قاضی تشخیص داد که ایمیل مورد بحث نوعی "تخلف فاحش" نیست که اخراج یک کارمند را توجیه کند
بر اساس تصمیم دادگاه عالی استان "بریتیش کلمبیا"، زنی که به واسطه فرستادن یک ایمیل با متن بد از کار اخراج شد، به دلیل اخراج نادرست، غرامت ۸۱,۱۰۰ دلاری دریافت می‌کند.
در دادگاه مشخص شد که شرکت ساخت‌وساز "گیزبورن هولدینگ" در سال ۲۰۲۲ بدون دلیل "کاویتا لفبور" را اخراج کرده که پس از محاکمه در اوایل سال جاری، قاضی تشخیص داد که ایمیل مورد بحث نوعی "تخلف فاحش" نیست که اخراج یک کارمند را توجیه کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
این زن کانادایی که به واسطه ارسال یک ایمیل با متن بد اخراج شده بود، با شکایت از دادگاه، ۸۱,۰۰۰ دلار غرامت گرفت
قاضی "جولیان لمب" در تصمیمی که در فضای مجازی منتشر شده، نوشت: "اخراج پاسخ متناسبی به ایمیل نبود که کاویتا فرستاده، این ایمیل به نظر من به معنای نافرمانی نیست. ایمیل او مستقیم و قوی بود، اما بی‌ادبانه یا غیرحرفه‌ای نبود". دادگاه شنید که کاویتا با قراردادی ۱۸ ماهه استخدام شده بود که جای یک کارمند دیگر که به مرخصی زایمان رفته بود را بگیرد. با این حال، حدود شش هفته پس از شروع کارش و پس از اینکه مدیر منابع انسانی و ناظر مستقیم او از لحن و محتوای ایمیل کاویتا راضی به نظر نمی‌رسید، او اخراج شده بود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
این شرکت استدلال می‌کند که ایمیل مورد بحث، که به طور کامل در اسناد دادگاه نشان داده نشده، باعث "ناسازگاری روابط کاری" شده بود. شرکت می‌گوید شرایط منتهی به این ایمیل چگونگی تنش و درگیری در روابط کاری را نشان می‌دهد اگرچه خاطرنشان می‌کند که هیچ سابقه‌ای از تنبیه یا اخطار به کاویتا قبل از اخراجش وجود نداشته است. حتی کاویتا پس از ارسال این ایمیل با اخطار یا توبیخ نیز مواجه نگشته بود. قاضی توضیح داد که این شرکت یک خط مشی کاری مکتوب به نام "انضباط مترقی" دارد که در آن واضحا بیان کرده قبل از تعلیق یا اخراج باید به کارمند هشدار رسمی داده شود. قاضی در ادامه آورده: "من نمی‌گویم که شرکت در شرایط خاص حق اخراج را نداشت؛ اما این خط مشی کاری مکتوب نشان می‌دهد که شرکت خودش از آنچه نگاشته پیروی نمی‌کند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
قاضی افزوده: "این شرکت نتوانست به دادگاه ثابت کند که کاویتا رفتاری آنچنان بد داشته که توجیه کننده اخراجش بدون توجه به خط مشی کاری مکتوبش باشد". قاضی گفت که "اشکال‌برانگیزترین" بخش‌های ایمیل ادعایی بود که سرپرستش می‌گفت او "در بهترین حالت، یک اشتباه عمدی" انجام داده اما در باقی متن ایمیل می‌توان استدلال کرد که فقط از کاویتا "انتقاد ضمنی" صورت گرفته است. بخش‌های دیگری در ایمیل مانند بحث در مورد حقوق کاویتا نیز در شرایط معمولی رخ داده و حکایت از شرایط معمول در کار دارد و اینکه یک کارمند بخواهد درباره دریافت غرامت صحبت کند، سرکشی به حساب نمی‌آید. به گفته قاضی، پاسخ کاویتا نیز نشان‌دهنده تمایل و قصد او برای ادامه و بهبود روابط کاری بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
قاضی می‌گوید: "انتظار من این است که همه طرف‌های یک استاندارد ادب، صداقت و مسئولیت‌پذیری متقابل را رعایت کنند. من نیز مشتاقانه منتظر نتایج مثبت و روابط کاری صمیمانه و حرفه‌ای هستم. امیدوارم همه ما برای این کار تلاش کنیم". قاضی توضیح داد که برای اخراج یک کارمند بدین شکل، دادگاه باید تشخیص دهد که "رفتار کارمند بطور فاحشی بد بوده که ادامه رابطه کاری را عملا غیرممکن کرده است. از نظر من، ایمیل کاویتا را نمی‌توان به‌عنوان یک رفتار نادرست یا فحش توصیف کرد".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

میزان خسارت اعطا شده به کاویتا نیز به میزانی‌ست که وی تمام مدت قرارداد خود را در شرکت کار می‌کرد، است. قاضی از اعطای هرگونه خسارت تنبیهی خودداری کرد و گفت آنچه شرکت انجام داد "مذموم و شایسته سرزنش" نبوده است. کاویتا درخواست ۵,۰۰۰ خسارت تنبیهی و مزایا نیز داشت که بدین شکل به این مبلغ نمی‌رسد.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, December 23, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به