اسنادی در خصوص تابعیت غیر ایرانی بستگان کریمی قدوسی و همچنین درباره اکتسابی بودن تابعیت خود وی و خانواده‌اش وجود دارد
همزمان با تکذیب تابعیت "دوگانه" برخی از مدیران دولت حسن روحانی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه، دوم مردادماه، از انتشار فهرست مدیران "دوتابعیتی" ابراز خوشحالی کرد و آن را نشانه "بی‌پایه" بودن ادعاها در این باره دانست.
محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی، روز چهارشنبه گفت: ما خوشحال شدیم از این که این لیست را منتشر کردند. وی اضافه کرد: "جلوی هر کدام از اسامی این لیست نوشته شده که بر اساس شواهد و قرائن تدوین شده است و این یعنی بر اساس شواهد راجع به هر کسی در هر جای دنیا هر چیزی را می‌توانید مطرح کنید و این معلوم می‌شود که حرف آقایان هیچ کدام پایه و اساسی ندارد". معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز اعلام کرد که "هرگونه تابعیت به غیر از تابعیت ایرانی" در مورد معصومه ابتکار "دروغ" است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
جواد کریمی قدوسی روز سه‌شنبه پس از جنجال‌ها در جلسه مجلس درباره فهرست مدیران دوتابعیتی اعلام کرد که فهرست گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس در این باره را منتشر خواهد کرد. پس از آن چند وب‌سایت‌ در ایران این فهرست را منتشر کردند، حاوی نام ۷۱ نفر. برخی از افراد نام برده شده در این فهرست مقامات فعلی و سابق و یا بستگان آنها و برخی نیز استاد دانشگاه و یا عضو اتاق بازرگانی هستند. این فهرست اما شامل دو بخش است، افرادی که به گفته تهیه‌کنندگان گزارش "بر اساس مدارک موجود ظن قوی در مورد دوتابعیتی بودن آنها وجود دارد" و افرادی که "بر اساس شواهد و قرائن احتمال دوتابعیتی بودن آنها وجود دارد".
با این حال در این گزارش اعلام نشده که این نام‌ها بر اساس کدام اسناد اعلام شده است. علیرضا رحیمی، نماینده تهران، نیز روز سه‌شنبه گفته بود که وزارت اطلاعات صحت این فهرست‌ها را تکذیب کرده است. در این فهرست نام حسن روحانی اعلام و در مقابل آن نوشته شده که "بر اساس شواهد و قرائن احتمال داشتن تابعیت مضاعف یا اقامت وجود دارد، لازم است تحقیقات لازم صورت گیرد". ابوالفضل ترابی، عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از مدیران دوتابعیتی، روز یک‌شنبه، ۲۸ مرداد ۹۷، گفته بود که یکی از مقامات "بسیار مهم و تراز بالا" در دوران تحصیل در اسکاتلند تابعیت بریتانیا را کسب کرده و هنوز این تابعیت را دارد. حسن روحانی در اسکاتلند تحصیل کرده است.
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، اما این ادعا را تکذیب کرد. بر اساس ادعای این فهرست، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر سابق رئیس جمهوری، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور، محمد حیدری، رئیس موزه سینما، گرین‌کارت آمریکا را دارند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

همزمان با ادامه تنش‌ها درباره مدیران دوتابعیتی سخنان جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی، نماینده تربت جام در مجلس، درباره تابعیت افغان اجداد جواد کریمی قدوسی نیز خبرساز شده است. جهان‌آبادی با تاکید بر سخنان سابق خود گفت: "اسنادی در خصوص تابعیت غیر ایرانی بستگان کریمی قدوسی و همچنین درباره اکتسابی بودن تابعیت خود وی و خانواده‌اش وجود دارد". وی اضافه کرد: "اگر مسئولان امنیتی و ارشد مجلس اجازه دهند و این را خلاف امنیت ملی ندانند، ما این اسناد را منتشر خواهیم کرد. اسناد حضور بستگان وی در خارج و همچنین مکاتبات وی با این افراد و تاریخ صدور شناسنامه آنها وجود دارد. عمو و پسر عموی وی کجا هستند؟ من می‌توانم این‌ها را با دلیل و سند بگویم. اگر مسئولان امنیتی اجازه دهند من این کار را خواهم کرد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
جمهوری اسلامی تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسد. به نظر می‌رسد فعلا همه کسانی که دردولت ایران تابعیت دوگانه دارند زیر بار این موضوع نرفته‌اند.... که البته جز این هم از آنان انتظار نمی‌رفت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 24, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به