دولت می‌گوید که ثبت خودکار مالیات برای کانادایی‌های کم‌درآمد، مانند ثبت خودکار مالیات در کشورهای دیگر نیست و این برنامه فعلا قرار نیست همه اقشار دیگر را نیز تحت پوشش گیرد
با توجه به اینکه آخرین مهلت اعلان اظهارنامه‌های مالیاتی امسال کانادایی‌ها برای سال ۲۰۲۲، همین روز دوشنبه است، کارشناسان می‌گویند که یک برنامه آزمایشی جدید برای دولت برای خودکارسازی فرآیند پُر کردن مالیات‌ها برای کانادایی‌های کم درآمد را در دست اجرا دارند.
این در حالی‌ست که دو اتحادیه کارمندان و کارگران دولت اکنون در حال اعتصاب هستند و از انجام هرگونه کار مالیاتی مردم خودداری می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا می‌خواهد مالیات سالانه افراد کم‌درآمد را به طور خودکار توسط اداره مالیات پُر کند
دولت می‌گوید ۱۲% از کانادایی‌ها که اکثر آن‌ها کانادایی‌های کم‌درآمد هستند، هر سال اظهارنامه‌های مالیاتی خود را پُر نمی‌کنند،. تخمین زده می‌شود که این افراد تنها در سال مالیاتی ۲۰۱۵، بیش از ۱.۷ میلیارد دلار از تخفیف‌های دولتی، برنامه‌هایی را که مستحق آن بودند، و یا مبالغی که باید از دولت پس می‌گرفته‌اند را از دست داده‌اند. دولت می‌گوید برای رفع این مشکل، دولت می‌گوید در نظر دارد برنامه "مالیات مرا پُرکن" (File My Return) موجود در حساب کاربری اشخاص که در نزد اداره مالیات از قبل وجود دارد را تقویت کند تا کانادایی‌ها بتوانند اظهارنامه مالیاتی خود را با پاسخ دادن به یک سری سوالات ساده از طریق تلفن پُر کنند. دولت می‌گوید این برنامه در صورت موفقیت سه برابر بیشتر اظهارنامه را پُر خواهد کرد و مجموعا اظهارنامه‌های ۲ میلیون نفر در سال را ثبت می‌کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دولت همچنین در نظر دارد یک سری خدمات خودکار جدید را برای حتی برای بیشتر کانادایی‌های کم‌درآمد، از جمله برای بسیاری از افرادی که از برنامه‌های مزایای دولتی مانند تخفیف مالیات بر مصرف، و کمک هزینه کودک کانادا برخوردار هستند را راه‌اندازی نماید. "الیزابت مولهولند" مدیر عامل شرکت "پراسپر کانادا" که با کانادایی‌های کم‌درآمد کار می‌کند می‌گوید که این ایده‌ای است که مدت‌هاست مطرح شده اما هرگز هیچ اتفاق خاصی در مورد آن نیافتاده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
ممکن است برای بسیاری از کانادایی‌هایی که تلاش می‌کنند تا هر جور که شده این آخر هفته مالیات خود را پُر کنند تعجب‌آور باشد اگر بدانند که سیستم جمع‌آوری اسناد و مدارک مالیاتی و ارسال آن به دولت برای تایید یکی از استثناهای سیستم مالیات‌گیری در جهان است، و بیشتر کشورها از چنین سیستمی استفاده نمی‌کنند. برای مثال چندین کشور از جمله اسلوونی، نروژ، دانمارک، فنلاند، شیلی، پرتغال، نیوزلند و استرالیا در حال حاضر سیستم‌هایی دارند که عمدتا کل کار مالیاتی مردم را بطور خودکار انجام می‌دهند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این برنامه‌های خودکار اگرچه کمی با هم متفاوت هستند، اما همه آنها پرونده مالیاتی افراد را با توجه به اطلاعاتی که دولت از افراد در بایگانی خود دارد، همراه با اطلاعاتی که از درآمدها و کسورات آنها می‌داند پُر می‌کند و سپس از افراد می‌خواهد اگر آنها اطلاعات دیگر مرتبطی که از بار مالیاتی آ‌نها می‌کاهد را دارند، می‌توانند ارائه دهند. بدین شکل، در برخی موارد، کل فرآیند پُر کردن اظهارنامه‌های سالیانه مالیاتی فقط چند دقیقه طول می‌کشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اگرچه دولت می‌گوید که ثبت خودکار مالیات برای کانادایی‌های کم‌درآمد، مانند ثبت خودکار مالیات در کشورهای دیگر نیست و این برنامه فعلا قرار نیست همه اقشار دیگر را نیز تحت پوشش گیرد، اما "گئورگی گنست" می‌گوید که برنامه جدید دولت که قرار است اول از همه این گروه کم‌درآمد را تحت پوشش قرار دهد برای اداره مالیات، صرفه‌جویی بزرگی در زمان و هزینه‌هاست. دولت هنوز چیزی در مورد زمان و چگونگی اجرایی آن اعلان نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, April 29, 2023 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به