این بانک در اوایل این ماه در حال بررسی افزایش مجدد نرخ بهره بعلت نگران کُندی افت تورم بوده است
یک گزارش رسیده از بانک مرکزی کانادا نشان می‌دهد که این بانک در اوایل این ماه در حال بررسی افزایش مجدد نرخ بهره بعلت نگران کُندی افت تورم بوده است.
این گزارش بر اساس انتشار امروز خلاصه مذاکرات این بانک منتشر می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
امروز به بیرون درز کرد: بانک مرکزی کانادا در آخرین نشست خود بالا بردن مجدد بهره را بررسی کرد
بانک مرکزی در گزارش خود که روز چهارشنبه منتشر شد، می‌گوید شورای اداری آن افزایش مجدد بهره‌ها را در نظر گرفته است. استدلال اصلی این بانک برای افزایش نرخ بهره، انعطاف‌پذیری بیشتر در رشد اقتصادی، چالش کاهش تورم از ۳% به ۲%، و خطر طولانی شدن زمان افت تورم از میزان کنونی تا ۲% بوده است. در حالی که به نظر می‌رسد بانک مرکزی مطمئن است که تورم تا اواسط امسال به ۳% کاهش می‌یابد، اما همچنان نگران است که بازگشت به تورم دو درصدی ممکن است با بالا رفتن هزینه‌های بیشتر در بخش خدمات، زمان طولانی‌تری طول بکشد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در نهایت، بانک کانادا نرخ بهره اصلی خود را در ۱۲ آوریل در ۴.۵% حفظ کرد و تصمیم گرفت منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر بماند تا بتواند تصمیم بهتری درباره افزایش بهره بگیرد. بانک مرکزی کانادا گفت: "شورای مدیریت بانک با این تصمیم موافقت کرد که بهره را در ۴.۵% حفظ کند و همچنان به ارزیابی سیاست‌های پولی بپردازد تا روشن شود که آیا این سیاست می‌تواند تورم را به محدوده دو درصدی بازگرداند یا خیر". این گزارش نشان می‌دهد فعلا کاهش نرخ بهره با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور، در برنامه این بانک نیست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
بانک مرکزی کانادا در اوایل سال جاری و پس از افزایش بلاانقطاع نرخ بهره در سال گذشته اعلام کرد که با افت تورم قصد دارد این چرخه افزایشی را "فعلا" متوقف کند، اما خاطرنشان کرد که انتظار افزایش مجدد یا کاهش بهره‌ها را ندارد، مگر اینکه وضعیت تورم و اقتصاد تغییر کند. با این افزایش نرخ بهره‌ها، پرداخت‌های وام‌های مردم در هر ماه تقریبا دو برابر شده است. تصمیم بانک برای حفظ نرخ بهره با چشم‌انداز رشد و تورم تا حد زیادی بدون تغییر و نشانه‌هایی از کاهش تقاضا، تورم و بازار کار در سه ماهه‌های آتی همراه بود. در زمان این تصمیم‌گیری بانک مرکزی برای ثابت نگاه داشتن بهره‌ها در ماه فوریه، تورم به ۵.۲% کاهش یافته بود. آخرین داده‌ها نشان می‌دهند که تورم در ماه مارس به ۴.۳% کاهش یافته است که هنوز به میزان زیادی با مطلوب دو درصدی فاصله دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بدین شکل بانک کانادا با اعلاناتش راه را برای افزایش بیشتر بهره‌ها باز نگه داشت و در آخرین تصمیم خود نیز هشدار داد که کانادایی‌ها نباید در سال جاری انتظار کاهش بهره را داشته باشند. "تیف مکلم" ریاست این بانک در ۱۲ آوریل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "انتظار ضمنی در بازار مبنی بر اینکه ما در اواخر سال نرخ بهره خود را کاهش خواهیم داد، امروز محتمل‌ترین سناریو برای ما به نظر نمی‌رسد". نوبت بعدی اعلان تغییر نرخ بهره بانک مرکزی کانادا در ۷ ماه جون خواهد بود.
تصمیم برای حفظ نرخ بهره کلیدی در حالی اتخاذ می‌شود که اقتصاد بیش از حد انتظار در حال کارکرد خوب است ولی همزمان نرخ بهره بانک کانادا نیز در بالاترین سطح از سال ۲۰۰۷ قرار دارد و وام گرفتن را برای کانادایی‌ها و مشاغل سخت‌تر کرده است. این در حالی‌ست که "کریستینا فریلند" وزیر دارایی کانادا حدود یک سال است که هر هفته می‌گوید کانادا باید "انتظار یک رکورد اقتصادی، از دست رفتن مشاغل و شرایط سخت" را داشته باشد، که هنوز هیچ چشم‌اندازی از آن دیده نمی‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم سال گذشته صفر بوده و اقتصاد حتی در سه ماهه اول امسال در حال بازگشت به شرایط بهتر است. تولید ناخالص داخلی واقعی در ژانویه ۰.۵% رشد کرده و برآورد اولیه آمار کانادا در فوریه حاکی از رشد ۰.۳ درصدی در آن ماه می‌باشد. این در حالی‌ست که تعداد بیکاران در کشور در حداقل قرار دارد و بانک مرکزی می‌گوید: "با رشد سریع‌تر جمعیت، رشد اشتغال می‌تواند قوی‌تر از روند تاریخی آن باشد بدون اینکه بر تنگنای بازار کار بیفزاید".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 26, 2023 - 18:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به