علیرغم تلاش برخی از موسسات و نپذیرفتن اداره مالیات کانادا، مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی ۲۰۲۱ کانادا هنوز در تاریخ ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد
علیرغم تلاش برخی از موسسات و نپذیرفتن اداره مالیات کانادا، مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی ۲۰۲۱ کانادا هنوز در تاریخ ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد. استدلال تعطیلی مجدد مدارس و مشاغل در مناطقی از کشور به دلیل موج سوم کرونا باعث افزوده شدن بر فصل مالیاتی امسال هنوز نشده است.
۳۰ آوریل تقاضای پُر کردن اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد فردی و پرداخت هرگونه بدهی مالیاتی است. طبق معمول، اگر خود اشتغال هستید، شما و شریک زندگی‌تان تا ۱۵ ژوئن مهلت دارید مدارک مالیاتی خود را به اداره مالیات کانادا تحویل دهید. اما هنوز باید تا پایان ماه آوریل مانده مالیاتی خود را پرداخت کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
تشکیل پرونده و پرداخت مالیات در مهلت مقرر همیشه ایده خوبی است اما در صورت دریافت مزایای کوید-۱۹ ممکن است امسال حتی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. "روبینا احمد‌حق"، کارشناس امور مالی شخصی می‌گوید: "اگر اظهارنامه مالیاتی امسال خود را پُر نکنید، باید احتمالا منتظر تاخیر یا قطع مزایای کودک کانادا، و هرگونه درآمد دریافتی دیگر از دولت باشید".
 
با کرونا هم مهلت مالیاتی ۳۰ آوریل تمام می‌شود، اگر اظهارنامه خود را پُر نکنید یا پُر کنید چه می‌شود؟
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

حتی شما هیچ مالیاتی بدهکار نباشید، برای دسترسی به هرگونه اعتبار مالیاتی و مزایا، مانند اعتبار مالیاتی، حقوق بازنشستگی، و ضمیمه درآمد تضمینی، نیاز به ارائه اظهارنامه امسال خواهید داشت. بعلاوه امسال، تأخیر در تشکیل پرونده نیز می‌تواند منجر به اخلال در پرداخت‌های حمایت از درآمد کوید-۱۹ شود. اداره مالیات گفته است که تشکیل پرونده مالیات‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شما تا ۳۰ آوریل "بهترین راه" برای اطمینان از پردازش درخواست مزایای شما در مدت ۳ تا ۵ روز است، اما اگر تمام اطلاعات لازمه را در پرونده نداشته باشد، ممکن است از زمان ورود اطلاعات لازم تا برقراری پرداختی به شما تا ۸ هفته زمان ببرد. به عبارت دیگر، پُر کردن دیرهنگام اظهارنامه مالیاتی می‌تواند پرداخت مزایای کوید-۱۹ شما را در زمان اعلان به تاخیر اندازد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اگر بدهکار باشید چه باید بکنید؟
انگیزه قوی دیگری برای انجام به موقع مالیات شما وجود دارد: جلوگیری از جریمه و پرداخت بهره دیر کرد. اگر اظهارنامه مالیاتی سال ۲۰۲۰ را دیر پُر کنید اداره مالیات جریمه تأخیر در تشکیل پرونده را که معادل ۵ درصد مانده مالیات سال ۲۰۲۰ شماست، به علاوه ماهیانه ۱ درصد مانده مالیاتی شما را ماه به ماه تا حداکثر ۱۲ ماه جریمه می‌کند. علاوه بر اینها، اداره مالیات سود روزانه مالیات پرداخت نشده مالیات شما را از اول ماه مه ۲۰۲۱ تا زمان پرداخت آن حساب می‌کند و به مبلغ بدهی شما می‌افزاید.
رومینا می‌گوید: "ایده بدهکار بودن و بدهکار ماندن گزینه خوبی نیست زیرا بدهکار ماندن به اداره مالیات بسیار گران تمام می‌شود".
اما خبر خوب این است که اداره مالیات می‌گوید که اگر درآمد مشمول مالیات شما ۷۵,۰۰۰ دلار یا کمتر است و در سال ۲۰۲۰ از مزایای دولتی کرونا برخوردار شده‌اید، شامل بهره بدهی خود نخواهید شد که البته این قانون تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ قابل اجراست. با این حال، برای جلوگیری از جریمه تأخیر در پُرکردن اظهارنامه مالیاتی خود هنوز باید تا مهلت مقرر یعنی ۳۰ آوریل امسال اظهارنامه خود را ثبت کنید. همچنین توجه داشته باشید که عدم دریافت بهره فقط مربوط به مالیات سال ۲۰۲۰ می‌شود، نه بدهی‌های مالیاتی سال‌های گذشته.
اگر شما استطاعت پرداخت بدهی مالیاتی خود را ندارید و نیز نمی‌توانید صورتحساب مالیاتی خود را تا ۳۰ آوریل به طور کامل پرداخت کنید، اداره مالیات انتظار دارد که شما تمام تلاش خود را برای جمع و جور و سپس پرداخت کردن هر آنچه که می‌توانید، از جمله وام گرفتن، انجام دهید. اگر مجبور به وام گرفتن برای اینکار هستید، روش ایده آل گرفتن یک وام کم بهره یا خط اعتباری است. اگر حتی پس از تلاش برای گرفتن وام یا تنظیم مجدد امور مالی خود هنوز قادر به پرداخت کامل نیستید، می‌توانید با اداره مالیات تماس بگیرید و از این اداره بخواهید تا بازپرداخت شما را تقسیم و زمانبندی کند. با این حال، اداره مالیات همچنان سودهای مرکب روزانه را پس از ۱ مه تا زمانی که شما مانده خود را به طور کامل پرداخت نکنید، از شما طلب خواهد کرد.
"بروس بال"، معاون مالیاتی در شرک حسابداران خبره کانادا می‌گوید اگر بعلت شرایط خارج از کنترل قادر به انجام تعهدات مالیاتی خود نباشید، بنا به تشخیص اداره مالیات، این اداره ممکن است هرگونه بهره و یا جریمه را لغو یا منتفی کند. او می‌گوید: "این شرایط کرونا بسیار غیر معمول است و من امیدوارم اداره مالیات با کسانیکه به مشکلات اضطراری می‌خورند با دیده اغماض برخورد کند".
 
حسابداران نگران عدم تمدید مهلت مقرر هستند
بروس می‌گوید که او نگران تصمیم اداره مالیات در نیافزودن زمان اضافی به مهلت ۳۰ آوریل امسال است. وی می‌گوید: "ما چندین ماه است که با دولت فدرال بحث و تبادل نظر کرده‌ایم. اما تاکنون، اتاوا زیر بار نمی‌رود". او می‌افزاید که غیر از مشکلات خود مردم در مقابله با کرونا، خود حسابداران تحت فشار شدید هجوم مقررات جدید مالیاتی، پرداخت‌های یارانه‌ها و مزایای کرونای پیچیده دولتی از جمله دستمزد و اجاره برای مشاغل، بوده‌اند و بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط نیز اجبارا بعلت کرونا با کمبود حسابداری داخلی خود روبرو هستند: "ما واقعاً امیدوار بودیم ... که دولت وقت بیشتری به مردم بدهد".
اداره مالیات بطور رسمی گفته است: "تمدید مهلت اظهارنامه مالیاتی امسال باعث قطع اعتبارات ضروری و پرداخت مزایای کرونا به میلیون‌ها کانادایی می‌شود. اینها پول‌هایی‌ست که هزاران کانادایی به آن نیاز دارند". این اداره در ادامه آورده که "برای رویارویی با شرایط کرونایی کنونی ۱۹ در سراسر کشور، گزینه‌های پرداختی را افزایش داده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما شاید بد نباشد که بدانیم ایالات متحده در ماه مارس اعلام کرد که مهلت پُر کردن اظهارنامه‌ها و بازپرداخت بدهی‌های فدرال مردم را از ۱۵ آوریل به ۱۷ مه (بیش از یک ماه) تمدید کرده است و در کانادا نیز اداره مالیات کبک نیز گفت که تا ۳۱ مه ۲۰۲۱ بدهکاران مالیاتی را جریمه نخواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 28, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به