بدین ترتیب در عین اینکه قرار بود اقتصاد افت کند، اشتغال افزایش یافت و از سوی دیگر نسبت اشتغال به جمعیت کاهش نشان می‌دهد
اقتصاد کانادا در ماه گذشته ۳۹۹,۰۰ شغل ایجاد کرد که تقریبا دوبرابر میزان مورد انتظار بود، اما حتی این تعداد هم به اندازه کافی نیست و پاسخگوی فقط نصف رشد جمعیت در طول یک ماه، در ماه آگوست بوده است.
بدین ترتیب در عین اینکه قرار بود اقتصاد افت کند، اشتغال افزایش یافت و از سوی دیگر نسبت اشتغال به جمعیت کاهش نشان می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
آمارهای بسیار دور از پیش‌بینی‌های امروز کانادا: ۴۰,۰۰۰ نفر سر کار رفتند اما به جمعیت ۱۰۰,۰۰۰ نفر اضافه شد!
اداره آمار کانادا امروز گزارش داد، در حالی که قرار بود اقتصاد پایین بیاید، برعکس بالا رفته و باعث افزایش شغل شده، و از سوی دیگر حدود ۱۰۳,۰۰۰ نفر جدید نیز به آمار کشور اضافه شده‌اند. درصد اشتغال به جمعیت بزرگسالانی که شغل دارند، در مقایسه با جمعیت در سن کار، حتی ۰.۱ درصد کاهش داشته و به ۶۱.۹ درصد افت کرده است. اگر این آمار را بر اساس بخش اقتصادی تقسیم کنیم آنگاه مشخص می‌شود که بخش اقتصادی خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی توانسته ۵۲,۰۰۰ موقعیت شغلی جدید و بخش ساخت و ساز ۳۴,۰۰۰ شغل جدید را اضافه کرده‌اند اما بخش آموزشی ۴۴,۰۰۰ شغل از دست داد و بدنبال آن بخش تولید نیز ۳۰,۰۰۰ نفر از دست داد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
بیشتر مشاغل افزایش یافته از نوع خوداشتغالی بودند که حدود ۵۰,۰۰۰ نفر از کل شغل‌های جدید را تشکیل می‌دهد و بخش دولتی ۱۳,۰۰۰ شغل جدید بوجود آورده؛ در حالی که بخش خصوصی ۲۳,۰۰۰ شغل از دست داده است. اقتصاددانان انتظار داشتند که اقتصاد حدود ۲۰,۰۰۰ شغل ایجاد کند و تعداد کمی از اقتصاددانان حتی می‌گفتند که ماه آگوسب باید دومین ماه متوالی با اقتصاد انقباضی در بازار کار باشد و نشان دهد که اقتصاد کانادا رو به سوی رکود می‌رود. در سال جاری تاکنون، بازار کار کانادا حدود ۱۷۴,۰۰۰ موقعیت شغلی جدید یا به طور متوسط حدود ۲۵,۰۰۰ شغل جدید در ماه اضافه کرده است. با این افزایش، رکود حداقل تا دو ماه آینده نخواهد بود و بدین ترتیب حداقل دو سال می‌شود که "کریستینا فریلند" وزیر دارایی کانادا می‌گوید رکود اقتصادی در همین به زودی اتفاق می‌افتد اما اثری از آن دیده نمی‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اما تعداد بزرگسالان در سن کار تقریبا سه برابر افزایش یافته، به طوری که جمعیت کانادا به طور متوسط هر ماه ۸۳,۰۰۰ نفر که بالای ۱۵ سال سن دارند را جذب بازار کار کرده است. "داگ پورتر" اقتصاددان بانک مونترال، می‌گوید که جریان ثابت بیش از ۸۰۰,۰۰۰ نفری جذب شده در بازار کار که در سال گذشته به کانادا آمده‌اند، بزرگ‌ترین جریانی‌ست که هم وارد بازار کار می‌شوند و هم جذب بازار کار می‌شوند. او گفت: "کانادا اکنون به یک جریان شغلی ثابت نیاز دارد تا بتواند با رشد جمعیت رو به افزایش باشد. بنابراین، مشاهده افزایش ماهانه ۴۰,۰۰۰ شغل جدید، آمار جالبی‌ست".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
"تیف مکلم" رئیس بانک مرکزی کانادا، روز پنج‌شنبه که فردای روز اعلان عدم افزایش نرخ بهره در کانادا در این ماه بود، در جمع حضار تجاری در شهر "کلگری" گفت که بانک مرکزی حتی در ماه‌هایی که اقتصاد شاهد افزایش شغل‌هاست اما سرعت آنها بیشتر از رشد جمعیت نیست، در فکر مبارزه با تورم و بالا بردن نرخ بهره است. او افزود: "در چنین شرایطی عرضه کارگران کمتر از تقاضا برای کارگران است، و فقط در حالت عکس آن است که می‌توانیم بگوئیم فشار تورم در حال کاهش است".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

"برندون برنارد" اقتصاددان ارشد در سایت جستجوی کار "ایندیید" می‌گوید که افزایش جمعیت کانادا بر هر دو طرف بازار شغل‌ها و تورم تاثیر می‌گذارد. او افزود: "برخی زمینه‌های کلیدی وجود دارد که رشد جمعیت نسبتا باعث تورم می‌شود، مانند بازار مسکن و بازار اجاره... اما از طرف دیگر، این به معنای عرضه نیروی کار بیشتر است، بنابراین می‌تواند باعث کاهش دستمزدها و قیمت سایر خدمات باشد. بطور مختصر و شفاف او گفت که فکر می‌کند هجوم مهاجرین به‌هیچ‌وجه تاثیر زیادی بر تورم کلی ندارد، اما قطعا تعریف بازار کار سالم را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, September 9, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به