افزایش تنش‌های سیاسی بین واشنگتن و تهران به طرز چشمگیری افزایش یافته است
برخی رسانه‌های آمریکایی خبر می‌دهند که روند بازگرداندن دانشجویان ایرانی دارای ویزای معتبر آمریکا از مبادی ورودی فرودگاه‌های این کشور افزایش یافته است. به نوشته این رسانه‌ها، این امر در نتیجه بالا گرفتن تنش‌ بین ایران و آمریکا و در پی اعلام سپاه پاسداران برای انتقام گرفتن از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، رخ داده‌ است.
یافته‌های گزارشات این رسانه‌ها نشان می‌دهد که از ماه اوت گذشته (حدود ۵ ماه پیش) دست‌کم ده دانشجوی ایرانی دارای روادید معتبر به محض ورود به فرودگاه‌های ایالات متحده به ایران بازگردانده یا دیپورت شده‌اند. هفت نفر از این ده دانشجو به فرودگاه بین‌المللی لوگان در بوستون پرواز کرده بودند و برخی از این دانشجویان از تخلف و بدرفتاری مأموران اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا در آن فرودگاه خبر می‌دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
این خبرها در حالی منتشر می‌شود که ایرانیان دارای روادید دانشجویی از ممنوعیت سفر دولت ترامپ معاف هستند، ممنوعیتی که اکثر ایرانیان را از سفر به ایالات متحده منع می‌کند.
بنا بر این گزارش‌ها، دانشجویان ایرانی در حالی به ایران بازگردانده‌ شده‌اند که قبلاً یک روند طولانی تأیید روادید خود از سوی ادارات مختلف آمریکایی را پشت سر گذاشته بودند.
علی رهنما، از وکلای سازمان غیرانتفاعی "ائتلاف امور همگانی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار" می‌گوید که بازگرداندن دانشجویان ایرانی به محض ورود آنها به آمریکا "طی چند ماه گذشته" و با افزایش تنش‌های سیاسی بین واشنگتن و تهران به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

رادیو ملی آمریکا، ان‌پی‌آر، نیز هفته گذشته در گزارشی از قول گروه‌های کمک حقوقی نوشت که طی آخرهفته گذشته حدود ۲۰۰ ایرانی‌آمریکایی در گذرگاه مرزی "پیس آرچ" (طاق صلح) واشنگتن هریک با معطلی‌های ۱۲ ساعته روبه‌رو شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
جمال عبدی، رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکایی در واشنگتن دی‌سی به رادیوی ملی آمریکا گفته‌ است که به خاطر این مسئله "من از افرادی شنیدم که می‌خواهند سفر خود را لغو کنند."
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
به گفته ان‌پی‌آر، اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا می‌گوید که نظارت امنیتی را در مبادی ورودی افزایش داده است، اما تأکید می‌کند که هیچ دستورالعملی از دفتر مرکزی خود برای بازداشت ایرانیان آمریکایی به دلیل کشور مبدأ آنها دریافت نکرده است.
همچنین بیش از ۶۰ نفر از مسافران ایرانی و ایرانی‌آمریکایی، که بسیاری از آنها از سفرهای کاری یا تعطیلات به آمریکا بازمی‌گشتند، روز شنبه، ۱۴ دی، در گذرگاه "پیس آرچ" واشنگتن با سؤالات مأموران در مورد دیدگاه‌ها و گرایش‌های سیاسی خود مواجه شدند. به گفته مقامات دولت، اکثر مسافران پس از بررسی‌های دقیق آزاد شدند اما وکلا می‌گویند که از ورود برخی از آنها به ایالات متحده جلوگیری شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در پی تحولات اخیر مربوط به روابط ایران و آمریکا، دانشجویان ایرانی نیز دست به اعتراض‌های ضدحکومتی زدند و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با اعلام حمایت از دانشجویان ایرانی از این‌که آنها حاضر نشدند تصویر پرچم آمریکا را لگدمال کنند تقدیر کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 15, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به