هزینه‌های مسکن، انرژی، غذا و حمل و نقل بیشتر از بقیه رشد می‌کند
اداره آمار کانادا امروز چهارشنبه گزارش داد که کشور رکورد تورم از سال ۱۹۹۱ را شکسته و هنوز مشخص نیست این بالا رفتن تا کجا ادامه می‌یابد.
ریاست بانک مرکزی کانادا در ماه مارچ سال پیش گفته بود تورم موقتی بوده و تا آخر سال ۲۰۲۱ بطور خودکار برطرف می‌شود اما وی در دو ماه اخیر با تغییر نظر گفته که تورم حداقل تا آخر امسال ۲۰۲۲ ادامه دارد و وی مجبور به چندین بار بالا بردن نرخ بهره در سال جاری خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
نرخ تورم ژانویه کانادا با غذا و مسکن به ۵.۱% رسید و رکورد ۳۱ ساله از ۱۹۹۱ را شکست
اکنون هزینه همه چیز در کانادا با سرعت بالا می‌رود اما هزینه‌های مسکن، انرژی، غذا و حمل و نقل بیشتر از بقیه رشد می‌کند. اداره آمار می‌گوید اگر تورم بخش غذا و انرژی را از محاسبه کل تورم جدا کنیم میزان تورم از ۵.۱ درصد به ۴.۳ درصد افت می‌کند اما حتی همین رقم کاهش یافته نیز بالاترین رقم تورم کشور از سال ۱۹۹۹ تاکنون است. این در حالی‌ست که بانک مرکزی می‌گوید سال‌هاست تلاش می‌کند تورم سالیانه را در ۲ درصد نگاه دارد اما تورم سالیانه سال گذشته به ۳.۴ درصد رسید و با افزایش اینچنینی در اولین ماه امسال بعید به نظر می‌رسد تا ۲ درصد پایین بیاید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

هزینه‌های مواد غذایی از جمله اقلامی‌ست که به سرعت در حال افزایش است بطوریکه قیمت مواد غذایی در فروشگاه‌ها اکنون نسبت به اول سال گذشته بطور متوسط ۶.۵ درصد افزایش یافته است. این سریع‌ترین رشد قیمت مواد غذایی از سال ۲۰۰۹ تاکنون بوده است. "سام کاشانی"، مدیر برنامه "زیادی خوب‌است که برود" (Too Good To Go) که یک اپ فروش مواد غذایی اضافی در فروشگاه‌های محلی‌ست که در آن مواد غذایی با تخفیف فروخته می‌شوند می‌گوید: "تقریبا هر چیزی که لیست می‌شود، بلافاصله به فروش می‌سد". اما آمار نشان می‌دهد که غذا تنها چیزی نیست که مرتبا در حال گران شدن است. هزینه سرپناه، یعنی اجاره، نیز همچنان به صعود سریع خود ادامه می‌دهد. این نوع هزینه در سال گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته که سریع‌ترین افزایش از سال ۱۹۹۰ تاکنون می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
گران شدن انرژی بخش بعدی تورمی‌ست که جیب مردم را خالی می‌کند. قیمت بنزین در طول همین ماه ۴.۸ درصد افزایش داشته و اکنون ۳۱ درصد بیشتر از سال گذشته در همین روز است. وقتی شما باک بنزین وسیله نقلیه خود را پُر می‌کنید حتما متوجه قیمت‌های بالای بنزین شده‌اید اما فشار این بالا رفتن قیمت بنزین و گازوئیل فقط به جیب شما وارد نمی‌شود؛ کلیه کالاها هزینه جابجایی دارند و نتیجتا هزینه‌های همه خدمات و کالاها بالا رفته و به کسب‌وکارها نیز ضربه می‌زند، و سرانجام این مصرف‌کنندگان هستند که مجبورند پول بیشتری برای کالاهایی که می‌خرند بپردازند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"رویس مندز"، اقتصاددان کمپانی مالی و بیمه "دژاردین" می‌گوید کلیه هزینه‌های زنجیره تامین مایحتاج مردم بالاتر رفته و نتیجتا تورم بیشتر و بیشتر بالا می‌رود و به ویژه باید توجه کرد که هزینه‌های انرژی هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهند. وی می‌افزاید: " با ادامه افزایش قیمت انرژی، تورم بیش از این شتاب می‌گیرد و بعید است تا قبل از آوریل از سرعت آن کاسته شود".
انتظار می‌رود تا آوریل بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را اندکی بالاتر برده باشد که اولین اقدام از مجموعه اقدامات مهار تورم این بانک است.بانک مرکزی قبلا گفته بود تا آخر سال ۲۰۲۳ بهره‌ها را بالا نخواهد برد و اقدام کنونی بانک حدودا دو سال زودتر از موعد اعلانیش روی می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کانادا تنها کشوری نیست که با تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کند. عدم تعادل زنجیره تامین ناشی از شیوع کرونا تورم را تقریبا در همه جای جهان بالا برده است. نرخ تورم ایالات متحده در ژانویه به ۷.۵ درصد رسید که بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته این کشور است. در حالی که اقتصاددانان انتظار داشتند نرخ تورم کانادا بالاتر ۲ درصد باشد اما نرخ ۵.۱ درصدی بالاتر از حتی رقم پیش‌بینی ۴.۸ درصدی است که متخصصان اقتصادی حدس می‌زدند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 16, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به