این کاهش تا حد زیادی به دلیل کاهش قیمت بنزین در مقایسه با یک سال گذشته است
طبق اعلان امروز سه‌شنبه، نرخ تورم کانادا در ماه مه به ۳.۴ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ تورم از ژوئن ۲۰۲۱ تاکنون به شمار می‌رود.
این کاهش احتمالاً خبری خوشایند برای بانک مرکزی کانادا است، که پس از افزایش یک چهارم درصدی به ۴.۷۵% در اوایل این ماه، خود را برای تصمیم‌گیری بعدی خود در ۱۲ جولای آماده می‌کند. این در حالی‌ست که اقتصاددانان بلومبرگ دیروز گفتند کانادا نرخ بهره خود در امسال را با بالا بردن ماه آینده آن به ۵% تثبیت می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
نرخ تورم کانادا به ۳.۴ درصد کاهش یافت، هنوز احتمال بالا رفتن نرخ بهره‌ها در ماه آینده هست
اداره آمار کانادا گزارش داد که این کاهش تا حد زیادی به دلیل کاهش قیمت بنزین در مقایسه با یک سال گذشته است. مهمترین عامل بالا بودن تورم در کانادا، اکنون بدهی‌های سنگین مردم روی وام‌هایشان به ویژه وام مسکن است. با این حال، کاهش طولانی مدت در تورم مواد غذایی هنوز در کانادا رخ نداده و قیمت مواد غذایی به صورت سالانه ۹% افزایش نشان می‌دهد که نسبت به ماه آوریل بهبود چندانی ندارد. در همین حال، کاهش نرخ تورم، پس از افزایش آن در آوریل تا ۴.۴%، نشان‌دهنده معکوس شدن بالا رفتن‌های پیاپی آن از تابستان گذشته است. بانک مرکزی کانادا تا حدودی با اشاره به افزایش جزئی تورم در ماه آوریل، آخرین افزایش نرخ بهره خود را برای کنترل تورم توجیه کرد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
انتظار می‌رود که با توجه به این نرخ، بانک مرکزی سیاست‌های اقتصادی خود را بر اساس داده‌های جدید از فردا چهارشنبه، مجددا بررسی کند و آن را در ماه آینده اعلان نماید. بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به معیارهای اصلی تورم خواهد داشت که طبق آن نوسانات تورم تقریبا حذف شده خواهند بود و خط میانگینی روند کلی آن را مشخص می‌کند. پیش‌بینی‌ها و بانک مرکزی انتظار داشتند تورم امسال به میزان قابل توجهی کاهش یابد و با آغاز تابستان در حدود ۳% باشد، چیزی که اقتصاددانان آن را اثرات آغازین سال می‌نامند، و متاثر از سال قبل خود است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
با توجه به افزایش سریع قیمت‌ها و تورم که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ پس از حمله روسیه به اوکراین رخ داد، بانک مرکزی به سرعت نرخ بهره را بالا برد و گفت که درصدد کنترل آن است و اکنون کشور شاهد افت سرعت تورم شده، اگرچه هنوز قیمت‌ها بالا می‌روند. اما هنوز بازارها پیش‌بینی می‌کنند که آخرین افزایش بهره‌ها در کانادا در اعلان جلسه بعدی آن در ۱۲ ماه ژوئیه اتفاق می‌افتد. پیشتر معامله‌گران سوآپ احتمال بالا رفتن بهره‌ها در ماه آینده را ۷۵% برآورد کرده بودند. این در حالی‌ست که در ایالات متحده، اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره خود را امسال به ۵.۵% برساند و سرمایه گذاران شرط می‌بندند که بانک انگلستان بهره‌هایش را تا ۶.۲۵% افزایش دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
بر اساس نظرسنجی ماهانه بلومبرگ از ۲۵ اقتصاددان، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره پایه خود را در سه ماهه سوم امسال به ۵% افزایش خواهد داد که این بالاترین سطح از سال ۲۰۰۱ خواهد بود. آنچه پیش‌بینی‌های هفته پیش نشان می‌داد این بود که بالا رفتن ۰.۲۵% بهره‌ها از سطح کنونی تا رسیدن به ۵% به احتمال زیاد در ماه جولای رخ می‌داد اما بلومبرگ با گزارش امروز این احتمال را کاهش داد. چشم‌انداز اقتصادی همچنان کم و بیش نشان می‌دهد که اقتصاد کشور به سمت فرودی به اصطلاح نرم پیش می‌رود.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

تحلیلگران انتظارات خود را برای رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ از ۱ درصد قبلی به ۱.۳ درصد افزایش دادند و پیش‌بینی‌ها برای سال آینده را نیز به ۰.۷ درصد کاهش دادند. انتظار می‌رود نرخ تورم سالانه تا پایان امسال در حد ۳% بماند که بیش از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی‌ست در حالی که در نظرسنجی قبلی انتظار ۲.۷% بود. با این اوصاف این سومین ماه پیاپی‌ست که نرخ بهره از نرخ تورم بالاتر شده و مردم از اوایل سال گذشته از هر دوی آنها به تنگ آمده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, June 27, 2023 - 18:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به