نرخ تورم آمریکا و نیز جهان در این ماه ۸.۶% بوده است
گزارش اقتصادی منتشر شده امروز بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ تورم کشور در ماه می با سریع‌ترین سرعت خود در ۴۰ سال گذشته افزایش یافته و تقریبا همه قیمت‌ها همچنان به سرعت بالا می‌رود.
از سوی دیگر رئیس سابق بانک مرکزی کانادا با حمایت از رئیس کنونی و برنامه اقتصادی این بانک گفت که این بانک از سیاست مستقل است و سعی در کنترل تورم دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تورم کانادا به ۷.۷% رسید؛ رئیس سابق بانک مرکزی کانادا: احتمالا قیمت‌های زیاد بنزین، نفت و گاز دائمی خواهد بود
اداره آمار کانادا امروز چهارشنبه گزارش داد که افزایش قیمت بنزین عامل مهمی افزایش نرخ تورم به ۷.۷% است که بالاترین میزان آن از سال ۱۹۸۳ به این سو تلقی می‌شود. قیمت بنزین تنها در ماه می ‌۱۲% افزایش یافت و در مقایسه با سال قبل نیز ۴۸% افزایش نشان می‌دهد. در حالیکه نرخ بنزین از شنبه ۱۲ سنت ارزان شده بود و در مسیر ارزانی افتاده بود، با اعلان امروز، به ناگهان اعلان شد که فردا قیمت‌ها حداقل ۱ سنت بالاتر خواهد رفت. اداره آمار می‌گوید قیمت مواد غذایی نیز با افزایش ۹.۷ درصدی در طی یک سال گذشته یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ تورم بوده است. در گروه مواد غذایی، هزینه چربی‌ها و روغن‌های خوراکی ۳۰% افزایش نشان می‌دهد که سریع‌ترین رشد در تاریخ بوده است. هزینه اثاثیه منزل نیز با افزایش ۱۵.۸% مبلمان در طی سال گذشته، رکوردی بی‌سابقه از خود بجا گذاشته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اقتصاددانان انتظار داشتند که این نرخ تورم این ماه کمی بیشتر از ۶.۸ درصد ماه آوریل باشد که خود آن رکورد ۳۰ ساله را شکسته بود اما افزایش تورم اعلانی امروز از ماه می از کلیه انتظارات فراتر رفت. "لزلی پرستون" اقتصاددان بانک "تی‌دی" در این زمینه گفت: "اگر سن شما کمتر از ۴۰ سال است هرگز چنین تورمی را تجربه نکرده‌اید، و متأسفانه باز هم انتظار رکوردشکنی داریم زیرا پیش‌بینی می‌کنیم که تورم همچنان در این سال ۲۰۲۲ بالا و بالاتر برود و بماند". اقتصاددانان می‌گویند یکی از مهمترین عوامل تشدید کننده تورم گرانی گازوئیل بوده زیرا قیمت جابجایی کلیه مایحتاج عمومی و تولید را بالا می‌برد. کانادا با داشتن ذخایر عظیم نفت، تقریبا هیچ پالایشگاه عمده‌ای ندارد و تقریبا همه محصولات پتروشیمی خود را پس از فروش نفت خود با تخفیف زیاد به آمریکا، عمدتا از آمریکا می‌خرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
نرخ تورم در همه استان‌ها اما یکسان نیست، حداقل تورم با زیر ۷% در ساسکاچوان تا ۱۱.۱% در جزیره "پرنس ادوارد" ثبت شده است. بانک مرکزی کانادا که با شروع کرونا نرخ بهره بانکی را در اوایل سال ۲۰۲۰ به ۰.۲۵% کاهش داده بود تا اقتصاد را به حرکت درآورد، اما در ماه‌های اخیر، به شدت به سمت افزایش نرخ بهره حرکت کرده است. آخرین افزایش آن با ۰.۷۵% در ابتدای همین ماه بوده که نرخ بهره را به ۱.۵% رساند اما انتظار می‌رود در ماه آینده نیز دوباره حداقل ۰.۷۵% بالا رود تا به ۲.۲۵% برسد که این بالاترین نرخ بهره از زمان بحران مالی در سال ۲۰۰۸ خواهد بود. معاون رئیس بانک مرکزی هفته پیش گفته بود مردم انتظار نرخ بهره ۳ درصدی در امسال را داشته باشند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
رئیس سابق بانک مرکزی کانادا: احتمالا قیمت بالای نفت و گاز دائمی خواهد بود
"استفان پولوز" که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ رئیس بانک مرکزی کانادا بود، گفت که نرخ تورم کانادا ممکن است طی "یک یا دو سال آینده" به هدف رسمی خود یعنی حدود ۲% برگردد، اما وی در مورد نرخ بنزین اصلا اینقدر خوشبین نبود و گفت: "ممکن است ما برای همیشه مجبور باشیم برای نفت، بنزین و گاز بیشتر بپردازیم، و اگر اینطور باشد، آنگاه آن دیگر تورم نخواهد بود، بلکه آن قیمت بالاتری برای این کالاهاست که ما باید بپردازیم و به نوعی باید بگویم که در اقتصاد، خودمان را با آن قیمت‌های بالاتر تطبیق خواهیم داد".
پولوز گفت: سوال کلیدی که بانک مرکزی کانادا در تلاش برای مدیریت تورم بررسی خواهد کرد این است که چگونه قیمت‌های بالای سوخت بر سایر بخش‌های اقتصاد تاثیر می‌گذارد و چگونه می‌تواند آنها را احتمالا کنترل کند. وی افزود که انتظار دارد نرخ تورم در نیمه دوم امسال به آرامی شروع به کاهش کند که بخشی از آن به دلیل سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی کانادا است. وی در مورد سرعت کاهش آن اظهار نظری نکرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این در حالی‌ست که نرخ تورم آمریکا و نیز جهان در این ماه ۸.۶% بوده، و فدرال رزرو ایالات متحده اخیرا نرخ بهره خود را ۰.۷۵% افزایش داده و به ۱.۷۵% رسانده که بزرگترین افزایش آن در چند دهه اخیر بوده است. هر افزایش ۰.۲۵ درصدی در یک وام نیم میلیون دلاری، پرداختی‌های شما را ماهیانه تقریبا ۶۰ دلار بیشتر می‌کند. نرخ بهره بانک‌ها معمولا حدود ۲% بیشتر از نرخ اعلانی بانک مرکزی کاناداست.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 22, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به