نگرانی سرمایه‌گذاران که اقتصاد ایالات متحده به سمت رکود پیش می‌رود وضعیت اقتصادی دو کشور را به هم زده است
فدرال رزرو یا بانک مرکز آمریکا امروز چهارشنبه نرخ بهره خود را باز هم، اینبار به اندازه یک چهارم درصد بالا برد.
از سوی دیگر اقتصاددانان می‌گویند اینکه ارزش پول کانادا هنوز به اندازه ارزش پول آمریکا نرسیده درست نیست و انتظار دارند ارزش این دو ارز در دو کشور همسایه مساوی گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بانک مرکزی آمریکا باز بهره را بالا برد؛ انتظار می‌رود ارزش دلار کانادا و آمریکا بسیار به هم نزدیک شوند
فدرال رزرو با افزایش نرخ به اندازی ۰.۲۵%، و در مجموع کل نرخ بهره را به ۵.۱% رساند که این بالاترین سطح نرخ بهره در ۱۶ سال گذشته است. این بانک می‌گوید که همچنان هدفش از بالا بردن بهره‌ها مبارزه با میزان بالای تورم است، اگرچه گفت که ممکن است در ماه آینده و پس از ۱۰ افزایش متوالی نرخ بهره، بالا بردن آن را متوقف کند زیرا وام گرفتن برای مصرف‌کنندگان و مشاغل به‌طور پیوسته پرهزینه‌تر و سخت‌تر شده است. از سوی دیگر فدرال رزرو در حال حاضر با تهدید بن‌بست طولانی سیاسی در کشور درباره محدودیت میزان بدهی دولت آمریکا که وابسته به رای دو مجلس نمایندگان و سنا به همراه رئیس جمهور است، مواجه شده است. جمهوری خواهان کنگره خواستار کاهش شدید هزینه‌های دولت هستند و می‌گویند فقط در این صورت است که با بالاتر رفتن سقف استقراض دولت موافقت خواهند کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

فدرال رزرو در بیانیه خود پس از آخرین جلسه سیاست‌گذاری‌هایش اعلام کرد که سیستم بانکی "سالم و انعطاف‌پذیر" است، و تحولات در سیستم مالی می‌تواند استقراض، هزینه‌ها و رشد را کاهش دهد و مجددا تاکید کرد که تاثیر افزایش نرخ بهره در وام‌ها تا "زمانی نامشخص باقی می‌ماند". افزایش نرخ بهره در آمریکا طی ۱۴ ماه گذشته، نرخ وام مسکن را بیش از دو برابر کرده، هزینه وام خودرو، وام کارت اعتباری و وام‌های تجاری را همراه با خطر رکود اقتصادی افزایش داده است. در نتیجه فروش خانه نیز کاهش یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
با این حال، تلاش‌های فدرال رزرو تنها تا حدی، در مهار بدترین دوره تورم در چهار دهه اخیر موفق بوده و افزایش بهره از سوی دیگر به فروپاشی سه بانک بزرگ در این کشور و آشفتگی در صنعت بانکداری منجر گشته است. هر سه بانک ورشکسته اوراق قرضه بلندمدتی را خریداری کرده بودند که بابت آنها بهره‌های پایینی می‌پرداختند و سپس با افزایش نرخ بهره، به سرعت ارزش خود را از دست دادند و با بیرون کشیدن پول مردم از این بانک‌ها، ورشکسته شدند. اقتصاددانان فدرال رزرو تخمین زده‌اند که کاهش اعتبارات ناشی از ورشکستگی بانک‌ها منجر به "رکود خفیف" در اواخر سال جاری می‌شود و در نتیجه فشار بر بانک مرکزی برای تعلیق افزایش نرخ بهره را افزایش می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در همین حال امروز پنجشنبه، بانک مرکزی کاناد گفت که به واسطه بالا رفتن نرخ بهره، شاهد "زنگ خطر" در بازار املاک است، اما در عین حال تورم هنوز به قدر کافی پایین نیامده است. "تیف مکلم" رئیس بانک مرکزی گفت که تا زمانیکه تورم به محدوده از قبل تعیین شده ۲ درصد نرسد، امکان بالا رفتن نرخ بهره کاملا وجود دارد، اگرچه او به خوبی از فشاری که بر مردم می‌آید کاملا آگاه است. اقتصاددانان می‌گویند با بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا و اظهارات امروز بانک مرکزی کانادا، احتمال بالا رفتن مجدد نرخ بهره در اعلان بعدی بانک مرکزی کانادا بسیار بسیار زیاد است.
 
انتظار می‌رود ارزش دلار کانادا و آمریکا به یکدیگر بسیار نزدیک شوند
میانگین پیش‌بینی تقریبا ۴۰ تحلیل‌گر ارز این بود که ارزش دلار آمریکا در سه ماه اول سال به ۱.۳۴۵ برابر دلار کانادا برسد و طی امسال نیز حداقل تا ۱.۲۹۲ افت کند. اما هنوز این نسبت ارزش دلار در ۱.۳۵۰ مانده است. معیارهای ارزش منصفانه برابری دو ارز که شامل برابری قدرت خرید (موسوم به پی‌پی‌پی) است - نرخ قدرت خرید مردم با ارزهای مختلف را بررسی می‌کند. صندوق بین المللی پول این نسبت را اکنون ۱.۱۹ برآورد می‌کند که با نرخ واقعی کنونی بازار بسیار فاصله دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"جی ژائو موری" تحلیلگر بازار در "مونکس" کانادا، گفت: "اساسا دلار کانادا هنوز به دلیل معیارهای بلندمدت ارزش کمتری از آنچه که باید داشته باشد، دارد. تنها مسئله زمان است زیرا این تفاوت ارزش دلارها در مدت زمان طولانی برای بازارهای دو کشور مناسب نخواهد بود". در هفته‌های اخیر با کاهش شدید قیمت نفت، یکی از صادرات عمده کانادا، و نگرانی سرمایه‌گذاران که اقتصاد ایالات متحده به سمت رکود پیش می‌رود، ارزش دلار کانادا افت کرده است. کانادا حدود ۷۵% از صادرات خود را به آمریکا ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 3, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به