفرمایان آن‌ها نیز ۷۰ دلار اضافی پرداخت خواهند کرد. در مجموع در سال ۲۰۲۳، مالیات بر حقوق برای یک کارگر طبقه متوسط ۴.۷۵۶ دلار هزینه خواهد داشت. کارفرماهای آنها نیز مجبور به پرداخت ۵.۱۵۷ دلار خواهند بود. دولت فدرال در حال افزایش مبلغ اولیه شخصی برای مالیات بر درآمد است. با این حال، به دلیل افزایش مالیات بر حقوق و دستمزد، هر کسی که در سال ۲۰۲۳ معادل ۴۰,۰۰۰ دلار و یا بیشتر درآمد داشته باشد، نسبت به سال ۲۰۲۲ مالیات بر درآمد فدرال بیشتری پرداخت خواهد کرد.

۴- مالیات کربن: مالیات کربن فدرال از اول آپریل ۲۰۲۳ به ۱۴ سنت در هر لیتر بنزین افزایش می‌یابد. به گفته افسر بودجه مجلس، در سال ۲۰۲۳ مالیات کربن حتی پس از تخفیف‌ها، به طور متوسط بین ۴۰۲ تا ۸۴۷ دلار برای خانوارها هزینه خواهد داشت. امسال دو دوره مالیات کربن اعمال می‌شود که دوره اول آن از امروز آغاز می‌شود و دوره دوم آن از تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۳ از طریق مقررات سوخت اعمال می‌گردد. تا سال ۲۰۳۰، مالیات دوم کربن قیمت بنزین را هر سال تا ۱۳ سنت در هر لیتر افزایش می‌دهد. هیچ تخفیفی برای مالیات کربن دوم وجود ندارد.

۵- مالیات برنامه بازنشستگی کانادا: در سال ۲۰۲۳، کارگرانی که ۶۶,۶۰۰ دلار و یا بیشتر درآمد دارند، بر اساس مالیات برنامه بازنشستگی کانادا، ۲۵۵ دلار اضافی پرداخت خواهند کرد. کارفرمایان آنها نیز ۲۵۵ دلار اضافی پرداخت خواهند کرد.
 
 
در مقابل این مالیات‌ها: حداقل دستمزد فدرال کانادا کمتر از یک دلار در ساعت افزایش می‌باید
دولت می‌گوید که این افزایش بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده که در سال۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش یافته، قصد دارد در اول آپریل حداقل دستمزدهای کارمندان دولت فدرال از ۱۵.۵۵ دلار به ۱۶.۶۵ دلار در ساعت افزایش دهد. اتاوا در سال ۲۰۲۱، حداقل دستمزد فدرال را ۱۵ دلار در ساعت تعیین کرده بود و هر سال بر اساس تورم آن را افزایش می‌دهد. تغییرات هر سال در اول ماه آپریل انجام می‌شود.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

حداقل دستمزد فدرال برای بخش‌های خصوصی تحت نظارت فدرال، از جمله بانک‌ها، خدمات پستی و پیک، و حمل و نقل هوایی، ریلی (راه آهن)، جاده‌ای و دریاییِ بین استانی اعمال می‌شود. در مواردی که حداقل دستمزد استانی و یا منطقه‌ای بالاتر از نرخ فدرال است، کارفرمایان باید مبلغ بالاتر را اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, April 1, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به