عواملی از جمله آتش‌سوزی جنگل‌ها در استان آلبرتا، کُندی اقتصاد و فشارهای بالقوه بر عرضه، همگی بر قیمت بنزین تاثیر خواهند گذاشت
کارشناسان می‌گویند عواملی از جمله آتش‌سوزی جنگل‌ها در استان آلبرتا، کُندی اقتصاد و فشارهای بالقوه بر عرضه، همگی بر قیمت بنزین تاثیر خواهند گذاشت، که این آخر هفته طولانی می‌تواند آغاز تابستانی با قیمت بنزین بالا باشد.
از سوی دیگر تقاضا در این دوره معمولا بعلت مسافرت بیشتر مردم در جاده‌ها، آغاز موتورسیکلت‌سواری و ورزش‌های مختلف، همچنان افزایش می‌یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قیمت بنزین که از دیروز جمعه افزایش یافته، بالاتر می‌رود و تا آخر تابستان بالا خواهد ماند
با اینکه بالا و پایین رفتن قیمت بنزین در تعطیلات آخر هفته، به‌خصوص آخر هفته‌های طولانی غیرعادی نیست، اما "راجر مک‌نایت" تحلیلگر ارشد نفت در "اِن پرو اینترنشنال" می‌گوید: "نفت و بنزین هم مانند همه کالاها شامل عرضه و تقاضا می‌شوند. مسئله تورم و رکود و اینکه چگونه این دو عامل تقاضا را تحت تاثیر قرار می‌دهند نیز مطرح است". وی افزود: "در عرضه، با کاهش موجودی انبارهای ایالات متحده، به ویژه برای نفت گرمایش، سوخت جت و سوخت دیزل، کمبودهایی وجود دارد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

او گفت که همین حالا حتی تقاضا برای همه انواع بنزین در حال افزایش است، به ویژه برای سوخت جت؛ و سپس افزود که این نشان دهنده علاقه زیاد مردم به سفر به خارج از کشور است. راجر گفت: "ما در اینجا وضعیتی داریم که در آن عرضه کم است و کاهش می‌یابد، اما تقاضا زیاد شده و افزایش نیز خواهد یافت. این بدان معناست که قیمت‌ها احتمالا برای چند ماه آینده بالاتر هم خواهد رفت بطوریکه قیمت هر بشکه نفت شاید به ۸۰ دلار آمریکا برسد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
راجر می‌گوید: "اخبار اخیر مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده قصد دارد دوباره ذخایر استراتژیک نفت را پُر کند در بلندمدت خوب است، اما در کوتاه مدت باعث کاهش موجودی و قیمت‌های بالاتر در پمپ‌ها می‌شود" و این یعنی کمی نفت موجود در بازار. وی گفت کارتل نفت اوپک همچنان عاملی در قیمت‌ها خواهد بود، زیرا عربستان سعودی به نفتی حدود ۸۰ دلار در هر بشکه نیاز دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با بازگشایی اقتصاد چین پس از کرونا، مطالب زیادی در مورد افزایش میزان تقاضا برای نفت از سوی چین مطرح شد، اما این افزایش هرگز اتفاق نیفتاد زیرا چین نفت خود را از روسیه تامین کرد. اگر تقاضا از سوی چین بازگردد، این "عامل شماره یک" افزایش قیمت نفت و بنزین خواهد بود، در غیر این صورت نوسانات بزرگی پیش‌بینی نمی‌شود.
 
آتش‌سوزی در آلبرتا
"برایان گاردنر" مدیر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری "ولوسیتی" می‌گوید که قیمت‌ها اغلب بر اساس اخبار بزرگ، مانند آتش‌سوزی‌هایی که در حال حاضر بخش‌هایی از آلبرتا را ویران کرده و شرکت‌های نفت و گاز را مجبور به تعطیلی تولید می‌کند، افزایش می‌یابد. همین اتفاق در سال ۲۰۱۶ در مورد "فورت مک‌موری" رخ داد. اگرچه میزان فعلی کاهش نفت در روز به میزان قابل توجهی کمتر از آنچه در آن فاجعه بود، هست. نفت خام کانادا به طور معمول با تخفیف بسیار زیاد نسبت به نفت "وست تگزاس اینترمدیت" آمریکا معامله می‌شود، اما به دلیل آتش‌سوزی‌ها، این فاصله قیمتی به کمترین میزان خود رسیده است.
اگرچه قیمت‌های بالاتر ناشی از آتش‌سوزی‌های فعلی احتمالا اثر کوتاه‌مدت‌تری خواهد داشت، اما هرچه آتش‌سوزی‌ها و تعطیلی‌های واحدهای تولیدی طولانی‌تر باشد، افزایش قیمت‌ها نیز طولانی‌تر خواهد بود. این تازه شروع فصلی است که اغلب با آتش‌سوزی مشخص می‌شود، به این معنی که اختلالات بیشتری ممکن است در راه باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وی افزود که اکنون کف محدوده نوسان قیمت‌ها، در حدود ۷۰ دلار آمریکا در هر بشکه است اما سقف این محدوده هنوز معلوم نیست. گاردنر نیز گفت، علیرغم نگرانی‌ها در مورد رکود بالقوه با کاهش سرعت اقتصاد، تقاضای مصرف کننده قوی بوده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 20, 2023 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به