در مجموع اقتصاد به سوی کُند شدن می‌رود و فشارهای تورمی و بهره‌ای بر کانادایی‌ها همچنان باقی خواهند ماند
اداره آمار کانادا آخرین آمار تورم خود را امروز سه‌شنبه منتشر کرد که نشان می‌دهد نرخ سالانه تورم یک ماه پس از ۳.۳ درصدی ماه جولای، در ماه آگوست به ۴ درصد افزایش یافته که این دومین ماه متوالی افزایش تورم به شمار می‌رود.
از سوی دیگر داده‌های اداره آمار کانادا نشان داد که کانادایی‌ها در آگوست ۲۰۲۳، بیشتر از هر زمان دیگری در ۳۰ سال گذشته، هزینه مسکن داشته‌اند، حتی بیشتر از رکود اقتصادی اوایل ۱۹۹۰.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
اداره آمار کانادا: هزینه مسکن به بالاترین حد در ۳۰ سال گذشته رسید؛ تورم ۴% شد، آیا بهره باز بالا می‌رود؟
پیش‌بینی‌های اقتصاددانان از نرخ تورم ماه آگوست به طور گسترده‌ای مبنی بر این بود که بعلت اجرای سیاست "افزایش مالیات کربن دولت ترودو" قیمت بنزین و گازوئیل و دیگر سوخت‌ها افزایش یافته و در نتیجه تورم نیز بیشتر شود. اما گزارش امروز سه‌شنبه حتی از آن چیزی که بسیاری انتظار داشتند، دلسردکننده‌تر بود و تورم بیشتر از پیش‌بینی‌ها بالا رفت. در حالیکه بالا و پایین رفتن تورم امری طبیعی‌ست اما بالا رفتن متوالی آن نقش مهمی در نحوه قضاوت بانک مرکزی کانادا بر تصمیمش در بالا بردن بهره‌ها ایفا می‌کند و بنا به سیاست کنونی این بانک باید منجر به بالا رفتن بهره‌ها شود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
با این افزایش جدید در رشد تورم، به نظر می‌رسد که تورم در سه ماهه سوم امسال در مسیری قرار گرفته که بالاتر از پیش‌بینی بانک مرکزی کانادا در ماه جولای باشد و این احتمالا منجر به افزایش بهره‌ها در ماه آینده خواهد شد. بانک مرکزی قرار است تصمیم بعدی خود در مورد نرخ بهره را در ۲۵ اکتبر اتخاذ و اعلان کند. اوایل این ماه، بانک مرکزی کانادا تصمیم گرفت تا نرخ بهره اصلی خود را ثابت نگه دارد زیرا اقتصاد کُند شده بود. در همین حال سه نخست وزیر استانی کانادا، از جمله بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند ولابرادور، و انتاریو از رئیس بانک مرکزی خواستند تا دیگر نرخ بهره را بالا نبرد. "تیف ملکم" رئیس بانک مرکزی چند روز پس از آنکه نرخ بهره را بالا نبرد گفت که تصمیمش فقط و فقط تابعی از تورم و چند شاخص دیگر اقتصادی‌ست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
داده‌های اخیر نشان می‌دهد که اقتصاد در سه ماهه دوم کوچک شده در حالی که نرخ بیکاری رو به رشد است. اداره آمار کانادا نیز آخرین گزارش مشاغل خالی خود را روز سه‌شنبه منتشر کرد که نشان می‌دهد مشاغل خالی همچنان در حال افزایش هستند در عین اینکه بیکاری نیز در حال افزایش است. اکنون، بانک مرکزی باید این داده‌ها را با ارقام تورم بسنجید و تصمیم بگیرد که کدام یک مهم‌تر است. هفته گذشته اداره آمار چند آمار عجیب و سردرگم کننده دیگر مانند افزایش جمعیت منتشر کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
دلایل تورم کنونی
در گزارش روز سه‌شنبه اداره آمار، قیمت‌های مواد غذایی با ۶.۹% افزایش نسبت به سال گذشته در مقایسه با ۸.۵% ماه گذشته، نشان از آهسته‌تر شدن نرخ افزایشش داشت. در همین حال، قیمت مواد غذایی بین ژوئیه و اوت ۰.۴% کاهش یافت. قیمت‌های بالاتر مواد غذایی برای خانواده‌های کانادایی، به‌ویژه آن‌هایی که درآمد کمتری دارند و سهم بیشتری از درآمد خود را صرف غذا می‌کنند، دردسر بزرگی بوده بطوریکه برخی از کانادایی‌ها مجبور شده‌اند یک وعده غذایی خود را حذف کنند. دولت کانادا دیروز و در اولین روز بازگشایی مجلس با مدیرعامل‌های شرکت‌های بزرگ خواربارفروشی ملاقات کرد و ترودو پس از این جلسه گفت که قرار است آنها قیمت مواد غذایی را "تثبیت" کنند. نه ترودو و نه مدیرعامل‌ها زیر بار ارزان‌تر شدن قیمت‌ها نرفتند.
 
رکوردشکنی بزرگ هزینه مسکن
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده که امروز منتشر شد، نشان داد علاوه بر افزایش قیمت بنزین، اجاره بها و وام مسکن نیز به شدت افزایش یافته‌اند که این دو نیز تا حدی باعث افزایش نرخ تورم گشته‌اند. طبق آمار اداره آمار، هزینه سرپناه پس از افزایش ۵.۱ درصدی در ماه ژوئیه، در ماه آگوست هم به ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال رسید. این گزارش نشان می‌دهد که افزایش اجاره بها منجر به افزایش ۶.۵ درصدی نسبت به سال گذشته در سطح ملی شده که در مقایسه سال به سال، این بالاترین افزایش اجاره بها در حداقل ۳۰ سال گذشته بوده بطوریکه رکورد افزایش قیمت‌های اجاره‌ها را در بحران دهه ۱۹۹۰ شکسته است. در ماه آگوست، متوسط قیمت اجاره ملی کانادا ۲,۱۱۷ دلار بود، افزایش ماهانه نسبت به جولای ۱.۸ درصد و افزایش سالانه ۹.۸ درصد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, September 19, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به