دارندگان این ویزای ۱۰ ساله می‌توانند تا ۷ سال متوالی در کانادا اقامت کنند
امروز سه‌شنبه، اداره مهاجرت کانادا اعلان کرد که قانون اعطای سوپر ویزا به والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تغییر کرده و مدت اقامت یکضرب آن از ۲ سال به حداکثر ۷ سال افزایش می‌یابد. از سوی دیگر بیمه این نوع ویزاها نیز اکنون گسترده‌تر شده است.
والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا می‌توانند با کمک این ویزا تا ۷ سال متوالی در کشور اقامت داشته باشند. این ویزای ۱۰ ساله اجازه چندین ورود را نیز با اخذ بیمه‌ای خاص به آنها می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آخرین قوانین مهاجرتی کانادا: امکان اقامت یکضرب سوپر ویزا به ۷ سال رسید و شرکت‌های بیمه‌اش تغییر کردند
اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تغییر برنامه "سوپر ویزا" را بدون برنامه قبلی اعلام کرد، و گفت که قبلا این افراد فقط اجازه اقامت تا ۲ سال متوالی طی یک ورود را داشتند که اکنون این سال‌ها افزایش می‌یابند. "شان فریزر" وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه‌ای گفت: "خانواده‌ها در قلب جامعه کانادا قرار دارند. پیشرفت‌های برنامه سوپر ویزا به اعضای خانواده‌ها اجازه می‌دهد تا برای مدت طولانی‌تری در کانادا گرد هم آیند، که به شهروندان و ساکنان دائم کانادا کمک می‌کند تا بیشتر موفق باشند و به جامعه کمک کنند، در حالی که به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم فرصت‌های ارزشمندتری برای گذراندن وقت با خانواده خود در کانادا می‌دهند". دیگر تغییر این برنامه امکان اخذ بیمه از شرکت‌های تایید شده بین‌المللی‌ست. پیشتر بیمه پزشکی لازمه برای این نوع ویزاها را درخواست کنندگان باید از یک شرکت بیمه کانادایی اخذ می‌کردند که اکنون این محدودیت به شرکت‌های بزرگ بین‌المللی توسعه یافته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دارندگان سوپر ویزا در حالی که اجازه دارند با این ویزای خاص چندین بار وارد کانادا شوند، با قانون جدید می‌توانند در هر ورود حداکثر تا ۵ سال در کانادا بمانند و امکان درخواست تمدید ماندنشان پس از این ۵ سال را تا ۲ سال دیگر هم دارند. این تغییرات جدید از ۴ جولای اعمال می‌شود. متخصصان می‌گویند این تصمیم اداره مهاجرت در واقع برای حذف تعداد زیادی از پرونده‌های به تاخیر افتاده در زمینه‌های مختلف در این اداره بوده و احتمال دارد برنامه‌های دیگری نیز توسط دولت در همین راستا معرفی شوند. کانادا با انبوهی از انواع پرونده‌های مهاجرتی تا بیش ۲ میلیون پرونده مواجه است که باعث افزایش زمان رسیدگی به کلیه خدمات از جمله ویزاها هم شده است. این تاخیر و نیزا افزایش عجیب پرونده‌ها عمدتا در زمان "مارکو مندیسینو" وزیر سابق مهاجرت بسیار بیشتر هم شده که همزمان با کرونا نیز بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در حالی که این تغییرات احتمالا اخبار خوشایند برای کسانی است که خانواده‌هایشان در خارج از کشور زندگی می‌کنند و مرتبا به آنها سر می‌زنند است، اما در واقع دریافت این نوع ویزا ممکن است چندین ماه طول بکشد. با زمان‌های پردازش فعلی، پردازش سوپر ویزا از هند حداقل ۱۴۶ روز و و سوپر ویزا از ایالات متحده تا ۴۵۸ روز طول می‌کشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
سوپر ویزا چیست؟
برنامه سوپر ویزا در سال ۲۰۱۱ و در دوران نخست وزیری "استفن هارپر" نخست وزیر محافظه‌کار کانادا آغاز شد تا به والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم اجازه دهد تا برای مدت طولانی‌تری در کشور بمانند. این ویزا پس از آنی معرفی شد که مدتها صدور ویزای توریستی پدر و مادرها و نیز "اسپانسری" آنها بسیار کند شده، تعرفه دریافت ویزا ثابت مانده و شرایط اعطای ویزا به آنها سخت‌تر شده بود. با این ویزا فرزند یا نوه‌ای که میزبان والدین یا پدربزرگ و مادربزرگش است می‌بایست حداقل شرایط درآمدی را نشان می‌داد، متقاضیان ویزا باید یک آزمون پزشکی را پشت سر می‌گذاشتند و یک بیمه درمانی خصوصی با رقم بالایی را نیز از یک شرکت کانادایی اخذ می‌کردند. طبق تغییرات جدید، ارائه دهندگان بیمه پزشکی بین‌المللی تایید شده نیز مجاز خواهند بود برای ارائه پوشش به شرکت‌های کانادایی بپیوندند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سوپر ویزاها تا ۱۰ سال اعتبار دارند و می‌توانند برای چندین بار ورود مورد استفاده قرار گیرند. آنها قبلا فقط اجازه اقامت یکضرب و بدون وقفه تا ۲ سال طی یک بازدید را می‌دادند. مدت اقامت برای ویزای توریستی معمولی کانادا (موسوم به ویزای موقت) معمولا ۶ ماه یا کمتر است که قابلیت درخواست تمدید (معمولا ۶ ماه دیگر) دارد. کانادا تقریبا سالیانه ۱۷,۰۰۰ سوپر ویزا صادر می‌کند.

مشروح گزارش ایران استار از وضعیت افتضاح اداره مهاجرت را در پنج قسمت اینجا بخوانید:

اخبار بیشتر مهاجرت به کانادا را اینجا بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, June 7, 2022 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به