ترنس‌یونیون می‌گوید انتظار دارد نرخ ورشکستگی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به سطح قبل از کرونا یعنی ۲.۱۹% بازگردد
در گزارش جدیدی که امروز چهارشنبه توسط "ترنس‌یونیون" منتشر شده، میزان بدهی معوقی که کانادایی‌ها، بعنوان اعتبار بانکی اخیرا انباشته کرده‌اند به رکورد جدید ۲.۳۲ تریلیون دلار رسید و بدین شکل رکورد بدهی کانادایی‌ها در کل تاریخ شکسته شد.
این در حالی‌ست که امروز با اعلان رشد اقتصادی بیش از پیش‌بینی کانادا، متخصصان می‌گویند انتظار دارند بانک مرکزی مجددا نرخ بهره‌ها را بالاتر هم ببرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
رکورد بدهی کانادایی‌ها در کل تاریخ شکست؛ در انتظار ورشکستگی‌ها، بانک مرکزی بهره را بالاتر می‌برد
گزارش ترنس‌یونیون نشان می‌دهد که بدهی کانادایی‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۳ به رقم نجومی ۲.۳۲ تریلیون دلار رسیده زیرا در بحبوحه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی برای جمع کردن پول از دست مردم از یک سو و تورم بالا از سوی دیگر، تعداد بیشتری از کانادایی‌ها مجبور شده‌اند رو به دریافت اعتبارات بانکی از جمله "خط اعتباری"، کردیت کارت‌ها و غیره بیاورند. به همین دلیل شاخص بدهی مصرف‌کنندگان در سه ماهه اول سال امسال به رکورد جدیدی رسیده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

تعداد کانادایی‌هایی که به نوعی از خطوط اعتبار دسترسی دارند به ۳۰.۶ میلیون نفر افزایش یافته که نسبت به سال گذشته ۲.۹% افزایش نشان می‌دهد. در میان بدهی‌های اعتباری موجود، تعداد کسانیکه مرتبا به بدهی‌های خود اضافه می‌کنند نیز ۶.۲% افزایش یافته بطوریکه بنا به گفته ترنس‌یونیون بیشتر این بدهی‌ها توسط "نسل زد" که تازه وارد بازار انواع خطوط و کارت‌های اعتباری شده‌اند، انباشته می‌شود. بدهی‌های اعتباری بیشتر حداقل پرداخت‌های ماهانه را نیز بالاتر می‌برد، و اقدام بانک مرکزی در بالا بردن بهره‌ها این اعداد پرداختی را بسیار بیشتر می‌کند بطوریکه به مردم فشار روز افزونی وارد می‌شود تا آنها مجبور شوند برای جبران کمبودهای مالی، خطوط اعتباری جدیدی بگیرند، از خانه خود پول بیرون بکشند و یا سرانجام به راه ورشکستگی بیافتند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
میانگین پرداخت ماهانه هر خط اعتباری (با احتساب کردیت کارت‌ها) اکنون به ۴۳۶ دلار افزایش یافته که نسبت به سال گذشته ۴۳% افزایش نشان می‌دهد، این در حالی‌ست که متوسط پرداخت ماهانه وام مسکن نیز با ۱۵% افزایش اکنون به ماهانه به ۲,۰۳۲ دلار افزایش یافته است. میانگین پرداخت برای کارت‌های اعتباری نیز ۲.۶ برابر بیش از میانگین تاریخی آن است که البته ترنس‌یونیون می‌گوید "این نشانه مثبتی است که نشان دهنده رفتارهای سالم مصرف‌کننده‌های کانادایی در قبال تعهدات پرداخت آنها است"، اما ترنس‌یونیون نمی‌گوید تا چه زمانی کانادایی‌ها می‌توانند این فشار را تحمل کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کانادایی‌هایی که با بیش از ۹۰ روز تعویق پرداخت‌هایشان روبرو هستند با ۹% افزایش به ۱.۵۷% رسیده که هنوز علیرغم افزایش تعداد، کمتر از سطح قبل از شیوع کروناست. ترنس‌یونیون می‌گوید انتظار دارد نرخ ورشکستگی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به سطح قبل از کرونا یعنی ۲.۱۹% بازگردد و می‌گوید در مجموع کانادایی‌ها پس از کرونا وضعیت مناسبی با پس‌اندازهای بالاتری داشتند که بازار کار خوب آن را حمایت می‌کرد اما اکنون وضعیت کاملا معکوس شده است.
 
بانک مرکزی نرخ بهره‌ها را بالاتر می‌برد
اداره آمار کانادا امروز چهارشنبه گزارش داد که تولید ناخالص داخلی واقعی با نرخ سالانه ۳.۱% در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ رشد کرده است. این رشد بیش از پیش‌بینی ۲.۵ درصدی بوده است. برآورد اولیه حاکی از آن است که اقتصاد در ماه آوریل پس از ثابت ماندن در ماه مارس، ۰.۲ درصد رشد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در حالیکه نرخ بهره پایه بانک مرکزی کانادا ۴.۵% است که بالاترین نرخ بهره از سال ۲۰۰۷ تاکنون می‌باشد، اقتصاددانان می‌گویند پایین نیامدن تورم به میزان مورد نظر بانک مرکزی، به احتمال بسیار زیاد به بالا رفتن نرخ بهره‌ها خواهد انجامید. آنها معتقدند با توجه به وضعیت آمریکا و نیز بازار کار کانادا، احتمالا بانک مرکزی در ماه جولای ۰.۲۵% بهره‌ها را بالاتر خواهد برد. این در حالی‌ست که "کریستینا فریلند" وزیر دارایی کانادا همچنان برای شانزدهمین ماه متوالی گفت که کانادا به زودی دچار رکود اقتصادی می‌شود، و از سوی دیگر در حال بررسی اجرای مالیات دوم کربن بر روی بنزین، گاز طبیعی خانگی و محصولات نفتی‌ست.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 31, 2023 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به