مکلم گفت که نرخ بهره ممکن است اکنون به اندازه کافی کنترل کننده تورم باشد و بتواند فشارهای افزایش قیمت‌ها را مهار کند
اظهارات "تیف مکلم" در روز چهارشنبه در اتاق بازرگانی منطقه "سنت جان" در نیوبرانزویک یک روز پس از آن بیان شد که اداره آمار کانادا گزارش داد که نرخ تورم سالانه به شدت کاهش یافته و به ۳.۱% در ماه اکتبر رسیده است. این اولین اظهارات وی پس از اعلان افت تورم بود. نوبت آخر اعلان نرخ بهره‌ها در امسال، برای ۲ دسامبر برنامه‌ریزی شده که وی با توجه به وضعیت تورم آن را مشخص خواهد کرد.
نرخ کنونی تورم در مقایسه با ماه پیش آن که ۳.۸% بود کاهش محسوسی دارد، بعلاوه اینکه نسبت به اوج آن در ژوئن ۲۰۲۲ دقیقا ۵% افت کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
رئیس بانک مرکزی کانادا: تقاضای اضافی که باعث تورم می‌شد اکنون از بین رفته؛ آیا بهره‌ها پایین می‌آیند؟
رئیس بانک مرکزی کانادا گفت: "تقاضای مازاد که به تورم دامن می‌زد، از اقتصاد حذف شده است. ما انتظار داریم که اقتصاد برای چند فصل آینده ضعیف باقی بماند، که به این معنی است که فشار تورم وجود خواهد داشت اما نزولی خواهد بود. به‌طور خلاصه، تقاضای مازاد در اقتصاد که افزایش قیمت‌ها را سبب شده بود اکنون از بین رفته است". مکلم در سخنرانی خود اذعان کرد که علیرغم کاهش تورم، نرخ‌های بهره بالاتر کانادایی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. اما او استدلال کرد زمانی که بانک کانادا به ثبات قیمت دست یابد و تورم به هدف دو درصدی بازگردد، "بازده اقتصادی ارزش آن را خواهد داشت".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
مکلم گفت که نرخ بهره "ممکن است اکنون به اندازه کافی کنترل کننده تورم باشد و بتواند فشارهای افزایش قیمت‌ها را مهار کند"، اما مجددا تأکید کرد که بانک مرکزی آماده است تا در صورت لزوم، دوباره نرخ‌ها را افزایش دهد. وی در ادامه و در جلسه پرسش و پاسخ پس از سخنرانی خود، در مورد اینکه چه زمانی بهره‌ها کاهش می‌یابند گفت که بانک مرکزی کانادا تورم و روندهای اقتصادی و پولی وابسته به آن را به دقت زیر نظر دارد و افزود: "ما باید چندین ماه شواهد روشنی ببینیم که در مسیر تورم دو درصدی قرار داریم". این در حالی‌ست که بنا به اظهارات بانک "سی‌تی" آمریکا، بانک مرکزی آمریکا از آگوست سال آینده نرخ‌های بهره خود را پایین خواهد آورد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
از سوی دیگر، دقیقا در دیروز، دولت کانادا به‌روز رسانی بودجه سالیانه کشور در پاییز را اعلان کرد و گفت که ۲۰.۸ میلیارد دلار هزینه در طی ۵ سال به بودجه اضافه کرده که بخش عمده آن به پروژه‌های مسکونی خواهد رسید که در سال مالی ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ آغاز می‌شود. دولت لیبرال گفت که قصد دارد کسری سال مالی جاری را در حد یا کمتر از پیش‌بینی بودجه بهار، یعنی حدود ۴۰.۱ میلیارد دلار حفظ کنند و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را نسبت به پیش‌بینی اقتصادی پاییزی، کاهش دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
مکلم امروز در اینباره گفت که حفظ مخارج دولت در طی دو سال آینده "اساسا اثری روی تورم و بهره‌ها نخواهد گذاشت" و این روند اعلان شده توسط دولت "مفید هم خواهد بود" و در راستای سیاست کاهش تورم بانک مرکزی‌ست. او گفت که هزینه‌های جدید اعلان شده توسط دولت فدرال و دولت‌های استانی برای پس از سال ۲۰۲۵ در پیش‌بینی‌های بانک مرکزی، در حرکت رو به جلو، گنجانده خواهد شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


وی افزود: "از منظر سیاست پولی، بیانیه اقتصادی پاییزی دولت حاکی از آن است که دولت طی دو سال آینده که دوره حساسی است، فشارهای تورمی جدید یا فشارهای دیگر اضافی را به اقتصاد وارد نخواهد کرد، زیرا این دوران اقتصاد در حال کاهش تورم و بازگشت به حالت اولیه خواهد بود و این مهم است. او گفت اعلانات دولت که شامل برخی از جابجایی‌های مالی جدید برای میان مدت هستند نیز از منظر سیاست پولی، مفید هستند".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 22, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به