درگیری‌ها در هیئت مدیره شرکت و خانواده‌های ثروتمند غیرعادی نیست، اما چنین اختلافاتی همیشه زیر میزی و در خفا جریان دارد و بندرت در کل کانادا مطرح می‌شود
در اواسط سپتامبر امسال، "جو ناتال"، مدیرعامل شرکت مخابراتی و ارتباطاتی "راجرز"، به "تونی استافیری" مدیر مالی آن زمان شرکت زنگ زد؛ تونی بطور اتفاقی گوشی را برداشت و طرح کودتای رئیسان سابق راجرز همراه با تونی، لو رفت.
پاسخ تصادفی به این تلفن منجر به لو رفتن "طرح کودتا" در شرکت شد، کودتایی که طرح شده بود تا ناتال، مدیر عامل را از کار برکنار کند و شرکت را زیر و رو نماید. راجرز بزرگترین شرکت مخابراتی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
وقوع کودتا و جنگ قدرت در شرکت راجرز که ماه گذشته با یک تلفن لو رفت، پرونده‌اش فردا در دادگاه باز می‌شود
زمانی که تونی گوشی را برداشت اما به آن پاسخ نداد، گوشی برای ۲۱ دقیقه باز بود و این منجر شد تا ناتال بحث و جدل‌های تونی با کودتاچیان بر سر طرح محرمانه کودتا، انحلال هیئت مدیره و کنار گذاشتن مدیر عامل را بشنود. ناتال بلافاصله پس از این تلفن، با مدیران مستقلی که در جلسه تونی نبودند جلسه‌ای تشکیل داد تا درباره آنچه که شنیده بود صحبت کند. او به آنها گفت که اعتمادش را به تونی از دست داده و به دنبال اخراج وی است. کمتر از دو هفته بعد، درست در زمانیکه راجرز در حال انجام بزرگترین خرید خود، پیشنهاد ۲۰ بیلیون دلاری برای رقیب کوچکترش "شاو" بود، تونی از شرکت بیرون انداخته شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

خروج تونی باعث نشد که "ادوارد"، تنها پسر "تد راجرز" بنیانگذار فقید این شرکت طرح کودتای خود را دنبال نکند. در نبرد بعدی، هیئت مدیره، از جمله مادر و دو خواهرش علیه ادوارد رای دادند تا او از ریاست هیئت مدیره عزل شود و "جان مک‌دونالد" که مدیری مستقل و رقیب اصلی او بود، جایگزینیش گردد. مک‌دونالد از حامیان مدیرعاملی ناتال است. ادوارد در واکنش به برکناری خود از ریاست هیئت مدیره، از سمت خود به عنوان رئیس مالی خانواده راجرز که مالک اکثریت سهام این شرکت است و به همین دلیل حق و قدرت تشکیل هیئت مدیره جدیدی را دارد، استفاده کرد و هیئت مدیره جدیدی را نصب و این هیئت مدیره جدید نیز بلافاصله او را بعنوان رئیس هیئت مدیره و نیز مدیر عامل منصوب نمود و به رسمیت شناخت. او سپس از دادگاه عالی بریتیش کلمبیا، استانی که شرکت راجرز در آن ثبت شده درخواست کرد تا هیئت مدیره و مدیر عامل جدید را مشروعیت بخشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
توالی وقایع ذکر شده در پرونده‌های ثبت شده در دادگاه بنا به گفته کسانیکه درگیر این موضوع هستند متفاوت است، اما موضوع مشترک این است که ظاهرا ادوارد با مادرسالار خانواده، "لورتا راجرز"، و همچنین با خواهرانش "ملیندا راجرز‌هیکسون" و "مارتا راجرز" درگیر می‌شود. سخنگوی ادوارد راجرز و سایر اعضای خانواده از اظهار نظر در اینباره با رسانه‌ها خودداری کردند و خود شرکت راجرز نیز پاسخی به درخواست‌های رسانه‌ها برای شفاف‌سازی نداد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
سوگندنامه‌ها و فایل‌های دادگاه
سوگند نامه‌ای که مک‌دونالد رئیس هیئت مدیره راجرز تسلیم دادگاه کرده نشان می‌دهد که ناتال طی ۲۱ دقیقه‌ای که آنطرف خط به سخنان تونی گوش می‌کرده از طرح و برنامه‌ریزی کودتا توسط ادوارد باخبر شده است. مک دونالد در سوگندنامه خود گفته که هیئت مدیره منصوبی ادوارد نیز حتی در واقع ناتال را اخراج نکرده‌اند بلکه فقط گفته‌اند که ناتال به عنوان مدیرعامل "از اهداف خود فراتر رفته است".
اما ادوارد در سوگندنامه خود گفته که ناتال نتوانسته بیزینس را تغییر دهد و نتیجتا "هیئت مدیره" با جایگزین کردن ادوارد به جای ناتال به عنوان مدیرعامل موافقت کرده است. لورتا راجرز گفت که تصمیم اولیه او برای حمایت از ادوارد بر اساس اطلاعات اشتباه و ناقص ارائه شده توسط ادوارد بوده و او دیدگاهش را پس از مواجه شدن با حقایق تغییر داده و اکنون از ناتال حمایت می‌کند.
سوگند نامه مک‌دونالد پس از شکایت و سوگندنامه ۲۶ اکتبر ادوارد به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا رسیده و دادگاه می‌گوید فردا دوشنبه جلسه رسیدگی خود را در این زمینه برگزار می‌کند. جزئیات و جدول زمانی فاش شده در سوگند نامه مک‌دونالد و ادوارد، آشفتگی‌ها و جنگ قدرت در این شرکت و شکاف گسترده و عدم اعتماد در خانواده را نشان می‌دهد.
 
وضعیت راجرز اکنون چیست؟
درگیری‌ها و تفاوت‌ها در هیئت مدیره شرکت و خانواده‌های ثروتمند غیرعادی نیست، اما چنین اختلافاتی که همیشه زیر میزی و در خفا جریان دارد، بندرت بدین شکل در کل کانادا مطرح می‌شود و همین درز کردن به رسانه‌ها سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را غافلگیر و توجه قانون‌گذاران را به خود جلب کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سهام راجرز در سال جاری ۲.۹ درصد کاهش یافته در حالیکه رقیبش شرکت "بل" ۱۷ درصد رشد داشته و دیگر رقیب جمع سه غول مخابراتی کشور، یعنی "تلاس" نیز ۱۲.۶ درصد رشد نشان می‌دهد. این موضوع‌ها می‌تواند مانع از توانایی راجرز برای افزایش سرمایه شود و احتمالا موانعی را در مقابل تکمیل خرید شرکت شاو نیز قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, October 31, 2021 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به