بالانس کردن کمی خانه‌های موجود در کانادا برای مهاجران تازه با نرخ رشد اقتصادی و شغل‌های خالی زیاد باعث شده که هر دو دولت احتیاط بیشتری از خود به خرج دهند
هم کانادا و هم استان کبک که برنامه‌های مهاجرتی متفاوتی دارند، امروز اعلان کردند که برنامه‌هایشان با قبل کمی تفاوت خواهد کرد.
بالانس کردن کمی خانه‌های موجود در کانادا برای مهاجران تازه با نرخ رشد اقتصادی و شغل‌های خالی زیاد باعث شده که هر دو دولت احتیاط بیشتری از خود به خرج دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
برنامه مهاجرتی تا سه سال آینده کانادا و کبک اعلان شد
"مارک میلر"، وزیر مهاجرت، بعدازظهر چهارشنبه طرح جدید مهاجرت را در مجلس کانادا رونمایی کرد. دولت به برنامه‌ریزی برای استقبال از ۴۸۵,۰۰۰ ساکن دائمی جدید در سال ۲۰۲۴ و ۵۰۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۵ ادامه می‌دهد، اما رشد را در سال ۲۰۲۶ با ظرفیت ۵۰۰,۰۰۰ نفر متوقف خواهد کرد. زمانی که دولت ترودو در سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید، کانادا کمتر از ۳۰۰,۰۰۰ مهاجر می‌گرفت که هرساله به تدریج این تعداد افزایش یافت بطوریکه تعداد مهاجران در دو سال متوالی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ از ۱ میلیون نفر در سال گذشت. دولت گفت که این افزایش در پی کمی مهاجرت بعلت بسته بودن مرزها و دیگر عوامل بدنبال همه‌گیری کرونا بوده است. تعداد مهاجران هر سال در مجلس نمایندگان کانادا اعلان می‌شود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
از سوی دیگر در سال گذشته، نزدیک به ۹۰۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی نیز به کانادا آمدند که از زمان روی کار آمدن ترودو، این تعداد سه برابر افزایش یافته است. بسیاری از این دانشجویان در پایان یا حین تحصیل در کانادا می‌مانند و مهاجرت می‌گیرند. تعداد مهاجران از طریق دانشجویی، کاری موقت و پناهندگی، جزو برنامه مهاجرت مستقیم اعلان شده امروز به شمار نمی‌رود، که اگرچه هر کدام سهمیه‌های جداگانه‌ای دارند اما بندرت اعداد سهمیه‌ها با اعداد پذیرش‌ها همخوانی دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
میلر گفت: "این تعداد مهاجرت به تنظیم سرعت رشد اقتصادی و جمعیت کانادا کمک می‌کند و در عین حال تاثیر آن را بر سیستم‌های حیاتی مانند زیرساخت‌ها و مسکن تعدیل می‌کند. مردم ما در کانادا بیگانه یا مهاجر هراس نیستند. آنها از ما می‌خواهند که مهاجرت را کمی بیشتر سازماندهی کنیم. من فکر می‌کنم این کاری که امروز سعی می‌کنیم انجام دهیم". میلر گفت که افزایش تعداد ساکنان دائمی جدید تقاضای زیادی برای مسکن ایجاد نمی‌کند و بازار را بدتر از بد نمی‌کند. او افزود که هدف از تثبیت مهاجرت در سال ۲۰۲۶ این است که برای درک تاثیر واقعی مهاجرت، زمان کافی را صرف کنیم. او گفت که کانادا هنوز به سطوح بالایی از مهاجرت نیاز دارد و اشاره کرد که ۵۰ سال پیش این کشور به ازای هر بازنشسته هفت کارگر داشت، اما با افزایش سن در کشور این تعداد در حال کاهش است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
تغییرات مهاجرتی در کبک
دولت کبک با این استدلال که وضعیت زبان در این استان همچنان بی‌ثبات است و تعداد کارگران موقت بیش از تصور هر کسی است، در نظر دارد یک طرح مهاجرتی محتاطانه ارائه کند که بر وضعیت موجود تمرکز دارد. "فرانسوا لوگو" نخست وزیر کبک که به همراه "کریستین فرشت" وزیر مهاجرتش صحبت می‌کرد گفت: " ، هزاران کارگر موقت این استان، به استثنای کسانی که در بخش کشاورزی هستند، در هنگام درخواست برای تمدید مجوز کار سه‌ساله خود ملزم به گذراندن یک آزمون شفاهی فرانسه، سطح ۴، که فرانسوی محاوره‌ای است، خواهند بود". کریستین گفت: "رد شدن در این آزمون به این معنی است که آنها نمی‌توانند به زندگی و کار در اینجا ادامه دهند". این مقامات گفتند که هیچ تاریخی برای اجرای این اقدام جدید تعیین نشده اگرچه تهیه چنین اقدامی دو سال دیگر طول خواهد کشید.
فرشت تاکید کرد که این استان به‌جای کاهش یا افزایش مهاجرت تصمیم گرفته که محتاطانه عمل کند: ۵۰,۰۰۰ مهاجر برای سال ۲۰۲۴ و ۵۰,۰۰۰ نفر دیگر برای سال ۲۰۲۵، و به تدریج این تعداد را تا سال ۲۰۲۷ به ۶۰,۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. اکثر این مهاجران در رده اقتصادی، به عنوان کارگران ماهر، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان که تحت "کنترل کبک" تعریف می‌شود، وارد کشور خواهند شد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

با توجه به توافق دولت کبک با دولت فدرال کانادا، ۶,۶۰۰ تاجر مهاجر دیگر در سال ۲۰۲۴ پذیرش خواهند شد، که به این معنی است که کل پذیرش شدگان در کبک در سال آینده نزدیک به ۶۳,۱۰۰ نفر خواهد بود. تنها دولتی در کانادا که سیستم مهاجرتی خاص و جدای خود را با حفظ سهمیه از دولت فدرال دارد، استان کبک است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 1, 2023 - 21:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به