انگار اصلا برای اداره مهاجرت کانادا پاسخگویی و شفافیت مهم نیست
برای آنهایی که در انتظارند، بدترین بخش در برخورد با بوروکراسی اداره مهاجرت، زمان طولانی رسیدگی نیست، بلکه عدم پاسخگویی و نیز عدم ابلاغ مدت زمان انتظار او، از سوی مقامات مهاجرت ‌است. کارولینا مارکوچی می‌گوید: "مشکل در انتظار نیست. مشکل واقعی این است که آنها حتی به ما اطلاع نمی‌دهند که چه مدت باید ‌منتظر بمانیم. این کاملا نامشخص است و زندگی ما را نیز نامطمئن کرده، زیرا هر تصمیم زندگی ما به آن بستگی دارد.  مواقعی وجود داشته که دو تا سه ساعت پشت خط تلفن در انتظار بوده‌ام تا بلکه بتوانم با کسی درباره پرونده‌ام صحبت کنم، اما دسترسی به آنها تقریبا غیرممکن است".
در حال حاضر آمار مربوط به موجودی پرونده‌ها، تنها نشان دهنده تعداد آنها در همان لحظه است و با نهایی شدن هر پرونده یا دریافت یک پرونده جدید این تعداد هر روزه بطور نوسانی مرتبا بالا و پایین می‌روند و بر تعجب و گنگی مردم می‌افزایند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
افتضاح در اداره مهاجرت کانادا، بخش سوم: نه پاسخ و نه شفافیت، ویزای مهاجرت اقتصادی، بشردوستانه، پناهندگان و مراقبین
"الکس فومسنکو" وکیل مهاجرت که دفتر حقوقی خود را اداره می‌کند، می‌گوید که داستان‌های مشابه بی‌شماری شنیده است. متقاضیان می‌توانند سعی کنند تا با تلفن شاید دستشان به کسی برسد اما اغلب با‌ صدای ضبط شده اپراتور مواجه می‌شوند که می‌گوید هیچ شخصی برای پاسخگویی در دسترس نیست. او می‌افزاید: "سیستم هر روز بدتر و بدتر می‌شود و شما از خود می‌پرسید که آیا این دولت در یک حباب زندگی می‌کند یا حاضر است لااقل یک کلمه به مردم گوش کند؟"
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

الکس نیز به عنوان فردی که در شرف تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی است،‌ با همین تاخیرها و عدم ارتباط مواجه است. او در دو ماه و نیم گذشته تلاش کرده تا زمان مراسم شهروندی خود را تغییر دهد اما نتوانسته با کسی تماس بگیرد و از ترس نمی‌تواند به دیدار دخترش در دانمارک برود!
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
افرادی که اقامت دائم خود را از خارج از کشور شروع می‌کنند حتی برای رسیدن به یک کارمند اداره مهاجرت و یافتن پاسخ به سوالات خود با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. سولانکی می‌گوید وقتی سعی کرده با اداره مهاجرت تماس بگیرد به او گفتند که نمی‌توانند به هیچ سؤالی در مورد درخواستش پاسخ دهند و او باید از طریق یک فرم در وب‌سایت اداره مهاجرت فقط با دفتر ویزای کانادا در "دهلی نو" تماس بگیرد. تازه هر زمان که او با دفتر ویزای دهلی نو تماس می‌گیرد، تنها پاسخی که دریافت می‌کند، یک پاسخ ایمیل خودکار "نه چندان مفید" است که به او می‌گوید به دلیل کرونا، ‌‌روند رسیدگی به پرونده او دچار تاخیر شده است!
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این یک داستان مشابه برای "دیوید براونل" دانشجوی دکترا در شهر کبک است، که در جولای گذشته برای دوست پسر خود در چین، درخواست ‌اسپانسری‌‌ ارسال کرد. اما از آنجایی که درخواست آنها در زمانی که این زوج در فرانسه زندگی می‌کردند ارسال شد، براونل می‌گوید که اداره مهاجرت به آنها گفته که نمی‌توانند به سؤالات مربوط به درخواست آنها پاسخ دهند و این زوج باید با دفتر ویزای "هنگ‌کنگ" تماس بگیرند. براونل می‌گوید که هر بار که فرم دفتر ویزای هنگ کنگ را روی وب‌سایت پُر می‌کند می‌داند که پس از تماس با دفتر ویزا، هیچ پاسخی نخواهد شنید و می‌افزاید: "‌ما هر دو چندین بار فرم روی وب‌سایت را پُر کردیم و فرستادیم تا بپرسیم چه خبر است ولی گویا آنها اصلا برایشان مهم نیست و ‌پاسخی نمی‌دهند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

افزایش-یا-کاهش-پرونده-های-مهاجرتی-کانادا

از همین سری بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 15, 2022 - 22:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به