تخمین اولیه افت ۱۵% تا پایان سال آینده بود اما با شرایط کنونی این تخمین تغییر کرده و کاهش بین ۲۰ تا ۲۵ درصدی خواهد داشت
گزارش جدید بانک "تی‌دی" نشان می‌دهد که میانگین قیمت یک خانه در کانادا از اوج خود در اوایل سال جاری تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش خواهد داشت.
گزارشی که امروز دوشنبه منتشر شد، می‌گوید این کاهش قیمت‌ها که از تابستان امسال شروع شده، به واسطه با افزایش نرخ بهره و در نتیجه افزایش بازپرداختی‌های وام مسکن مردم است. بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که این کاهش تا پاییز و حتی زمستان نیز ادامه یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
بانک تی‌دی: قیمت مسکن در کانادا تا اوایل سال آینده ۲۵% پایین می‌آید
آخرین داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا (موسوم به CREA) نشان می‌دهد که قیمت‌ها میانگین خانه در جولای به ۶۲۹,۹۷۱ دلار رسیده است که نسبت به ۶۶۲,۹۲۴ دلار در جولای سال گذشته ۵% کاهش داشته است. این افت بر اساس تعدیل فصلی، قیمت میانگین این ماه نسبت به ماه ژوئن را ۶۵۰,۷۶۰ دلار نشان می‌دهد که این نیز ۳% کاهش دارد. "ریشی سوندی" اقتصاددان بانک تی‌دی نوشت: "کاهش قیمت پیش‌بینی‌شده در این گزارش نشان‌دهنده کاهش بی‌سابقه‌ای است که حداقل تا اواخر دهه ۱۹۸۰، هرگز رخ نداده است. این کاهش قیمت‌ها به دنبال افزایش بی‌سابقه آن در طول شیوع کرونا در حال وقوع است".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
ریشی گفت: "کاهش پیش‌بینی‌شده ما در قیمت مسکن در سراسر کانادا این واقعیت را نشان می‌دهد که تنها بخشی از افزایش ۴۶% قیمت املاک در طول کرونا جبران خواهد شد؛ به این ترتیب، این پیش‌بینی بیشتر نشان از یک تنظیم مجدد بازار دارد تا سقوط آزاد و شدید آن". وی می‌افزاید که احتمالا در حال حاضر عوامل متعددی، مانند افزایش تورم، رشد درآمد مصرف‌کننده، پس‌اندازهای اضافی مردم، موجودی کم خانه برای فروش باعث سرعت زیاد کاهش تقاضا و کاهش قیمت مسکن شده‌اند که در ده‌ها سال اخیر هرگز دیده نشده بودند. این بانک می‌گوید پیشتر تخمین زده بود که میانگین قیمت املاک که در فوریه امسال در حداکثر خود با ۸۱۷,۲۵۳ دلار بود، تا پایان سال آینده ۱۵% کاهش یابد، اما اکنون و با شرایط کنونی تخمین خود را تغییر داده و می‌گوید این کاهش بین ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
این در حالی‌ست که انجمن املاک و مستغلات کانادا در ماه ژوئن پیش‌بینی کرده بود که با بالا رفتن قیمت کلیه اجناس، میانگین قیمت مسکن نیز در کشور با ۱۰.۸% افزایش سالانه به ۷۶۲,۳۸۶ دلار تا پایان سال ۲۰۲۲ و به ۷۸۶,۲۵۲ دلار در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید. گزارش کنونی اما تخمین می‌زند که تعداد فروش خانه نیز تا ۳ ماهه اول سال آینده ۳۵% کاهش خواهد یافت. ریشی می‌نویسد: "افت پیش‌بینی‌شده ما در فروش خانه در کانادا به خوبی در محدوده‌ای است که در رکود مسکن، در گذشته نیز مشاهده شده بود، در اواخر دهه هشتاد و بحران مالی جهانی شاهد کاهش ۳۸ درصدی فروش خانه بوده‌ایم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
انجمن املاک و مستغلات کانادا می‌گوید که فروش خانه در جولای، ۵.۳% در مقایسه با ژوئن کاهش یافته در حالیکه تعداد واقعی فروش در ماه گذشته ۳۷,۹۷۵ بوده که نسبت به جولای سال گذشته ۲۹% کاهش نشان می‌دهد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اما بانک تی‌دی می‌گوید، در بلندمدت، چشم‌انداز مسکن مثبت باقی می‌ماند، زیرا پیش‌بینی می‌کند با رشد شدید جمعیت، بازار مجبور است سالم بماند و تقاضای اساسی برای مسکن را حمایت کند.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, August 29, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به