ملکم امروز گفت که انتظار می‌رود اقتصاد کشور در طول سال ۲۰۲۴ ضعیف باقی بماند
امروز چهارشنبه، "تیف ملکم" رئیس بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را روی ۵% ثابت نگاه داشت، زیرا اقتصاد کانادا کُند شده و کُند نیز خواهد ماند بعلاوه اینکه گفت نشانه‌هایی از تعادل عرضه و تقاضا در بازار دیده می‌شود. این در حالی‌ست که آخرین آمار نشان می‌دهد بیش از ۶۵% کانادایی‌ها با مشکلات شدید مالی حتی در تهیه خوراک خود مواجه هستند.
از سوی دیگر وی به نامه‌ای که نخست وزیران استان‌ها و قلمروهای کانادا در هفته گذشته برایش فرستاده بودند و از او خواسته بودند تا نرخ بهره را بالا نبرد، واکنش نشان داد و گفت چنین اقدام‌هایی "استقلال بانک مرکزی کانادا را به خطر می‌اندازد". یک کپی از این نامه از دفتر نخست وزیر انتاریو به دفتر مرکزی ایران استار ارسال شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
بانک مرکزی کانادا امروز بهره را در ۵% ثابت نگاه داشت و به نخست وزیران استانی هشدار داد؛ بهره چه زمانی پایین می‌آید؟
تیف امروز گفت که افزایش بهره، رشد اقتصادی را کاهش داده، و رشد اقتصادی کانادا در سال جاری به طور متوسط ۱% بوده است. وی افزود که انتظار می‌رود اقتصاد کشور در طول سال ۲۰۲۴ ضعیف باقی بماند، پیش از اینکه در سال ۲۰۲۵ به ۲.۵% برسد. بانک مرکزی می‌گوید که همچنان نگران کُند بودن افت تورم به سوی ۲% که هدف این بانک است، هست و در ادامه آورده که قیمت نفت بالاتر از حد انتظار می‌باشد و این خطر وجود دارد که اگر جنگ اسرائیل و غزه به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود، ممکن است باز هم قیمت نفت افزایش یابد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
این بانک در مورد پارامترهای اقتصادی داخلی می‌گوید که انتظارات تورمی در میان خانوارها و مشاغل همچنان بالاست، که این نیز خطری برای بازگشت تورم به حد نصاب ۲% به شمار می‌رود. در گزارش سیاست پولی منتشر شده امروز بانک نیز چنین آمده: "علاوه بر موارد فوق، کسب‌وکارها ممکن است در کاهش قیمت‌هایشان کُندتر عمل کنند. بعلاوه اینکه اگر بازار کار یا رشد بهره‌وری ضعیف باقی بماند، فشار هزینه‌ها می‌تواند بالاتر برود و و پایدارتر از پیش‌بینی‌ها باشد که کار کنترل اقتصادی را می‌تواند دشوارتر کند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
این در حالی‌ست که تورم در ماه سپتامبر ۳.۸% بود که نسبت به تورم ۴% ثبت شده در ماه اوت کاهش نشان می‌دهد. این بانک انتظار دارد که شاخص قیمت مصرف کننده تا اواسط سال آینده روی ۳.۵% باقی بماند و سپس به هدف این بانک یعنی حدود ۲% در سال ۲۰۲۵ کاهش یابد. هزینه‌های بالای مسکن باعث ایجاد فشارهای تورمی در اقتصاد کانادا شده بطوریکه خانوارهای کانادایی هزینه بیشتری را برای اجاره و وام مسکن خود پرداخت می‌کنند. در حالی که نرخ معوقات وام مسکن هنوز پایین است وام‌گیرندگانی که به مدت ۶۰ روز از پرداخت‌های کارت‌های اعتباری خود عقب افتاده‌اند، هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
"ژول بودرو" اقتصاددان ارشد شرکت سرمایه‌گذاری "مکنزی" می‌گوید: "بانک مرکزی مجبور خواهد شد برای چند دوره سه ماهه روی لبه بهره ۵ درصدی راه برود تا سرانجام بفهمد که باید بهره را بالا ببرد یا پایین". نوبت بعدی اعلام نرخ بهره در ۶ دسامبر خواهد بود اما گزارش بعدی سیاست پولی در ۲۴ ژانویه سال آینده منتشر خواهد شد. این در حالی‌ست که آمریکا، بزرگترین شریک تجاری کانادا تا آخر ژانویه سال آینده، دوبار نرخ بهره خود را می‌تواند تغییر دهد.
مکلم امروز گفت که برعکس "کریستینا فریلند" وزیر دارایی کانادا که دو سال است می‌گوید اقتصاد کانادا به زودی دچار رکود می‌شود، هنوز رکود اقتصادی را برای کشور پیش‌بینی نمی‌کند، اما انتظار دارد رشد اقتصادی در چند دوره سه ماهه آینده نزدیک به صفر باشد. وی افزود که رشد تولید ناخالص داخلی نیز می‌تواند در چند دوره سه ماهه رشد منفی را تجربه کند.
 
هشدار ماکلم: نخست وزیران استان‌های کانادا، استقلال بانک مرکزی را به خطر می‌اندازند
رئیس بانک مرکزی کانادا، امروز خطاب به سه نخست‌وزیری که ماه گذشته و همه نخست وزیرانی که در این ماه همراه با هم علنا از بانک مرکزی خواسته بودند تا نرخ بهره را افزایش ندهد، هشدار داد که درخواست‌های آنها می‌تواند استقلال این بانک را تضعیف کند. ملکم در مورد نامه ۱۳ سپتامبر گفت: "در حالی که من بسیار خوشحالم که دیدگاه شما را در مورد تاثیر تصمیمات اقتصادی بانک مرکزی دریافت می‌کنم، اما باید تذکر دهم که دستورالعمل‌ها یا درخواست‌های نخست وزیران در مورد نحوه تعیین نرخ بهره می‌تواند این تصور را ایجاد کند که استقلال عملیاتی بانک مرکزی کانادا در خطر افتاده است".
پس از این صحبت ملکم، "دیوید ابی" نخست وزیر استان "بریتیش کلمبیا" که اولین کسی بود که هر دو نامه درخواست عدم بالا رفتن نرخ بهره را به ملکم نوشت و فرستاد، نگرانی‌های مکلم را رد کرد و گفت: "من فکر می‌کنم بسیار مهم است که نخست وزیران اطلاعاتشان را با دیگر تصمیم‌گیرندگان کلان کشور مانند آقای مکلم به اشتراک بگذارند، زیرا آنها تصمیماتی می‌گیرند که بر زندگی روزمره مردم در جوامع ما تاثیر می‌گذارد".
 
احزاب کانادا چه می‌گویند؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


سال گذشته، "پی‌یر پولیور" رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا قول داد در صورتیکه نخست وزیر شود، مکلم را برکنار کند، زیرا به گفته او بانک مرکزی مسئول افزایش تورم است و بیش از یک سال پیش از بالا رفتن تورم وی این موضوع را به ملکم گفته بود و ملکم آن را با خنده‌ای رد کرده بود. در همین حال حزب نیودموکرات نیز علیه افزایش نرخ بهره صحبت کرده و به دولت لیبرال ترودو گفته که از بانک مرکزی بخواهد تا افزایش نرخ بهره را متوقف کند. کریستیا فریلند، وزیر دارایی نیز، وقتی در ماه گذشته بانک مرکزی نرخ بهره را بالا نبرد، آن را "تسکین خوش برای کانادایی‌ها" عنوان کرد که البته با سیلی از انتقادات مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 25, 2023 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به