شان فریزر وزیر مهاجرت توانسته در طی کمتر از یک سال تعداد این پرونده‌ها تا ۱.۲ میلیون پرونده کاهش دهد
اداره مهاجرت کانادا اعلان کرد که تعداد پرونده‌های معوقه مهاجرتی به کانادا تا ۸۰۹,۰۰۰ کاهش یافته است.
بر اساس داده‌های به‌روزرسانی شده، با وجود اعتصاب کارمندان این اداره، تعداد پرونده‌های تلنبار شده مهاجران کاهش چشمگیری نشان می‌دهد. البته هنوز تعداد پرونده‌های در حال رسیدگی "انبوه" گزارش می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تعداد پرونده‌های مهاجرت و شهروندی تلنبار شده معوقه کانادا، با رسیدگی سریع دولت، بسیار کم شد
تعداد پرونده‌های معوقه این اداره از پایان مارچ تا پایان آوریل ۲۰۲۳، یعنی در طی فقط یک ماه از ۸۹۶,۰۰۰ پرونده به۸۰۹,۰۰۰ رسید، که این میزان رسیدگی به پرونده‌ها در این اداره، نوعی شگفتی محسوب می‌شود. برخی از متخصصان مهاجرتی می‌گویند با توجه به اینکه کارکنان اداره مهاجرت بین ۱۹ آوریل ۲۰۲۳ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ اعتصاب کرده بودند، این اعداد شگفت‌آور هستند. "شان فریزر" وزیر مهاجرت کانادا در مصاحبه اختصاصی ماه فوریه خود با ایران استار به افزایش قابل توجه رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرده بود و در عین حال گفته بود که به پرونده‌های ایرانیانی که در کانادا هستند اولویت می‌دهد و حتی با سرعت بسیار بیشتری به پیش خواهد برد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

البته علاوه بر این تعداد، ۱,۱۹۷،۰۰۰ پرونده باز درخواست مهاجرت به کانادا همچنان در حال بررسی که به‌عنوان پرونده‌های باز در حال رسیدگی نامیده می‌شوند. به طور کلی، تا ۳۰ آوریل، هنوز حدود ۲ میلیون پرونده در این اداره دست بررسی بود که شامل هر سه بخش شهروندی، مهاجرت و ویزاهای موقتی می‌شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
درک آنچه که اداره مهاجرت کانادا آن را "معوقه" می‌نامد با آنچه این اداره آن را "در حال رسیدگی" توصیف می‌کند کمی ناواضح به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، استاندارد رسیدگی به درخواست پرونده‌های اسپانسری همسر در اداره مهاجرت ۱۲ ماه است. بنابراین اگر درخواستی در حال بررسی است و از بازه زمانی ۱۲ ماهه فراتر نرفته باشد بعنوان "در حال رسیدگی" توصیف می‌گردد و نه بعنوان "معوقه". برای معوقه شناخته شدن یک پرونده اسپانسری همسر، حتما باید از تاریخ تشکیل پرونده ۱۲ ماه گذشته باشد در عین اینکه کار رسیدگی به آن هنوز پایان نیافته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دولت می‌تواند این زمان را هر وقتی که بخواهد باز تعریف کند و با این احتساب از یکی به دیگری بیافزاید. آخرین زمان بازبینی زمان استاندارد رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۲۰۲۰، قبل از شان فریزر و پس از شیوع و همه‌گیری بیماری کووید صورت گرفته و هنوز زمانی برای بازبینی مجدد آن تعیین نشده است. در ماه جولای سال گذشته ۲۰۲۲ تعداد کل پرونده‌های معوقه و در حال رسیدگی به ۲.۷ میلیون پرونده رسیده بود که اکنون در طی کمتر از یک سال تعداد این پرونده‌ها تا ۱.۲ میلیون پرونده افت کرده که نشان می‌دهد دولت توانسته به بیش از ۱.۵ میلیون پرونده در این مدت رسیدگی کند.
کمی بیش از یک سال است که اداره مهاجرت کانادا از هوش مصنوعی برای رسیدگی به برخی از حوزه‌ها استفاده می‌کند و پرس‌وجوی ایران استار از روند مهاجرتی اخیر نشان می‌دهد به بسیاری از پرونده‌ها اکنون بسیار سریع‌تر از گذشته رسیدگی می‌شود. برخی از این پرونده‌ها که به ویژه با "کار" در ارتباطند طی فقط ۶ ماه کارشان به پایان می‌رسد. جدول‌های زیر چند وضعیت کنونی پرونده‌ها را نشان می‌دهند:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

خبر-کانادا-تعداد-پرونده-مهاجرت-شهروندی-تلنبار-شده-معوقه-رسیدگی-سریع-دولت-بسیار-کم-جدول-مهاجرتی

بیشتر بخوانید:

از سری مصاحبه‌های زنده و حضوری ایران استار با وزرای استانی و فدرال کانادا و مک‌ناتون بیشتر بخوانید:

از سری افتضاح در اداره مهاجرت، بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, May 26, 2023 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به