لیبرال‌ها اشتباهاتی داشته‌اند که به همین واسطه انتخابات را واگذار کردند اما آنها سال‌ها خدمات بسیاری را به مردم ارائه داده‌اند
ایران استار - پس از شکست سنگین لیبرال‌های انتاریو در انتخابات سال 2018 که طی آن آنها با از دست دادن 51 کرسی، صاحب 7 کرسی مجلس شدند و بدین ترتیب بعنوان "حزب رسمی" را نیز از دست دادند، اکنون سعی دارند پس از انتخاب "جان فریزر" بعنوان رهبر انتقالی، مجددا به صحنه سیاسی انتاریو برگردند. بدینواسطه فردای روز بعد از اعلان بودجه سال 2019 انتاریو توسط حزب حاکم محافظه‌کار، لیبرال‌ها یک جلسه مطبوعاتی در مارکهام تشکیل دادند که در آن تعدادی از رسانه‌ها، از جمله ایران استار حضور داشتند.

این جلسه با گردانندگی "هان دانگ" (نماینده سابق ترینیتی - اسپاداینا)، همراهی "مایکل چانگ" (وزیر سابق تجارت، و روابط تجاری بین‌المللی؛ بازنشسته؛ نماینده سابق مارکهام - یونیون‌ویل)، معرفی "جونیتا نیتان" کاندیدای جدید لیبرال‌ از منطقه مارکهام – تورن‌هیل (که از هیئت مدیره مدارس مارکهام بخش‌های 7 و 8 نیز هست)، و نیز معرفی "دل دوکا" بعنوان یکی از کاندایداهای رهبری حزب که قبلا وزیر حمل‌ونقل، و وزیر گسترش اقتصادی بوده است برگزار شد.

در ابتدا دانگ عنوان کرد که لیبرال‌ها می‌‎خواهند با این جلسه بودجه انتاریو را از زاویه دیگری به مردم نشان بدهند و اینکه حکومتداری شفاف و با مسئولیت کار بسیار سختی است مخصوصا وقتی که تصمیمات آن روی زندگی مردم تاثیر مستقیمی می‌گذارد و مردم همه حق دارند که از واقعیات آگاه شوند. او گفت که رسانه‌ها و مردم باید از دولت 3 سوال بپرسند: اول اینکه چرا گسترش دانشگاه‌ها (که آینده استان را تامین می‌کنند) را لغو کرده است؛ دوم اینکه با کاهش کمک به دانشگاه‌ها هزینه‌های دانشجویان خارجی بالا می‌رود و بدین ترتیب ما دانشجویان خارجی را از دست می‌دهیم و باید پرسید که هدف دولت در از دست دادن دانشجویان خارجی چیست؛ و سوم اینکه با لغو تحصیل رایگان اقشار ضعیف جامعه، آنها امکان ادامه تحصیل‌شان را از دست می‌دهند و باید پرسید که هدف دولت از این لغو چه بوده است.

دوکا با تشکر از حضار گفت که گسترش و توسعه انتاریو در گرو بازتر کردن فضای این استان است. وی افزود که ما نبایستی فقط و فقط وابسته به یک شریک تجاری (آمریکا) باشیم و باید سعی کنیم که با دنیا به تعامل اقتصادی بپردازیم. او ادامه داد که محافظه‌کاران، برخلاف وعده انتخاباتی‌شان در کاهش بودجه، اکنون حتی 5 بیلیون دلار بیشتر از بودجه ارائه شده لیبرال‌ها خرج می‌کنند در حالیکه نتیجه آن طبق طرح‌های ارائه شده به نتایج بسیار کم و کوچکی می‌انجامد. برای مثال بودجه جدید در زمینه نیازهای پزشکی کمتر از نیازهای این استان است. در ضمن این بودجه اهمیت زیادی به آموزش و پرورشی که باعث پیشرفت انتاریو بوده، نداده، و در حال کاستن از تعداد معلمان استان است و با حذف برنامه‌های کمک‌هزینه تحصیلی و برنامه گسترش دانشگاه‌ها، در واقع صدها هزار دلار از این بخش از جامعه را نیز حذف کرده است. ما باید در صنایع پایه سرمایه‌گذاری کنیم تا سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کرده و کل اقتصاد را به حرکت درآوریم، ما در بودجه مطروحه نقشه واضحی در این رابطه ندیدیم. و سرانجام باید بگویم که فورد در طی یک کنفرانس مطبوعاتی روی نقشه خطوطی را نشان داد که ادعا می‌کرد نقشه حمل‌ونقل آینده است، باید بگویم کشیدن چند خط روی نقشه کار راحتی است و این خطوط مشکلات ترافیکی ما و خانواده‌های ما را بخودی خود حل نمی‌کند. محافظه‌کاران با کاستن از برنامه‌های حمایتی مالیاتی دولت انتاریو از 107 جامعه این استان در واقع از توانایی‌های آنها در حل مشکلات ترافیکی و خانوادگی کاسته است.

سخنران بعدی، مایکل چانگ اظهار داشت که فورد می‌گوید روی پلاک ماشین‌ها بنویسیم "جایی برای رشد"، اما با دیدن این بودجه من باید بگویم انتاریو جایی شده است برای رشد کسری بودجه، رشد بیکاری، رشد مشروب‌خواری!

جونیتا که پس از مایکل به سخنرانی پرداخت گفت که دولت در بودجه جدیدش از اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش کاسته است. برای انتاریو و خانواده‌ها آموزش بسیار مهم است همانطوریکه خدمات پزشکی مهم هستند، درحالیکه آنچه ما در اینباره تا اینجا می‌دانیم (و باید در آینده بیشتر بدانیم) اینست که بودجه‌های تخصیص یافته به قدر کافی نیستند.

پرسش و پاسخ
ایران استار: با توجه به بدهی 350 بیلیون دلاری انتاریو (که بیشترین در آمریکای شمالی و دو برابر رتبه دوم کالیفرنیا- است) و اینکه بودجه کنونی هم محافظه‌کاران و هم سابق لیبرال‌ها برپایه کسری بودجه و بدهی بیشتر بود، شما چرا به کسری بودجه محافظه‌کاران ایراد می‌گیرید و راهکار شما چیست؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
دوکا: مردم به امید اینکه محافظه‌کاران از بدهی‌ها با حذف کسری بودجه می‌کاهند به آنها رای دادند، و اکنون مشخص شد که تا 5 سال آینده محافظه‌کاران همچنان کسری بودجه (و بدهی بیشتر) خواهند داشت. اما ما (لیبرال‌ها) بودجه‌ای با کسری 5 بیلیون دلار کمتر و در عین حال خدمات بیشتری داشتیم {پس ما انتخاب بهتری بنظر می‌رسیم}؛ و البته در برخی سال‌ها با توجه به اقتصاد جهانی همراه با کسری، متوازن، و یا مازاد بودجه خواهیم بود، این چیزی است که در برنامه‌های ما همیشه دیده شده و اعتماد برانگیز است.

سوال: چرا مردم باید دوباره به شما رای بدهند؟
دوکا:
لیبرال‌ها اشتباهاتی داشته‌اند که به همین واسطه انتخابات را واگذار کردند اما آنها سال‌ها خدمات بسیاری را به مردم ارائه داده‌اند و ما با بررسی مشکلاتمان مجددا به مردم خدمت خواهیم کرد و مردم به ما اعتماد دارند و خواهند داشت.

سوال: اشتباهات لیبرال‌ها چه بوده است؟
دوکا:
بنظرم مردم فکر می‌کردند هزینه‌های زندگیشان به شدت بالا می‌رود و آینده آنها را نگران می‌کرد و ما احتمالا بقدر کافی به آن توجه نکرده بودیم.

سوال: مشکلات ترافیک تورنتو بالاخره چه وقت حل می‌شود؟

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دوکا: اکنون داگ فورد پول بیشتری برای حل این مشکل دارد {زیرا پول کمتری را به 107 جامعه می‌دهند}، اما من مطمئن نیستم که او می‌خواهد تی‌تی‌سی را بدست بگیرد چون معتقد است اینکار بهترین راه در حل مشکلات در کوتاه‌ترین زمان است و یا برای جبران برخوردهای نامناسبی که قبلا با آن داشته می‌خواهد کنترل آنرا در دست داشته باشد. در هرحال ما باید همین الان به حل مشکلات بپردازیم.

سوال: چینی‌تبارها در انتخابات قبلی بیشتر بخاطر تغییر محتوای درسی سکس در مدارس توسط لیبرال‌ها، از آنها حمایت نکردند، نظر شما چیست؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
دوکا: من با داشتن دو کودک مدرسه‌رو، از تغییر آن که از زمان 20 سال عقب بود حمایت می‌کنم. بسیاری از مطالبی که درباره آن گفته می‌شد و می‌شود نادرست است. احتمالا ما بقدر کافی مردم را در جریان پژوهش‌مان در این خصوص و مشاورت‌مان با مردم قرار نداده بودیم.
***
حاشیه‌ها
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
- این جلسه‌ی 47 دقیقه‌ای که سر ساعت 12:45 ظهر جمعه 12 اپریل در ساختمان پینگ‌پونگ مارکهام برگزار شد کاملا منظم اداره شد.
- پیش از جلسه اطلاعیه لیبرال‌ها در نقد بودجه محافظه‌کاران بین اهالی رسانه پخش شد.
- قسمت اعظم رسانه‌های این جلسه مطبوعاتی، چینی‌تبار با تعداد زیادی دوربین بودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

- در این جلسه از حضار با قهوه و دونات پذیرایی شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 17, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به