دو سوم (۶۷%) مردم می‌گویند در سال گذشته شاهد "اشتباه" در رسیدهای خرید مواد غذایی خود بوده‌اند
آخرین گزارش منتشر شده اداره آمار کانادا در امروز نشان می‌دهد که تورم در کانادا رو به کاهش است اما قیمت مواد غذایی همچنان بالاست.
اقتصاددانان معتقدند افت مرتب تورم می‌تواند توجیهی باشد برای عدم افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا که پس از یک سال افزایش پیاپی، سرانجام در ماه گذشته بدون تغییر ماند و تغییراتش موکول به گزارشات آمار اقتصادی کشور شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آخرین اعلان آمار اقتصادی: تورم کانادا در ماه فوریه باز هم کاهش یافت اما قیمت مواد غذایی همچنان بالا می‌رود
شاخص قیمت مصرف کننده (موسوم به "سی‌پی‌آی" CPI) در ماه فوریه ۵.۲% به نسبت سال گذشته و نیز ۵.۹% به نسبت ژانویه کاهش نشان می‌دهد. در گزارش اداره آمار آمده که "این بزرگترین کاهش شاخص قیمت مصرف کننده از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون بوده است". طبق این سند مشخص می‌شود که بخش انرژی با کاهش ۰.۶ درصدی قیمت‌هایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، یکی از دلایل اصلی افت تورم بوده، بطوریکه قیمت بنزین با ۴.۷% افت قیمت سالانه، شاهد اولین کاهش قیمت سالانه از ژانویه ۲۰۲۱ بوده است. در سال گذشته قیمت بنزین و گازوئیل مرتبا در حال افزایش بود بطوریکه در تغییر سال میلادی رکورد پشت رکود شکسته می‌شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

علیرغم نشانه‌های کلی کاهش تورم، کانادایی‌ها این موضوع را در فروشگاه‌های مواد غذایی، جایی که قیمت مواد غذایی در ماه فوریه سالانه ۱۰.۶% افزایش یافته، مشاهده نمی‌کنند. در واقع کانادایی‌ها اکنون با "کاهش اندک رشد قیمت‌ها" نسبت به ژانویه مواجه هستند اما در مقابل، آنها شاهد افزایش ۱۱.۴ درصدی قیمت‌ها به نسبت به سال گذشته می‌باشند. اداره آمار می‌گوید ماه فوریه هفتمین ماه متوالی بوده که تورم مواد غذایی در کشور دو رقمی بوده است. این اداره افزوده که این افزایش قیمت‌های متوالی تا حد زیادی به دلیل محدودیت‌های عرضه ناشی از تغییرات آب و هوایی شدید در برخی مناطق کشور و جهان، هزینه‌های بالاتر خوراک دام، گرانی انرژی و مواد بسته‌بندی است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
محصولات ماکارونی در ماه فوریه، با رشد ۲۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته به افزایش قیمت خود ادامه می‌دهند. قیمت این محصولات حتی نسبت به ماه ژانویه نیز روند صعودی دارند؛ قیمت این محصولات در ماه ژانویه امسال نسبت به سال گذشته ۲۱.۱% افزایش نشان داده بود. در کنار این قلم، می‌توان گفت که انواع آب میوه بیشترین افزایش قیمت را از ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ داشته است. در ژانویه امسال، این محصولات نسبت به سال گذشته ۵.۲% رشد کرده بودند اما به ناگهان رشد قیمت این اقلام در ماه فوریه به نسبت مدت مشابه سال گذشته به ۱۵.۷% افزایش یافت. اداره آمار می‌گوید افزایش سریع قیمت آب میوه به طور خاص به دلیل افزایش قیمت آب پرتقال است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
افت قیمت‌ها کجاها بوده است؟
اداره آمار می‌گوید در برخی از اقلام شاهد افت رشد قیمت‌ها بوده‌ایم. فرآورده‌های گوشتی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶.۲% کاهش نشان می‌دهند و البته این میزان کاهش کمتر از افت ماه ژانویه است. در حالیکه قیمت گوشت گاو تازه یا منجمد در ماه فوریه به نسبت ژانویه ۳.۷% افت کرده اما نسبت به سال گذشته هنوز ۲.۴% افزایش داشته است. اما همه گوشت‌ها شاهد کاهش قیمت نبوده‌اند، برای مثال قیمت مرغ تازه یا منجمد ۱۰.۷% و نیز ماهی و غذاهای دریایی ۱% نسبت به ژانویه افزایش نشان می‌دهند.
 
توجه کنید: قیمت روی رسیدهای خود را چک کنید که اشتباهات بسیار زیاد شده‌اند
اداره آمار کانادا می‌گوید بسیاری از کانادایی‌ها اکنون کاملا از هزینه اقلام غذایی آگاه هستند و با دقت خرید می‌کنند تا زیادتر از حد معمول پول ندهند اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دو سوم (۶۷%) مردم می‌گویند در سال گذشته شاهد "اشتباه" در رسیدهای خرید مواد غذایی خود بوده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بر اساس این نظرسنجی، ۷۸.۵% از کسانی که متوجه شده‌اند قیمت اقلام روی رسید خرید آنها با قیمت اقلام متفاوت بوده این "اشتباه و خطا" را گزارش کردند که در آنها قیمت درج شده حداقل یک کلا در صندوق با قیمت نمایش داده شده همان کالا روی قفسه فروش یکسان نبوده است. حدود یک سوم نیز گفته‌اند که تخفیف فروش روی رسید آنها اعمال نشده، و در مجموع ۳۱.۴% ادعا کرده‌اند که صندوقدار یک کالا را نه یکبار که چندبار اسکن کرده و در صورتحسابش زده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, March 21, 2023 - 14:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به