نه وزارتخانه و نه وکلای مهاجرت هیچ پیش‌بینی مشخصی از زمان‌بندی آزمون‌ها و یا طی شدن دیگر مراتب اجرایی شهروندی ندارند
علیرغم تلاش‌ها و اخبار وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا مبنی بر سرعت و افزایش روند مهاجرت و شهروندی، گزارش‌های واقعی از سطح جامعه نشان می‌دهد که کل روند مهاجرت - شهروندی به کانادا بعلت شیوع کرونا آهسته شده است.
آمارها می‌گویند که شهروندی کلیه مهاجران، با هر روشی که مهاجرت گرفته‌اند، اکنون ماه‌هاست از برنامه زمانبندی‌شده خود عقب افتاده، بطوریکه حدود ۱۰۰,۰۰۰ نفر فقط در انتظار شرکت در آزمون تابعیت کانادا هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
شهروندی کانادا بسیار کُند شده، دعوتنامه‌ها فرستاده شد
"مناکشی" که از هند به کانادا مهاجرت کرده می‌گوید نگران مشکلاتی است که اکنون در پیش رویش قرار دارند؛ و مهمترین آنها عدم زمان‌بندی در بدست آوردن تابعیت کاناداست. او می‌گوید: "هنوز به من ایمیل نزده‌اند؛ آیا باید خوم را برای آزمون شهروندی آماده کنم؟ تکلیف کار من چه می‌شود؟" وی که کارش در کانادا یافتن خانه و سرپناه برای مهاجران است می‌افزاید: "بسیار به مطالعه کردن علاقمندم؛ به ویژه به بازار املاک و می‌خواهم مشاور املاک شوم. اما اکنون بجای تمرکز کردن روی مطالعه املاک، یک چیزی در مغزم مرتبا می‌چرخد؛ اینکه چرا پرونده من عقب افتاده است؟"
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

یکی از دلایل عقب افتادن پرونده او اینست که وی نام فامیل ندارد؛ البته چنین چیزی در هند غیر معمول نیست و او نیز برای کار کردن در اینجا می‌خواهد از شخصی که فقط یک نام کوچک دارد، بطور قانونی تبدیل شود به کسی که نام کوچک و نام خانوادگی دارد. حالا مشکل آنجاست که برای اینکار نیاز دارد که ابتدا شهروند شود، و این امتحان شهروندی او اکنون سه سال است که گرفته نشده، یعنی مرتبا مشخص و سپس لغو گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
پس از شیوع کرونا، سرانجام وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا در پایان نوامبر گذشته آزمون‌های آنلاین شهروندی را آغاز کرد تا شاید بتواند عقب‌افتادگی از برنامه‌هایش را جبران یا حداقل کم کند. اما آمار وزارتخانه نشان می‌دهد که تا اول مارچ امسال ۱۰۲,۹۸۹ متقاضی شهروندی کانادا حدود یک سال است که منتظر انجام کارشان هستند. بسیاری از این افراد در آخرین مرحله پرونده خود قرار دارند: فقط شرکت در آزمون و قسم خوردن. برای مثال "بن منصور" قرار بود که در دسامبر گذشته در آزمون شهروندی شرکت کند اما هنوز برای این آزمون دعوت نشده است. با چک کردن وضعیت پرونده آنلاین وی در می‌یابیم که پرونده وی ماه‌هاست در حالت "چک کردن سابقه و زبان" گیر کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
وکلای مهاجرت و وزیر چه می‌گویند؟
"راج شارما" وکیل مهاجرت می‌گوید که افسران اداره مهاجرت نیز نتوانسته‌اند خود را با دنیای آنلاین تطبیق دهند و این کار راحتی حتی برای دولت نبوده است. او در ادامه می‌گوید: "چنین دلیلی {شیوع کرونا و تغییرات به سبب آن} برای کسانیکه طی یک سال گذشته گیر پرونده‌ای داشته‌اند شاید استدلال منطقی باشد اما باید پرسید: برای آنهایی که بیش از یک سال، برای مثال حدود سه سال، گیر کرده‌اند چه توضیحی دارید؟"
اما "مارکو مندیسینو" وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا در این رابطه می‌گوید: "ایمان خودتان را حفظ کنید. آزمون‌های دیجیتال آنلاین بیشتری در حال برنامه‌ریزی و اجراست و نوبت شما هم می‌رسد". این وزارتخانه در اواخر هفته پیش گفت که بیش از ۶۵,۰۰۰ دعوتنامه برای انجام آزمون شهروندی را برای درخواست کنندگان شهروندی کانادا ارسال کرده است؛ اما آنچه مشخص است اینست که با این عقب افتادن از برنامه‌ها، حتی رسیدن به نوبت آزمون خودش زمانبر خواهد بود، در حالیکه درخواست‌های جدید شهروندی بطور روزانه توسط مردم به سوی وزارت مهاجرت و شهروندی روانه می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

با این اوصاف نه وزارتخانه و نه وکلای مهاجرت هیچیک پیش‌بینی مشخصی از زمان‌بندی آزمون‌ها و یا طی شدن دیگر مراتب اجرایی شهروندی ندارند و بنظر می‌رسد این وضعیت عدم زمانبندی مشخص لااقل تا مدتی طولانی به همین منوال بماند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 16, 2021 - 22:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به