قیمت گازوئیل در همین اثنا با افزایش ۱۵ سنت دیگر از مرز ۲۴۱.۹ هم گذشت
قرار است مجددا امشب قیمت بنزین ۲ سنت دیگر در کانادا و بزرگ‌شهر تورنتو بالا رود، این در حالی‌ست که در هفته گذشته نیز شاهد رشد ۴ سنتی بنزین بوده‌ایم. قیمت گازوئیل در همین اثنا با افزایش ۱۵ سنت دیگر از مرز ۲۴۱.۹ هم گذشت.
این در حالی‌ست که شرکت نفتی "شوران" آمریکا که دومین شرکت نفتی بزرگ دنیاست، سود خالصش ۴ برابر شده است. بزرگ‌ترین خریدار نفت خام با تخفیف بسیار زیاد کانادا، آمریکاست و از سوی دیگر بزرگ‌ترین فروشنده بنزین و فرآورده‌های نفتی به کانادا نیز آمریکاست. ده‌ها سال است که کانادا در رساندن نفت خامش به بازارهای دنیا ناتوان است و از سوی دیگر با کمبود بسیار شدید پالایشگاه روبروست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
امشب قیمت بنزین ۲ سنت دیگر و گازوئیل ۱۵ سنت دیگر بالا می‌رود؛ سود خالص شرکت نفتی شوران آمریکا ۴ برابر شد
در مجموع قرار است امشب تقریبا در سرتاسر کانادا، از جمله در تورنتو، مونترال و کبک قیمت بنزین ۲ سنت دیگر گران شود در حالیکه برای اولین بار این گرانی در ونکوور اتفاق نخواهد افتاد. "دن مک‌تیگ" تحلیلگر صنعت نفت می‌گوید که او انتظار دارد قیمت ۲ دلار در هر لیتر بنزین برای رانندگان جنوب انتاریو و ۲.۲ دلار در ونکوور در تابستان امسال تبدیل به اعداد "عادی" شوند. در مقطعی از ماه مارس، رانندگان تورنتویی با رکوردهای ۱۹۰.۰ سنت برای هر لیتر بنزین مواجه بودند اما قیمت بنزین در اوایل این ماه به ۱۶۴.۹ سنت در هر لیتر کاهش یافت. این قیمت‌های پایین اما آرامشی کوتاه مدت بود. قیمت بنزین در سراسر کانادا و نیز بزرگ‌شهر تورنتو اکنون در روزهای متوالی افزایش یافته و در نیمه شب امشب با افزایش جدیدش به ۱۸۸.۹ سنت در هر لیتر خواهد رسید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مک‌تیگ امروز جمعه، گفت: "ما در کشور زمان زیادی را صرف این کرده‌ایم که به خطوط لوله‌های نفتی خود نه بگوئیم و اکنون حکایت شمردن جوجه در آخر پائیز است که با رشد بی‌سابقه و غیرقابل کنترل قیمت‌ها نه فقط بنزین در پمپ‌بنزین‌ها بلکه تقریبا همه نوع سوخت در کل اقتصاد مواجه هستیم. این به کل کشور آسیب می‌زند. ما سومین کشور نفتی جهان هستیم اما از آن استفاده نمی‌کنیم و قدرت پالایش آنرا هم نداریم، این منجر به صعود ادامه‌دار قیمت‌ها می‌شود. دو دلار برای هر لیتر بنزین در این تابستان باید برایتان عادی شود. من انتظار دارم که در نزدیکی آخر ماه آینده یعنی آخر هفته ۲۴ مه، قیمت بنزین در جنوب انتاریو به ۲ دلار در لیتر رسیده و تثبیت شده باشد. از این که بگویم این اتفاق خواهد افتاد افتخار نمی‌کنم، اما هشدار می‌دهم که با این شرایط به آنجا خواهیم رسید".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مک‌تیگ می‌گوید که قیمت نفت و بنزین از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، به میزان قابل توجهی افزایش یافته اما این افزایش دلیل اینهمه گرانی نیست. او می‌افزاید روسیه سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است که حدود ۱۱% عرضه نفت جهانی را به خود اختصاص داده و قطعا تصمیماتش روی بازار نفت جهان اثر دارد. مک‌تیگ افزود که تازه، قیمت نفت به دلیل قرنطینه مناطقی از چین بعلت شیوع کرونا، تا حدودی کاهش هم یافته است، اما آنچه مهمترین اثر را داشته اینست که هزینه تولید نفت خام افزایش یافته و در عین حال تقاضای نفت در بازارهای جهانی نیز افزایش یافته است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
انتظار می‌رود قیمت بنزین در بزرگ‌شهر تورنتو در این آخر هفته حداکثر به ۱۹۰.۹ سنت برسد. در حال حاضر (جمعه عصر) کمترین قیمت بنزین در شهر تورنتو با ۱۷۵.۶ سنت در پمپ بنزین "پایونیر" واقع در تقاطع خیابان‌های "ولینگتون" و "دافرین" و حداکثر آن با ۱۸۷.۹ سنت در هر لیتر در پمپ بنزین "اسو" در تقاطع خیابان‌های "استیلز" و "لورلیف" ثبت شده است. بالاترین قیمت بنزین در بزرگ‌شهر تورنتو نیز با ۱۸۷.۹ سنت در هر لیتر در "اسو" واقع در تقاطع "الگین میلز" و "لزلی"، و کمترین آن نیز با ۱۷۸.۹ در "پترو کانادا" در تقاطع "کیل" و "کیربی" بوده است.
بدین شکل فردا، قیمت هر لیتر بنزین در مونترال به ۱۹۶.۹ سنت، در ونکوور به ۲۰۸.۹ سنت (که گران‌ترین در کشور است) و در ادمونتون به ۱۵۹.۹ سنت (که ارزان‌ترین در کشور است) خواهد بود.
 
سود شرکت نفتی آمریکایی شوران تقریبا چهار برابر شده است
در حالیکه بنظر می‌رسد بالا و پایینی قیمت نفت و کرونا باید به ضرر شرکت‌های نفتی باشد اما سود سه ماهه اول شرکت شوران نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً چهار برابر شده و به‌راحتی از پیش‌بینی‌های وال‌استریت پیشی گرفته است. معمولا رشد قیمت فرآورده‌های نفتی بیشتر از رشد قیمت نفت است و تقریبا با همان سرعتی افزایش قیمت نفت بالا می‌رود، اما معکوس آن خیلی صحیح نیست زیرا هرگز افت قیمت نفت به همان سرعت در فرآورده‌های نفتی دیده نمی‌شود.
شوران می‌گوید سودش بعلت افزایش قیمت نفت در پی جنگ روسیه و اوکراین افزایش یافته است. شوران که دومین تولیدکننده بزرگ نفت آمریکاست امروز جمعه درآمد تعدیل شده خود را ۶.۵ بیلیون دلار یا ۳.۳۶ دلار به ازای هر سهم اعلان کرد که ۸ سنت بالاتر از میانگین تخمینی ۳.۲۸ دلاری وال‌استریت است. شوران در سه ماهه مشابه سال گذشته ۱.۷ بیلیون دلار یا ۹۰ سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.
این سود فقط منحصر به شوران نیست، همه شرکت‌های بزرگ انرژی جهان شاهد افزایش سود بسیار زیادی هستند. میانگین شاخص جهانی برنت در سه ماهه اول ۱۱۴ دلار در هر بشکه بود و همین شرکت‌ها که کنترل منابع انرژی در سراسر جهان را در دست دارند می‌گویند، منابع در حال کاهش هستند زیرا تقاضا برای نفت اکنون نزدیک به سطح قبل از شیوع کرونا بازگشته است. در همین مدت درآمد شوران ۷۰% درصد رشد خالص داشته در حالیکه تولیدش در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل فقط ۱۰% افزایش نشان می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تولید روسیه پس از اعمال تحریم‌های شدید آمریکا و متحدانش علیه مسکو کاهش یافته و بنظر متخصصان باید این دو یکدیگر را خنثی کرده باشند اما آنچه در بازار دیده می‌شود اینست که این دو یکدیگر را خنثی نکرده‌اند. بدین ترتیب ادامه جنگ اوکراین به نفع شرکت‌های نفتی آمریکاست. با اینکه آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت خام جهان است، اما تولید آن در سال ۲۰۲۲ به کندی رشد کرده، حتی با افزایش قیمت‌ها. "مایک ویرث" مدیر اجرایی شوران در بیانیه‌ای درباره درآمد خود گفت: "ما در حال انجام سهم خود در افزایش عرضه داخلی هستیم".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, April 29, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به