پاتریک می‌گوید: صادقانه بگویم، تی‌تی‌سی هرگز و هیچ سالی برای هیچ چیزی آماده نیست
مسافران متروی تورنتو، حتی دو روز پس از اینکه قطارهای رایگان شده آن شب متروی تورنتو دیر رسیدند، فیلم‌هایی از فشارهای مردمی و موج‌های جمعیتی آنها را روی شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند.
ازدحام هزاران مسافر علاف شده در ایستگاه مرکزی "یونیون" که در شب سال نو مردم را قرار بود به خانه‌هایشان برگرداند، اکنون تبدیل به خبر داغ شهر شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
شب سال نو با تاخیر مترو و ازدحام هزاران نفر به کشمکش و فشار در ایستگاه مرکزی متروی تورنتو انجامید
"گلن گارنر" یکی از این مسافران، امروز سه‌شنبه، وضعیت یکشنبه شب را چنین توضیح داد: "هزاران نفر در ایستگاه یونیون علاف ورود قطارها شده و آنچنان به هم چسبیده بودند که هیچ جای تکان خوردنی باقی نمانده بود". او می‌گوید درست پس از تحویل سال در ساعت ۱۲ نیمه شب و ورود به روز دوشنبه، مردمی که برای دیدن برنامه‌های سال نو به کنار شهرداری تورنتو رفته بودند، و هم آنهایی که برای دیدن آتش‌بازی در سواحل دریاچه انتاریو ایستاده بودند، به سوی ایستگاه‌های متروی "تی‌تی‌سی" که هر ساله در این روز رایگان اعلان می‌شود تا مردم را راحت‌تر جابجا کند، هجوم بردند. موج جمعیت در ایستگاه مرکزی یونیون که محل اتصال دو خط اصلی شمالی - جنوبی "یانگ" و "دانزویو"ست، وارد شدند، اما خبری از قطارها نبود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
گلن می‌گوید که قصد داشت با خط ۱ (یانگ) از این ایستگاه به ایستگاه "اگلینتون" و یانگ برود، اما در نهایت سوار قطار خط دانزویو شد زیرا جمعیت او را با خودش می‌برد و از او کاری ساخته نبود. گلن چنین توضیح می‌دهد: "چون نمی‌توانستم سوار خط یانگ شوم، با فشار جمعیت به ناچار سوار خط دانزویو شدم و به سمت شمال رفتم، امیدوار بودم در ایستگاه «بلور» پیاده شوم که نشد، پس اجبارا در ایستگاه «فینچ غربی» پیاده شدم، اما آنجا هم اتوبوسی نبود که مرا به سمت خانه ببرد. من دو ساعت و نیم هم در آنجا در سرمای جانکاه منتظر ایستادم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اما "پاتریک دکروز" وضعیت ایستگاه یونیون را "آشوب" زده توصیف می‌کند و می‌افزاید: "صادقانه بگویم، تی‌تی‌سی هرگز و هیچ سالی برای هیچ چیزی آماده نیست، هر ساله یک جوری به مشکل می‌خورند، ای کاش آنها برای امنیت مردم کارهای بیشتری انجام می‌دادند. وی عکس و فیلم‌های مسافران دیگر روی شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد و می‌گوید که مردم حتی در زمانی که درب‌های کوپه‌های قطار در حال بسته شدن بودند، داشتند یکدیگر را هل می‌دادند تا شاید از درز در عبور کنند. یک مسافر دیگر وضعیت این ایستگاه را "نمایشی از شرم" نامید و گفت مردم به هم چسبیده ایستاده بودند، جا برای سوزن انداختن هم نبود. در فیلم‌ها و عکس‌ها می‌توان دید که سالن پایین این ایستگاه مردم ساکن ایستاده بودند که با ورود هر قطار در هر جهت، به سمت قطارها سرازیر می‌شدند؛ و جمعیت دیگری هم در سالن بالا بصورت کیپ چسبیده و منتظر بودند تا راهی برای پایین رفتن بیابند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
بنا به گزارش مردم و نیز تی‌تی‌سی، یک قطار خراب شد و به همین دلیل رفت و آمد قطارها به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه کاملا متوقف شد. با ورود قطارهای متروی تی‌تی‌سی، و حتی "گو" مردمی که ده‌ها هزار نفر می‌شدند به سوی آنها هجوم بردند و در این میان چند نفری بر اثر فشار جمعیت آبلمبو شده و فشارهایی را متحمل گشتند. دفتر تی‌تی‌سی امروز گفت با وجود ازدحام جمعیت، این تراکم بدون حادثه جدی بین ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲:۳۰ بامداد دوشنبه جابجا شدند. شاهدان عینی می‌گویند کشمکش بین مردم باعث وارد آمدن فشارهایی به چند نفر شد که خوشبختانه هیچیک جدی نبودند. این دفتر افزوده که این برنامه‌ریزی افزایش خدمات و استخدام ساعتی پنج تا شش برابر بیشتر از حد معمول کارمندان هم نتوانسته بود جوابگوی این وضعیت باشد.
تی‌تی‌سی چنین افزوده: "توجه به این نکته مهم است که جمعیت امسال به طور قابل توجهی بیشتر از سال گذشته و فراتر از همه انتظارات بود که منجر به ازدحام بیش از حد در سیستم حمل و نقل عمومی گشت. ما رویدادهای آن شب را با جزئیات بررسی می‌کنیم تا راه‌های بهبود را بهتر درک کنیم و درس بگیریم برای بهبود وضعیت در آینده". این در حالی‌ست که رسانه‌ها وضعیت آن را "جنگ" توصیف کرده‌اند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

"مترولینکس" و دیگر سرویس‌های خدمات عمومی که حداقل یک سر آنها در تورنتوست می‌گویند ازدحام در ایستگاه یونیون "مستقیما هم تی‌تی‌سی و هم آنها را تحت تاثیر قرار داد زیرا نیروهای اضافی آنها نیز مدتها منتظر مترو مانده و سرویس‌های آنها نیز جابجا شد و با تاخیر و ناهماهنگی مواجه گشت". مترولینکس افزود که خوشحال است که سرویس آنها "با وجود ازدحام زیاد جمعیت توانست همه را سالم به خانه‌هایشان برگرداند".

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 2, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به