این نفتکش با ۲.۱ میلیون بشکه نفت به ارزش حدود ۱۲۰ میلیون دلار به حدی بزرگ است که نمی‌تواند مستقیما در بنادر سوریه بار خود را تخلیه کند
تنکرترکرز، یک شرکت آمریکایی ردیابی نفتکش‌ها، روز چهارشنبه به نحوه استفاده "ناصحیح و غلط" وزیر خارجه آمریکا از اطلاعات این شرکت اعتراض کرد.
در ادامه این اعتراض، ساعتی بعد این شرکت اعلام کرد که از این پس گزارش‌های خود از آدریان دریا را دیگر در اختیار عموم قرار نخواهد داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این شرکت روز سه‌شنبه گزارش داده بود نفتکش "جاسمین" ایران با ۳۵۰ هزار بشکه ظرفیت در کنار نفتکش "آدریان دریا ۱" پهلوگیری کرده و نحوه ایستادن آنها حالت تخلیه نفت از یک کشتی به کشتی دیگر را دارد.
با این حال این شرکت اضافه کرد که هنوز اثری از تخلیه نفت از "آدریان دریا ۱" به "جاسمین" مشاهده نمی‌شود.
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، ضمن به اشتراک گذاشتن این گزارش در توییتر نوشت: "به رغم قول (محمدجواد) ظریف (وزیر خارجه ایران) به بریتانیا که نفتکش آدریان دریا نفت خود را تحویل سوریه نخواهد داد، این نفتکش هم اکنون در حال انتقال نفت در سواحل سوریه است. اگر این نفت به سوریه تحویل داده شود، آیا جهان از ایران بازخواست خواهد کرد؟"
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

تنکرترکرز با اعتراض به توییت پومپئو در چند پیام توییتری، وی را به استفاده "ناصحیح، نادرست و غیردقیق" از گزارش این شرکت متهم کرده و گفت که از این پس دیگر اطلاعات مربوط به نفتکش ایرانی را در فضای عمومی منتشر نخواهد کرد و تنها مشتریان این شرکت به اطلاعات "آدریان دریا ۱" دسترسی خواهند داشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
هنوز معلوم نیست این نفتکش بار خود را تخلیه می‌کند و اگر چنین کاری می‌کند برای تحویل به سوریه است یا نه، چرا که برای بازگشتن از تنگه سوئز نیز این نفتکش باید ۷۰۰ یا ۱ میلیون بشکه از نفت خود را تخلیه کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این نفتکش با ۲.۱ میلیون بشکه نفت به ارزش حدود ۱۲۰ میلیون دلار به حدی بزرگ است که همچنین نمی‌تواند مستقیما در بنادر سوریه بار خود را تخلیه کند و یک نفتکش کوچک دیگر مانند جاسمین لازم است تا بار آن را در چندین مرحله تخلیه کند.
نفتکش "گریس ۱" که بعدا به "آدریان دریا ۱" تغییر نام داد، از سیزدهم تیر امسال به مدت ۴۵ روز در آب‌های جبل‌الطارق به ظن حمل نفت به سوریه در توقیف بود. ایران همان زمان اعلام کرد که مقصد نفتکش سوریه نیست.
این نفتکش ۲۷ مرداد جبل‌الطارق را ترک کرد و چندین بار مسیر خود را در دریا تغییر داد و نهایتا در نزدیکی بندر بانیاس سوریه لنگر انداخت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بعد از آزادی نفتکش، ایران مدعی شد که نفت آن فروخته شده و صاحب محموله نفتی خود درباره آن تصمیم خواهد گرفت، موضوعی که با واکنش آمریکا مواجه شد و ایران را به "فریبکاری" متهم کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 2, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به