پلیس بلژیک می‌گوید الهاچم الموسی، ۴۵ ساله، اهل شهر کازابلانکا را در مراکش دستگیر کرده است
پلیس انتاریو می‌گوید پلیس بلژیک با همکاری پلیس انتاریو و کبک توانسته یک مرد مراکشی که با فرستادن نامه با ادعای بمب به مدارس از آنها اخاذی می‌کرد را دستگیر کند.
پلیس این مرد را "الهاچم الموسی" ۴۵ ساله، اهل شهر "کازابلانکا" در کشور مراکش معرفی می‌کند که اکنون در کانادا هم حداقل به دو فقره تهدید، شرارت و اخاذی متهم گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
یک مرد در مراکش که با ارسال نامه تهدید به بمب به مدارس کانادا و بلژیک بیش از ده میلیون دلار اخاذی کرده بود، دستگیر شد
پلیس استان انتاریو امروز چهارشنبه با یک به‌روزرسانی مختصر، درباره تحقیقات خود در مورد یک سری تهدیدات بمب‌گذاری که در انتاریو و کبک در ماه نوامبر رخ داده بود، توضیحاتی ارائه کرد. پلیس گفت که چندین مدرسه و مرکز عمومی پیشتر پیام‌هایی دریافت می‌کردند که به آنها می‌گفت در موسسه آنها بمب‌گذاری شده است. به همین دلیل چندین مدرسه برای ساعت‌ها یا روزها تعطیل شده بودند. پلیس گفت که این پیام‌ها شامل تقاضای پول در ازاء گفتن محل بمب بود پلیس می‌گوید در کل این مدت هیچ ماده منفجره‌ای در هیچ جایی که این ایمیل‌ها فرستاده شده بودند، پیدا نشده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
اواخر ماه گذشته، پلیس انتاریو بطور یک جمله‌ای گفته بود که فردی که گمان می‌رود مسئول این تهدیدات باشد، در شهر "تافراوته" که تقریبا در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مراکش قرار دارد دستگیر شده است. اگرچه در آن زمان مشخص نبود که آیا او در کانادا هم به اتهاماتی متهم می‌شود یا خیر. پلیس کبک نیز می‌گوید که حدود ۵۰ مورد از این قبیل را در این استان شناسایی کرده که مدارس، مشاغل، ادارات، دولت‌ها و رسانه‌ها را هدف قرار داده بود. مجموعه این نامه‌ها برای اولین بار در کبک آغاز شده و بین ۱۸ اکتبر و ۲۷ نوامبر آنها را درگیر کرده بود. پلیس می‌گوید در حین تحقیقات متوجه شده که این تهدید نیاز به تحقیقات بین‌المللی دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
پلیس انتاریو نیز گفت: "برای اولین بار در ۱ نوامبر، چندین مدرسه و سایر مراکز عمومی در انتاریو پیام‌های تهدیدآمیزی دریافت کردند که نشان می‌داد بمب‌هایی در مکان‌هایی در داخل آن موسسه‌ها جاسازی شده و برای لو دادن محل آنها از مدرسه یا مراکز درخواست پول شده بود". تهدیدهای بمب‌گذاری توسط نیروهای پلیس شهرهای تورنتو و منطقه "هالتون" نیز گزارش شده بود. "بیل دیکسون" مدیر روابط رسانه‌ای پلیس انتاریو می‌گوید که بیشتر مدارسی که این نامه‌ها را دریافت کرده بودند در شمال استان انتاریو بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
پلیس بلژیک نیز می‌گوید که این مظنون مسئول تهدیداتی در بلژیک هم بوده که منجر به تعطیلی حداقل ۲۷ مدرسه در بروکسل و یک منطقه دیگر در نزدیکی این شهر شده بود. به گفته رسانه‌های بلژیک، این تهدیدها شامل تقاضای ۱۰ میلیون یورویی برای افشای محل ۵ بمب بود. پلیس نگفت که چگونه این فرد در مراکش دستگیر شده اما مقامات بلژیکی می‌گویند مظنون پس از دستگیری، "نزد مقامات مراکشی اعتراف کرده اما تاکنون هیچ مدرکی دال بر انگیزه‌های تروریستی وجود نداشته است". متهم همچنان در بازداشت پلیس بلژیک است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

پلیس استان انتاریو در بیانیه‌ای در آن زمان گفت: "تحقیقات در این استان، توسط شعبه تحقیقات جنایی پلیس استان انتاریو، به بازرسان سرنخ‌های بسیار قوی داده بود که فردی که پشت این نامه‌هاست اهل مراکش است... به همین دلیل پلیس در این تحقیقات با پلیس بلژیک همکاری کرد و حکم بازداشت را دریافت نمود... این متهم برای رسیدگی به اتهامات خود هنوز به کانادا نیامده و این نیرو در حال رایزنی با وزارت دادگستری فدرال برای تعیین نحوه حضور متهم در دادگاه دادگستری انتاریو است".

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 27, 2023 - 18:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به