پناهندگان جدید با تکنیک جدیدی اکنون با ویزای توریستی از مکان‌های مختلف جهان وارد فرودگاه‌های کانادا می‌شوند
داده‌های دولت فدرال کانادا نشان می‌دهد که بسته شدن جاده کوچک و روستایی "روکسام" در جنوب کبک که توسط هزاران پناهجو برای ورود به کانادا از ایالات متحده استفاده می‌شد، دیگر خیلی طرفدار ندارد اما به جای آن، هزاران هزار پناهنده از طریق پرواز با هواپیما و فرود در فرودگاه به کانادا پناهنده می‌شوند.
این در حالی‌ست که در عین حال تعدادی نیز در حال تلاش برای پناهنده شدن به آمریکا از طریق خاک کانادا هستند که پلیس آمریکا می‌گوید توانسته برخی از آنها را لب مرز دستگیر کرده و باز پس بفرستد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
پس از بسته شدن راه زمینی پناهندگان به کانادا، اکنون آنها گروه گروه هوایی می‌آیند؛ بطور معکوس، پلیس آمریکا ۱۳ پناهنده از کانادا به آمریکا را لب مرز گرفت
پلیس سلطنتی کانادا می‌گوید در ماه ژوئن امسال، در سراسر کشور تنها توانسته ۳۶ نفر را بین نقاط مرزی رسمی کشور که سعی در پناهنده شدن به کانادا داشتند را رهگیری کند. این در حالی‌ست که در ژانویه امسال ۴,۹۹۴ نفر خود را برای پناهندگی تسلیم دولت پلیس سلطنتی کردند. با این حال، آژانس خدمات مرزی کانادا می‌گوید در ماه ژوئن به ۴,۳۵۰ ادعای پناهندگی در فرودگاه‌ها رسیدگی کرده که تقریبا همه آنها در دو استان کبک و انتاریو بوده است. از سوی دیگر همین آمار پناهندگان فرودگاهی، در ژانویه ۱,۳۷۰ نفر و در ژوئن ۲۰۲۲ نیز فقط ۱,۳۶۰ نفر بوده است. این آمار نشان می‌دهد که پناهندگان اکنون مسیر عوض کرده‌اند و بجای ورود پیاده یا با خودرو از راه زمین، گروه گروه از هوا وارد کانادا می‌شوند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
پس از پایان ماه مارس، زمانی که "جاستین ترودو" نخست‌وزیرکانادا و "جو بایدن"، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اعلام کردند که طی یک توافقنامه اشکال قانونی در معاهده موسوم به "کشور سوم امن" در مورد پناهندگان بین دو کشور را برطرف کرده‌اند، تعداد افرادی که در کانادا ادعای پناهندگی کردند به شدت کاهش یافت. گذرگاه‌هایی مانند جاده روکسام در کبک که از ورود پناهندگان اشباع شده بود، به یکباره خلوت شد، با این حال، اکنون یواش یواش همین مسیر نیز در ماه‌های اخیر در حال میزبانی مجدد پناهندگان است اما موج اصلی ورود مسافران به فرودگاه‌های انتاریو و کبک است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"عبدالله داود" مدیر اجرایی مرکز پناهندگان مستقر در مونترال، گفت: "اعدادی که ما امروز از پناهندگان می‌بینیم حتی بیشتر از ماه‌های مارس، ژانویه و فوریه شده است. سازمان ما روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر که درخواست پناهندگی دارند را به حضور می‌پذیرد". علاوه بر وی، "استفانی والوا" رئیس مشترک انجمن وکلای مهاجرت کبک، می‌گوید که پناهندگان جدید با تکنیک جدیدی وارد کانادا می‌شوند، آنها به‌جای آمدن از ایالات متحده و بدون ویزا، اکنون با "ویزای توریستی" از مکان‌های مختلف جهان مانند هائیتی، ترکیه، کلمبیا و ونزوئلا وارد فرودگاه‌ها می‌شوند و افزود که بیشتر این افراد ویزاهایی اغلب از کشورهای آفریقایی یا هند دارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
استفانی و عبدالله می‌گویند در درازمدت، تعداد پناهجویان همچنان افزایش خواهد یافت، زیرا افراد بیشتری راه‌های بیشتری را برای رسیدن به کانادا و دور زدن قوانین می‌یابند تا بتوانند بطور امن وارد کشور شوند و ادعای پناهندگی کنند. داوود می‌گوید که پناهندگان زیادی اکنون از مرز زمینی مخفیانه عبور می‌کنند و پس از دو هفته خود را به پلیس معرفی می‌نمایند زیرا توافقنامه جدید کشور سوم امن اکنون در مورد افرادی که زیر ۱۴ روز وارد کشور شده‌اند اعمال می‌شود. وی در ادامه افزود: "این پناهندگان در بدو ورود بجای اینکه به پناهگاه بروند، در مناطقی تصادفی مخفی می‌شوند و یکدفعه‌ای ظاهر می‌شوند".
استفانی می‌گوید که اکثریت درخواست‌های پناهندگی در کانادا در نهایت پذیرفته می‌شوند، و این هم ثابت می‌کند که این افراد برای زندگی بهتر به کانادا نمی‌آیند بلکه برای فرار از آزار و اذیت به اینجا می‌آیند؛ و هم ثابت می‌کند که راه‌های موفق شدن پرونده پناهندگی خود را بلدند. هتل‌ها و متل‌های شهرهای مرزی کانادا ماه‌هاست از هجوم پناهندگان اشباع شده و در تورنتو حتی پناهندگان در خیابان‌های مرکز شهر چادر می‌زنند و می‌خوابند.
 
پلیس آمریکا ۱۳ پناهنده از کانادا به آمریکا را لب مرز گرفت
پلیس منطقه "آکواساسنه موهاک" می‌گوید ۱۳ نفر که مظنون به تلاش برای عبور غیرقانونی از کانادا به ایالات متحده بوند را بازداشت کرده است. پلیس می‌گوید که یک تماس تلفنی از یک شهروند آمریکایی در روز شنبه، پناهندگانی که در مسیر عبور از زمین و آب میان مرز دو کشور بودند را لو داد. این مرز در روستای "کاناتاکون"، به نام "سنت رجیس" نیز شناخته می‌شود. پلیس افزوده که توانسته یک خانواده ۴ نفره را در حال پیاده‌روی در جاده و یک خانواده ۹ نفره دیگر را در یک خانه شخصی پیدا کند و آنها را طبق موافقتنامه کشور سوم امن به مقامات کانادایی تحویل دهد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که اجساد ۸ مهاجر هندی و رومانیایی در ماه مارس در نزدیکی یک قایق واژگون شده در آب‌های نزدیک همین منطقه که بین دو استان کبک و انتاریو در کانادا از یک سو، و ایالت نیویورک در آمریکا از سوی دیگر قرار دارد، پیدا شد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 11, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به