محیط زیست کانادا می‌گوید این وضعیت به ویژه در قطب، هم برای کشور و هم برای جهان بسیار نگران کننده است زیرا اجازه تشکیل لایه یخ لازمه در زمستان را نمی‌دهد
پس از اینکه کل کشور با دماهای بسیار بالاتر از دمای میانگین فصلی در سراسر پائیز و حتی تا کنون مواجه بوده، اکنون یک جبهه هوای سرد،  نیمی از کشور را تحت هشدارهای آب و هوای شدید قرار داده است. به گفته اداره محیط زیست کشور، کمی بارندگی و خشکی، اکنون کشور را تهدید می‌کند.
در حالیکه یک گرداب قطبی از قطب شمال به غرب و مرکز کانادا وارد شده، شرق کانادا در حال تجربه یک طوفان بارندگی که از تگزاس آمریکا آمده، است و به همین دلیل میلیون‌ها کانادایی با سرما یا بوران مواجه شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
هشدارهای شدید اقلیمی برای سراسر کانادا: سرمای زیاد در مرکز و غرب، بارندگی در شرق و گرما در قطب
"جسی واگار" هواشناس اداره محیط زیست می‌گوید: «ما اکنون و واقعا، با یک هوای بسیار سرد که از قطب شمال به سوی غرب و مرکز کشیده شده و سپس به سوی شرق خواهد رفت روبرو هستیم که سیستم آب و هوایی قوی گرمی که از جنوب آمده را کنار خواهد زد". محیط زیست کانادا هشدارهای سرمای شدید را برای تمام استان‌های "آلبرتا" و "ساسکاچوان" و همچنین بخش‌های بزرگی از "بریتیش کلمبیا"، "یوکان"، قلمرو "شمال غربی" و "منیتوبا" صادر کرده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در شهر "ویکتوریا"، پایتخت بریتیش کلمبیا، ، سردترین روز تاریخ در ۱۲ ژانویه ثبت شد بطوریکه در روز جمعه دما به منهای ۱۱ درجه سانتیگراد رسید، و ونکوور نیز دما منهای ۱۲ درجه‌ای را تجربه کرد که با باد تا منهای ۲۰ درجه احساسی پایین رفت. محیط زیست کانادا اعلام کرد که سردترین نقطه در بریتیش کلمبیا در صبح روز جمعه فرودگاه کوه "پونتزی" در منطقه "کاریبو" با دمای منهای ۴۸.۱ درجه سانتیگراد بود.اما خبر خوب برای بریتیش کلمبیا اینست که دمای بسیار سرد کنونی در حال رخت بر بستن است و بتدریج تا روز دوشنبه دما به صفر درجه باز می‌گردد و تا سه‌شنبه آن یکی هفته به همین شکل همراه با باران و کمی برف می‌ماند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اما کاهش دما در دو شهر "ادمونتون" و "کلگری" که پیشتر آغاز شده تا آخر هفته ادامه خواهد داشت، بطوریکه دماهای بین منهای ۴۰ تا منهای ۴۸ درجه سانتیگرادی در صبح‌های شنبه و یکشنبه، با باد، به منهای ۵۵ درجه سانتیگراد می‌رسند. هر دو شهر روز جمعه رکوردهای سرد روزانه خود را شکستند و باعث لغو یا تغییر مسیر پروازها شدند، بیماران یک بیمارستان بزرگ ادمونتون پس از از دست دادن گرمای بخش اورژانس و اتاق انتظار نیز بسته شد. استان "ساسکاچوان" نیز سرمای شدیدی داشت و دمای هوا در آن به زیر منهای ۳۰ درجه سانتیگراد رسید و در شهر "وینیپگ" در استان "منیتوبا" نیز دما در آخر هفته به منهای ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد. در همه این نقاط فاکتور باد حساب نشده و با احتساب باد، دمای این نقاط بین ۵ تا ۱۰ درجه دیگر از نظر احساسی سردتر می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
طوفانی که از تگزاس آمریکا وارد شرق کانادا شده، قرار است تا ۳۰ سانتیمتر برف را به بخش‌هایی از استان‌های "انتاریو" و "کبک" بیاورد، در حالیکه در تورنتو و اطراف حدود ۱۰ سانتیمتر برف آمده و میزان برف در "اتاوا"، "مونترال" و شهر "کبک" بیش از تورنتو خواهد بود. در حالی که دمای هوا در عصر امروز شنبه حداکثر ۱ درجه سانتیگراد در تورنتو بود، محیط زیست کانادا می‌گوید باد‌هایی با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهند وزید که دما را بطور احساسی تا منهای ۹ درجه سانتیگراد می‌رسانند. این بخش از کانادا منتظر است تا از یکشنبه عصر شاهد سقوط دما احساسی تا منهای ۲۱ درجه و حداکثر ۵ درجه در طول یک هفته بین همین دوشنبه پس‌فردا تا دوشنبه آینده باشد. شمال استان "نیوبرانزویک" نیز می‌تواند انتظار بارش تا ۲۰ سانتیمتر برف با وزش باد بین ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد.
اما وضعیت در مناطق قطبی کانادا کمی عجیب‌تر است. در حالیکه در "یوکان" سرمای شدید آخر هفته با دمای منهای ۴۵ تا منهای ۶۵ درجه سانتیگراد حکمفرمایی خواهد کرد، "نوناووت" بطور اعجاب‌آوری امروز دمای منهای ۳ درجه‌ای داشت و پیش‌بینی می‌شود که دمای آن در روز دوشنبه حتی به ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد در حالیکه باید دمای هوای این منطقه قطبی، اکنون حدود منهای ۲۳ درجه سانتیگراد باشد. محیط زیست کانادا می‌گوید این وضعیت به ویژه در قطب، هم برای کشور و هم برای جهان بسیار نگران کننده است زیرا اجازه تشکیل لایه یخ لازمه در زمستان را نمی‌دهد.
 
دمای احساسی ناشی از باد سرد دقیقا چیست و چه باید کرد؟
در حالیکه در هر زمستان شاهد هشدارهای هواشناسی برای سرمای احساسی با باد هستیم، می‌توانیم آن را احساس کنیم، اما از نظر فنی نمی‌توانیم آن را اندازه‌گیری نمائیم. "آرمل کاستلان"، هواشناس آمادگی هشداردهنده در محیط زیست کانادا، می‌گوید: "دمای احساسی با باد که آن را «سرد باد» نیز می‌گوئیم یک معیار واقعا جالب است که در واقع نمی‌توان آن را با دماسنج اندازه‌گیری کرد زیرا چه با باد صفر و چه با بادی با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، دمای منهای ۱۰ درجه‌ای همچنان منهای ۱۰ درجه خواهد بود اما شما به‌عنوان یک موجود ذی‌شعور، می‌توانید احساس کنید که تفاوت زیادی بین ایستادن در یک باد زوزه‌کش در دمای منهای ۱۰ وجود دارد که باعث می‌شود دمای آن را مانند منهای ۲۵ درجه سانتیگراد احساس کنید.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

وی می‌افزاید: "سرمای باد می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا سرعت از دست دادن گرمای بدن را بسیار افزایش می‌دهد و انسان بدون اینکه بتواند درک درستی از آن داشته باشد به سرعت با افت دما، سرمازدگی، شکستگی پوست و مشکلات ریه و سرانجام مرگ می‌تواند روبرو شود". به گفته دولت فدرال، سالانه بیش از ۸۰ نفر در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرما جان خود را از دست می‌دهند و تعداد بیشتری نیز سرمازده می‌شوند. به گفته محیط زیست، افراد باید ماندن خود در هوای منهای ۱۰ درجه و کمتر را حتما به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, January 13, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به