انتشار کامل این اسناد محتوای جلسات بانک و چگونگی تصمیمات در ریاست آن را نشان می‌دهد
روز سه‌شنبه بصورت اتفاقی و تصادفی سند نگاه بانک مرکزی کانادا که قرار بود بخش‌هایی از آن روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی ریاست این بانک در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار گیرد، منتشر شد.
انتشار کامل این اسناد محتوای جلسات بانک و چگونگی تصمیمات در ریاست آن را نشان می‌دهد. ایران استار توصیه می‌کند برای خواندن وضعیت کامل کنونی اقتصاد، مطلب کامل افزایش بهره ۰.۲۵% امروز بانک مرکزی کانادا چه اثری روی پرداختی شما، بازار مسکن، اوراق قرضه، بانک‌های بزرگ، تورم، اقتصاد، رکود و مشاغل دارد؟، اینجا را کلیک کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
برای اولین بار در تاریخ سند نگاه و جلسات بانک مرکزی کانادا بطور تصادفی منتشر شد؛ ۵ نکته کلیدی آن چیست؟
برای اولین بار‌ بانک کانادا، ‌خلاصه‌ای از رایزنی‌های شورای حاکم خود ‌‌در مورد سیاست و تصمیماتش برای نرخ بهره کشور ‌در ۲۵ ژانویه که بر اساس آن‌ با ‌یک چهارم درصد افزایش نرخ بهره به ۴.۵% ‌‌رساند را منتشر کرد. برای اولین بار در تاریخ موجب شد تا بانک مرکزی بگوید اگرچه این حادثه یک روز جلوتر اتفاق افتاده اما بانک در نظر داشته "واقعا" این اسناد را منتشر کند. این اسناد که نگاه بانک مرکزی کانادا نسبت به اقتصاد و در نتیجه سیاستش را تعیین می‌کند، نکاتی را مشخص کرده و نشان می‌دهد شورای اداری بانک، متشکل از "یف مکلم" ریاست بانک، "کارولین راجرز" معاون ارشد و نیز سه معاون دیگر رئیس بانک، در هفته قبل از اعلام تصمیم خود در ماه ژانویه، چندین بار تشکیل جلسه دادند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق توضیح بانک مرکزی، گزارش ۹۸ صفحه‌ای صندوق بین‌المللی پول، که پس از بررسی داوطلبانه با بانک کانادا انجام شد، شامل ۱۰ توصیه بود، از جمله اینکه این بانک خلاصه‌ای از تصمیمات مربوط به نرخ خود را منتشر کند و شفافیت بیشتری در مورد "همکاری‌های دوجانبه" خود با دولت کانادا ارائه دهد. خلاصه اسناد و تصمیمات در این جلسات دارای چندین نکته است که در اینجا پنج نکته کلیدی ‌در آن آورده شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بهره: یا افزایش می‌یابد یا تغییر نمی‌کند
شورای اداری بانک مرکزی کانادا دو گزینه را مورد بحث قرار داد: اینکه آیا سیاست‌های بانک باید اکنون بر اساس‌ ثابت نگاه داشتن نرخ بهره باشد یا افزایش ۰.۲۵% آن. دلیل ‌افزایش نرخ بهره بر این واقعیت استوار بود که از زمان تصمیم قبلی در ۷ دسامبر، تحولات اقتصادی اگرچه بسیار قوی و شدید بوده اما همچنان این ریسک وجود دارد که ممکن است ‌تورم در جایی بالاتر از دو درصد گیر کند. همین اسناد نشان می‌دهد که در صورت تحولات اقتصادی با همین روندی که در طی چند ماه اخیر روی داده، احتمال پایین آمدن نرخ بهره‌ها به این زودی‌ها منتفی است و بیشتر احتمال تثبیت آن می‌رود تا افزایش.
 
آینده تعیین کننده
این جلسات شامل بحث در مورد این مساله بود که آیا بانک مرکزی باید کلامی مشابه با بیانیه سیاست قبلی خود داشته باشد و یا اینکه باید به مردم نشان دهد که در آینده افزایش نرخ بهره‌ها متوقف می‌شود. بانک مرکزی کانادا در حالی که تاثیر افزایش نرخ خود را بر اقتصاد و تورم ارزیابی می‌کرد، ‌تصمیم گرفت تا کلام جدیدی را انتخاب کند که نشان دهنده یک وقفه در بالا رفتن نرخ بهره‌ها بود. یکی دیگر از دلایل احتمال زیادتر بالا رفتن مجدد بهره‌ها به نسبت کاهش آنها همین کشاکش بگوئیم یا نگوئیم بوده است.
 
بازار مسکن
بانک مرکزی کانادا می‌گوید، این نگرانی وجود دارد که سیاست‌های پولی سخت‌تر در مورد بازار مسکن، اثراتی بیشتر از حد انتظار داشته باشند. گفته می‌شود در صورت تسریع کاهش قیمت مسکن‌‌، ممکن است این اتفاق بیفتد. در همان زمان، شورای حاکم تشخیص داد که ادامه مهاجرت‌ها و تشکیل خانواده‌ها باعث حمایت اساسی از بازار مسکن خواهد شد‌. پیش‌بینی‌های مربوط به کاهش سیاست پولی در آینده نیز می‌تواند باعث ترغیب خریداران ‌برای ورود مجدد به بازار باشد. در نتیجه بانک مرکزی وضعیت بازار املاک را در این نقطه بصورت "معلق" فرض کرده است.
 
تورمی که می‌تواند حالا حالاها بماند
شورای حاکم گفت در صورتیکه در کاهش تورم، ‌عوامل متعددی دخیل هستند، این ریسک وجود دارد که تورم با وجود افزایش بهره‌ها تا این اندازه هم بالاتر از هدف بانک یعنی ۲% بایستد.‌ ‌این سازمان خاطرنشان کرد که چالش‌های مداوم زنجیره تامین، بالا رفتن قیمت خدمات، رشد دستمزدها و پیش‌بینی‌های‌ در مورد تورم‌، همگی می‌توانند تورم را بالاتر از هدف نگه دارند. این شورا اشاره داشت که بازگشت بهای نفت به نرخ‌های بالاتر، می‌تواند دوباره تورم را بالا ببرد.
 
عدم قطعیت جهانی
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اعضای شورای حاکم انتظار دارند که اروپا علیرغم انعطاف‌پذیری شگفت‌آوری که داشته است، وارد یک رکود خفیف شود. خطرات مربوط به جنگ در اوکراین همچنان باعث ایجاد عدم اطمینان و و نرخ‌های بهره بالاتر است که باعث فشار بر روی رشد اقتصادی ‌می‌شود. این شورا همچنین با اشاره به ‌بازگشایی چین، گفت که قیمت نفت ممکن است به دلیل آغاز به کار بیشتر در چین افزایش یابد. این گزارش خاطرنشان کرد که اگر تقاضای چین بیش از حد انتظار افزایش یابد، می‌تواند باعث افزایش قیمت نفت شده و در نتیجه فشار جدیدی را بر تورم وارد کند. این در حالی‌ست که هم آمریکا و هم استرالیا نرخ بهره خود را به ترتیب در ماه گذشته و این ماه افزایش دادند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, February 9, 2023 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به