وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت که این کشور شواهدی ندارد که بگوید پهپادهایی که به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده‌اند، از کجا آمده‌اند
حسن روحانی، روز چهارشنبه، بار دیگر دست داشتن ایران در حمله به سایت‌های نفتی عربستان سعودی را تکذیب کرده و تاکید کرد که یمنی‌ها خود به ریاض واکنش نشان داده‌اند.
در همین حال خبری منتشر شده است حاکی از این که وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه رسما به سفارت سوئیس در مورد انتساب این حملات به ایران هشدار داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
سفارت سوئیس در تهران نقش حافظ منافع آمریکا در ایران را نیز بر عهده دارد و به همین، طبق خبر ایرنا، روز دوشنبه گذشته دریافت‌کننده "یادداشت رسمی" وزارت خارجه ایران بوده است. در این نامه آمده است که:"اگر اقدامی علیه ایران صورت بگیرد، آن اقدام بلافاصله با پاسخ ایران روبه‌رو خواهد شد و دامنه آن محدود به منشاء تهدید نخواهد بود."
اما به گفته روحانی در روز چهارشنبه، "تا حالا فشار اقتصادی حداکثری بود، حالا شده تهمت‌های حداکثری"، و اتهام حمله تهران به دو سایت آرامکو، کمپانی نفتی سعودی، "حرف‌هایی است که هیچ پایه و اساسی ندارد".
شبه‌نظامیان شیعه حوثی یمن که از حمایت جمهوری اسلامی برخوردارند روز شنبه، مسئولیت این عملیات مخرب را بر عهده گرفته و اعلام کردند که این اقدام با ده پهپاد انجام شده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
دو "کارخانه آرامکو" در بقیق و خریص، در شرق عربستان سعودی، هدف حمله با پهپاد بوده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
از زمان انتشار خبر این حمله در روز شنبه تاکنون، دست‌کم سه مقام عالی‌رتبه آمریکایی علاوه بر عربستان سعودی ایران را مسئول و عامل این حمله معرفی کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
در پی تکذیبیه محمدجواد ظریف و عباس عراقچی، حسن روحانی هم تاکید کرده است که ایران در این حملات نقشی نداشته است.
روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: "یمنی‌ها مدرسه، بیمارستان یا بازار را مورد اصابت قرار ندادند، بلکه به یک مرکز صنعتی حمله کردند تا به دشمنان خود هشدار دهند."
این "مرکز صنعتی" به نام بقیق در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی مقر اصلی کمپانی آرامکو در ظهران "بزرگ‌ترین مرکز پالایش و فرآوری" نفت این کمپانی و جهان توصیف شده است.
مکان دوم به نام خریص، دومین میدان نفتی بزرگ عربستان را در خود جای داده است.
حمله به این دو نقطه تولید نفت عربستان سعودی را پنج میلیون بشکه در روز کاهش داده و تقریبا به نصف رساند، اتفاقی که بلافاصله بر بازارهای انرژی اثر گذاشت و آنها را دستخوش تلاطم کرد.
ریاض اعلام کرده است که بازگشت این مراکز به سطح تولید معمول دست‌کم دو هفته به طول می‌انجامد.
اما در مقابل عربستان و آمریکا، کشورهایی هم هستند که هنوز از دست داشتن تهران در این حملات ابراز اطمینان نکرده‌اند، از جمله فرانسه.
وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت که این کشور شواهدی ندارد که بگوید پهپادهایی که به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده‌اند، از کجا آمده‌اند.
 
روز چهارشنبه وزیر دفاع ژاپن، از متحدان قدیمی آمریکا، هم به این مقام فرانسوی پیوست و موضع او را تکرار کرد. به گفته تارو کونو، وزیر دفاع جدید ژاپن، دولت او هنوز "اطلاعات و شواهدی ندیده است" که حاکی از دخالت ایران در حملات آرامکو باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


آقای کونو تاکید کرد که عامل حمله حوثی‌های یمن بوده‌اند که خود مسئولیت حملات را بر عهده گرفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 18, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به