مقام‌های ایران زمان دقیقی برای برقراری مجدد اینترنت اعلام نکرده‌اند
قطعی اینترنت در ایران روز چهارشنبه وارد پنجمین روز خود شد و سایت "نتبلاکز"که وضعیت اینترنت را در جهان پیگیری میکند گزارش داده که سطح دسترسی اینترنت ایران با دنیای خارج تا حد "پنج درصد" است. شورای امنیت کشور که ریاست آن با وزیر کشور ایران است عصر ۲۵ آبان برای مقابله با موج اعتراضها به افزایش قیمت بنزین اقدام به قطع تقریبا کامل اینترنت کرد. از آن زمان، سطح دسترسی اینترنت ایران با دنیای خارج بین چهار تا هفت درصد در نوسان بوده است.
سایت "نت‌بلاکز" ساعت چهار عصر چهارشنبه به وقت تهران در گزارش تازهای اعلام کرد که ۹۰ ساعت پس از قطع اینترنت در ایران، سطح عادی دسترسی با دنیای خارج در حد "پنج درصد" است. این سایت گفته که ایرانیها مثل هر کس دیگری شایسته ارتباط با جهان خارج هستند. مو حسینی، کارشناس اینترنت، می‌گوید که در حال حاضر دسترسی به اینترنت در ایران حدود چهار درصد است که عمده کاربران آن، سازمان‌های دولتی، روزنامه‌ها و دانشگاه‌ها هستند. وی افزود: "این نخستین بار است که در این وسعت شاهد قطعی اینترنت هستیم. در گذشته پهنای باند را پایین میآوردند یا ابزارهای دور زدن اینترنت را مسدود میکردند". سایت "نت‌بلاکز" برآورد کرده که قطعی اینترنت در ایران ظرف چهار روز گذشته تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان به کسب وکارها در ایران ضربه زده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
خبرگزاری مهر رقم خسارت تعطیلی فروش اینترنتی تا روز سه‌شنبه را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود. البته این خبرگزاری خسارت یاد شده را پیامد اعتراضات که از آن به "اغتشاش" یاد کرده، دانسته است. در همین حال، علی کلاهی، عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به خسارت‌های قطعی اینترنت گفته است: "در صادرات دچار مشکل شدیم و الان خبر نداریم که محموله‌های ما کجاست؟ وضعیت کشتی‌ها چگونه است؟ اگر امروز و فردا اینترنت وصل شود شاید بتوان تا حدودی خسارتی که به وجهه بین‌المللی وارد شده را جبران کرد اما اگر این وضعیت طولانی شود به طور حتم دیر خواهد شد". وی افزود: "ما پس از ماه‌ها دوندگی توانستیم در این شرایط تحریمی یک حساب بانکی در یک کشور اروپایی باز کنیم تا بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم اما الان سه روز است که بانک منتظر است تا ما مدارک را ایمیل کنیم اما نمی‌توانیم. وقتی به آنها اعلام کردیم که اینترنت قطع است کاملا شوکه شدند. آسیبی که با این اتفاقات به وجهه بین‌المللی کسب وکار ایران می‌خورد بیش از ضربه به کسب‌ وکار داخلی خسارت می‌زند". وی درباره تاثیر سهمیه‌بندی بنزین در سفر نیز گفت: "توجیه آورده‌اند مردم چون "دور دور" می‌کردند و بنزین زیاد مصرف می‌شد آن را سهمیه‌بندی و گران کرده‌اند تا سوخت کمتری مصرف شود. اگر می‌خواهند جلوی زیاده‌روی مصرف در بنزین را بگیرند پس چرا جلوی قاچاق سوخت را که تریلی تریلی انجام می‌شود، نمی‌گیرند".
مقام‌های ایران زمان دقیقی برای برقراری مجدد اینترنت اعلام نکرده‌اند. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایران، روز چهارشنبه گفت: "اگر روند آرامش همینگونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برخی گزارش‌ها حاکی است که احتمالا قطعی اینترنت دستکم تا شنبه هفته آینده ادامه داشته باشد رضا معینی، مسئول بخش فارسی سازمان گزارشگران بدون مرز، با محکوم کردن قطعی اینترنت در ایران گفت که "آزادی اطلاع‌رسانی یکی از حقوق بنیادین بشر است و شورای حقوق بشر سازمان ملل از سال ۲۰۱۶ این حق بنیادین را به رسمیت شناخته است". وی افزود: سازمان گزارشگران بدون مرز نیز در اطلاعیه خود قطع اینترنت برای اختلال و پیشگیری عامدانه از دسترسی به اطلاعات را محکوم کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 20, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به