این بودجه که سومین کسری بودجه بزرگ تاریخ کاناداست با انتقاد شدید محافظه‌کاران و کبکی‌ها روبرو شده است
"کریستیا فریلند" وزیر دارایی کانادا روز پنجشنبه بودجه فدرال ۲۰۲۲ را ارائه کرد. فریلند گفت که این بودجه اثبات می‌کند کانادا از زمان شیوع کرونا گذر کرده و بین شیوع و اقتصاد معمول قرار دارد.
این بودجه که سومین کسری بودجه بزرگ تاریخ کاناداست با انتقاد شدید محافظه‌کاران و کبکی‌ها روبرو شده است. محافظه‌کاران می‌گویند این ارقام نجومی بدهی کشور در بودجه را فقط می‌توان شنید ولی بقیه آنرا نمی‌توان فهمید، نیودموکرات‌ها از آن حمایت کرده و گفتند با موافقت‌نامه خود با لیبرال‌ها پایبندند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
لیبرال‌ها که دولت اقلیت دارند گفتند که مالیات روی سود بانک‌ها و شرکت‌های بیمه را افزایش داده‌اند و تسلیحات بیشتری می‌خرند، در عین اینکه سعی می‌کنند بازار بسیار داغ املاک را کنترل کنند.

سی بند اصلی و مهم بودجه امسال ۲۰۲۲ که هر کانادایی باید بداند چیست؟

  1. مبلغ کل بودجه ۴۵۲.۳ بیلیون دلار خواهد بود که برایش ۴۰۸.۴ بیلیون دلار درآمد پیش‌بینی شده و کسری بودجه ۵۲.۸ بیلیون دلاری در آن حتمی‌ست.نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ۴۵.۱ درصد تعیین شده است.
  2. مبلغ ۴ بیلیون دلار طی پنج سال آینده برای راه‌اندازی یک صندوق جدید در شرکت مسکن و وام مسکن کانادا برای کمک به شهرها و شهرداری‌ها برای ایجاد مسکن ارزان‌تر کنار گذاشته شده است. ۱.۵ بیلیون دلار دیگر نیز در طول دو سال به طرح مسکن سریع CMHC برای ایجاد ۶,۰۰۰ واحد مسکونی جدید مقرون به‌صرفه با اختصاص حداقل یک چهارم آن به زنان، در بودجه مشخص شده است. طبق این بودجه هم خرید خانه در کانادا برای خارجی‌ها تا دو سال ممنوع می‌شود و هم خریداران بار اول می‌توانند از یک نوع حساب خاص معاف از مالیات جدید استفاده کنند تا قیمت املاک پایین بیاید.
  3. مبلغ ۶۲۵ میلیون دلار طی چهار سال، از سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴، برای مراقبت از کودکان، برای کمک به استان‌ها و مناطق در ساختن امکانات جدید و سرمایه‌گذاری‌های جدید برای مهد کودک‌ها در نظر گرفته شده است. این بودجه جدید دنباله‌ای از توافق‌نامه‌های مختلف دولت فدرال در مراقبت از کودکان با همکاری استان‌ها و مناطق است. دولت کانادا در هماهنگی با دولت‌های استانی طی ۵ سال هزینه مهد کودک برای هر خانواده را به روزی ۱۰ دلار کاهش می‌دهد.
  4. مبلغ ۱ بیلیون دلار طی پنج سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، برای ایجاد یک آژانس مستقل نوآوری و سرمایه‌گذاری فدرال هزینه می‌شود. این اقدام برای تحریک رشد اقتصادی و پرداختن به این واقعیت طراحی شده است که کانادا در رتبه آخر گروه جی۷ در هزینه‌های تحقیق و توسعه مشاغل قرار دارد.
  5. بودجه دفاعی بیش از ۸ بیلیون دلار دیگر اضافه طی پنج سال برای تجهیز بهتر نیروهای مسلح کانادا، تقویت امنیت سایبری و حمایت از تغییر فرهنگ تجاوزات جنسی در این نیرو دریافت می‌کند. این بودجه حاوی هیچ توضیحی در رسیدن به مخارج دفاعی دو درصد تولید ناخالص داخلی که کانادا آنرا به ناتو متعهد است، نیست. رقم نهایی بودجه دفاعی هنوز مشخص نشده است.
  6. مبلغ حداکثر یک بیلیون دلار وام جدید از طریق صندوق بین المللی پول، اضافه بر آنچه تاکنون کانادا به دولت اوکراین هدیه داده، برای جنگ با روسیه کنار گذاشته شده است. فریلند گفت که کانادا امسال علاوه بر این وام، ۵۰۰ میلیون دلار دیگر اسلحه برای اوکراین می‌خرد و به آن کشور اهدا می‌کند.
  7. مبلغ ۴ بیلیون دلار طی شش سال، از سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲، برای رفع موانع سیستمی برای کودکان بومیان که خدمات بهداشتی، آموزشی و اجتماعی دریافت می‌کنند، اختصاص داده شده است. این بودجه بخشی از تعهد دولت در قرارداد سال ۲۰۱۶ با بومیان است.
  8. مبلغ ۵.۳ بیلیون دلار طی پنج سال از سال ۲۰۲۲-۲۳ و نیز ۱.۷ بیلیون دلار از هم اکنون به وزارت بهداشت کانادا پرداخت می‌شود تا مراقبت‌های دندانی به کانادایی‌ها تعلق گیرد. این نتیجه توافق‌نامه ترودو لیبرال با سینگ نیودموکرات است. به واسطه این طرح با هزینه اولیه ۳۰۰ میلیون دلار کودکان زیر ۱۲ سال از سال ۲۰۲۲ تحت پوشش دندانپزشکی قرار می‌گیرند.
  9. مبلغ ۱.۷ بیلیون دلار طی پنج سال از سال ۲۰۲۲-۲۳ برای کمک به مقرون به صرفه‌تر کردن وسایل نقلیه بدون آلایندگی {مانند خودروهای برقی} برای مردم صرف می‌شود. بانک زیرساخت کانادا ۵۰۰ میلیون دلار در طول پنج سال برای ساخت زیرساخت‌های لازمه برای پشتیبانی از ۱,۵۰۰ ایستگاه شارژ باطری خودروهای برقی که دولت پیشتر قول آنها را داده بود، در سراسر کانادا هزینه خواهد کرد.
  10. مبلغ ۵۴۷ میلیون دلار طی چهار سال از سال ۲۰۲۲ تا ۲۳ برای کمک به کسب و کارها برای ارتقای وسایل نقلیه کنونی به وسایل نقلیه بدون آلایندگی تخصیص یافته است.
  11. مبلغ ۱.۹ بیلیون دلار در مدت ۲۴ سال برای ساخت و راه‌اندازی "مدل سوم بازوی کانادا" که پروژه نسل بعدی جرثقیل روباتیک فضایی کاناداست، هزینه می‌شود.
  12. مبلغ ۱.۳ بیلیون دلار طی پنج سال آینده و ۳۳۱.۲ میلیون دلار برای حمایت از ثبات بلندمدت سیستم پناهندگی کانادا برای کمک بهتر به افرادی که به دنبال پناه از خشونت و آزار و اذیت هستند، صرف می‌گردد.
  13. مبلغ ۱۵۹ میلیون دلار در مدت پنج سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، برای محافظت از موسسات تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی کانادا در برابر آژانس‌های اطلاعاتی خارجی و دزدی اطلاعات هزینه خواهد شد.
  14. مبلغ ۵۹۳.۳ میلیون دلار طی پنج سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، برای کمک به استان‌ها و قلمروهای کشور در حمایت از پروژه‌های جلوگیری از خشونت جنسی و کمک به آسیب‌دیدگان از آن اختصاص یافته است.
  15. مبلغ ۲۰ میلیون دلار طی پنج سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، برای درک بهتر اثرات بلندمدت کرونا کنار گذاشته شده است.
  16. مبلغ ۱۶ میلیون دلار طی دو سال برای کمک به شناسایی و محافظت جزیره پرنس ادوارد در برابر قارچ سیب‌زمینی، که فروش آن به آمریکا را برای ماه‌ها مختل کرد، پرداخت می‌شود.
  17. مبلغ ۴۰.۹ میلیون دلار در مدت پنج سال و نیز ۹.۷ میلیون دلار از هم‌اکنون به شوراها اعطا می‌شود تا صرف حمایت از بورسیه تحصیلی محققان دانشجویان سیاه‌پوست آینده شود.
  18. مبلغ ۱۸۳.۱ میلیون دلار طی پنج سال، از سال ۲۰۲۲ تا ۲۳، برای کاهش ضایعات پلاستیکی، بر اساس تعهدات کانادا به گروه جی ۷ از سال ۲۰۱۸ اختصاص یافته است.
  19. مبلغ ۵۵.۱ میلیون دلار طی سه سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، برای حفاظت از جنگل‌های بسیار قدیمی بریتیش کلمبیا صرف می‌شود. اخیرا این جنگل‌ها مورد تهاجم چوب‌دزدان قرار گرفته است.
  20. مبلغ ۳۲۹.۴ میلیون دلار طی شش سال، از ۲۰۲۲-۲۳، برای سه برابر کردن وسعت برنامه فناوری پاک در کشاورزی صرف می‌شود.
  21. مبلغ ۴۶۹.۵ میلیون دلار در مدت شش سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، صرف کشاورزی و غذای کشاورزی می‌شود تا صندوق مزارع آنرا صرف برنامه‌های راه حل‌های مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی بر کشاورزی کند.
  22. مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار طی سه سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، برای کمک به سلامت کانادایی‌ها برای مقابله با بحران اعتیاد به مواد مخدر هزینه می‌شود.
  23. مبلغ ۲۵ میلیون دلار طی دو سال، از سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳، برای شروع یک پروژه آزمایشی برای در دسترس قرار دادن رایگان محصولات بهداشتی زنانه مورد نیاز در زمان قاعدگی آنها، کنار گذاشته شده است.
  24. مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار طی پنج سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، برای ایجاد یک برنامه حمایت از حقوق دگرباشان جنسی صرف می‌شود.
  25. مبلغ ۸۹.۹ میلیون دلار در مدت پنج سال و نیز ۸.۸ میلیون دلار برای کمک به مرکز تجزیه و تحلیل تراکنش‌های مالی و گزارش‌های کانادا (FINTRAC) در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اختصاص داده شده است.
  26. مبلغ ۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲-۲۳ برای کمک به میراث کانادا در حمایت از آرشیو مسلمانان در کانادا برای به دست آوردن، حفظ و در دسترس قرار دادن سوابق مسلمانان در کانادا صرف می‌شود.
  27. مبلغ ۱۵ میلیون دلار به طرح‌های رسانه‌ای برای حمایت از روزنامه‌نگاران محلی و تنوع فرهنگی در کشور پرداخت می‌شود.
  28. مبلغ ۲۰ میلیون دلار طی دو سال، از ۲۰۲۲-۲۳، برای گسترش برنامه افق‌های جدید برای سالمندان به منظور افزایش کیفیت مشارکت اجتماعی آنها مصروف می‌گردد.
  29. مبلغ ۲۰ میلیون دلار در مدت پنج سال، از سال ۲۰۲۲-۲۳، برای تحقیقات درک بهتر زوال عقل و حمایت از تحقیقات سلامت مغز خرج می‌شود.
  30. و سرانجام مالیات و عوارض آبجو با حداکثر ۰.۵ درصد الکل، از روز ملی کانادا در امسال، حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, April 7, 2022 - 22:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به