آفریقای جنوبی اولین چالش رسمی قانونی علیه اسرائیل را در دادگاه لاهه در مورد جنگ مطرح کرده و احتمالا سازوکار کنوانسیون نسل‌کشی سازمان ملل را نیز در ادامه به اجرا بگذارد
امروز جمعه و در دیوان و دادگاه عالی سازمان ملل در لاهه هلند، آفریقای جنوبی پرونده‌ای را آغاز کرد که در آن اسرائیل را به نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه متهم کرد و از دادگاه خواست که بلافاصله دستور توقف حملات اسرائیل علیه کشتار فلسطینی‌ها را صادر کند.
از سوی دیگر، صدها جوان اسرائیلی که با جنگ این کشور در غزه و کرانه باختری رود اردن مخالفند، در صدد تمرد برآمده‌اند و اکنون حداقل یکی از آنها سه برابر آنچه قانون مشخص کرده، زندانی می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
آفریقای جنوبی اسرائیل را برای نسل‌کشی در غزه به دادگاه لاهه کشید؛ جوانان اسرائیلی فراری از جنگ ۳ برابر زمان قانونی زندانی می‌شوند
بنا به گزارش "یورونیوز"، در حالیکه امروز سازمان ملل اعلان کرد اجساد ده‌ها فلسطینی بصورت گوردستجمعی دفن شده‌اند و صدها هزار نفر دیگر با دستور تخلیه برای چندمین بار روبرو هستند، نیروهای اسرائیلی به روی کاروان‌های امدادرسانی در نوار غزه هم آتش گشوده است. "توماس وایت" کمک‌رسانی سازمان ملل امروز گفت: "سربازان اسرائیلی هنگام بازگشت ما از شمال غزه و در مسیری که ارتش اسرائیل برای ما امن تعیین کرده بود، به کاروان کمک‌رسانی ما شلیک کرد". این در حالی‌ست که ده‌ها فرستاده سازمان ملل، خبرنگار، ناظر بین‌المللی، پزشک بدون مرز و روحانیون مسیحی نیز در غزه مورد شلیک مستقیم و کشتار ارتش اسرائیل قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر خبرگزاری‌ها می‌گویند اسرائیل دست به بازداشت گسترده در کرانه باختری زده و آنهایی که آزاد شده‌اند اعلان می‌کنند که اسرائیل آنها را "شکنجه کرده، کتک زده و بخش‌هایی از بدنشان را سوزانده است".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
بنا به گزارش "فرانس ۲۴"، در پی این گزارش‌ها آفریقای جنوبی اولین چالش رسمی قانونی علیه اسرائیل را در دادگاه لاهه در مورد جنگ مطرح کرد و گفت: "اقدامات و کار‌های اسرائیل… ماهیت نسل‌کشی دارند، زیرا با هدف خاص نابودی فلسطینیان در غزه به‌عنوان بخشی از یک ملت، نژاد و قوم فلسطینی انجام می‌شود". آفریقای جنوبی در کنار چندین کشور دیگر از جمله ایرلند، برزیل و اردن، از منتقدان سرسخت عملیات نظامی اسرائیل در غزه بوده بطوریکه "سیریل رامافوسا" رئیس جمهور این کشور سیاست‌های اسرائیل در مورد فلسطینیان در غزه و کرانه باختری را با رژیم آپارتاید گذشته آفریقای جنوبی مقایسه کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اسرائیل چنین ادعاهایی را رد کرد و به سرعت باز شدن این پرونده را "انزجارآور" نامید. دولت اسرائیل اتهامات نسل‌کشی را "افترای خون" توصیف کرد و در بیانیه وزارت خارجه خود گفت که پرونده آفریقای جنوبی فاقد پایه قانونی است و "استثمار تحقیرآمیز و تحقیرکننده یک دادگاه بین‌المللی" است. اسرائیل همچنین آفریقای جنوبی را به همکاری با حماس متهم کرد و گفت که این کشور کاملا بر اساس قوانین بین‌المللی عمل می‌کند و اقدامات نظامی خود را فقط علیه حماس متمرکز کرده و غزه دشمن آن نیست زیرا حداکثر اقدامات برای حداقل کردن آسیب به غیرنظامیان و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را انجام داده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
بنا به خبر پخش شده در "شبکه ۱۰ اسرائیل"، این کشور هفته گذشته گفت که پیش از جنگ در غزه برای سه ماه غذای ذخیره وجود داشت، اکنون نیز بدون محدودیت غذا به غزه می‌رسد و گرسنگی، تشنگی و کمبودها در غزه "دروغ" هستند. "یوآو گالانت" وزیر دفاع اسرائیل گفت که غذا به وفور وارد غزه می‌شود اما حماس همه آنها را برای خود برمی‌دارد. دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت که بزرگ‌ترین چالش کمک این سازمان به غزه بمباران اسرائیل و بازدیدهای کُند آن در مرز است که "فقط یک ذره از نیازهای مردم در روز، اجازه ورود می‌یابند".
از سوی دیگر آفریقای جنوبی از دادگاه مستقر در لاهه خواست تا فورا دستور موقت توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه را صادر کند. بررسی این درخواست در روزها یا هفته‌های آتی در دادگاه آغاز می‌شود، اگرچه امکان دارد این پرونده سال‌ها طول بکشد، اما ممکن است دادگاه یک دستور موقت فوری، طی چند هفته در اینباره صادر کند. باید دید که آیا این پرونده در توقف جنگ موفق خواهد شد یا خیر زیرا در حالی که دستورات دادگاه از نظر قانونی لازم‌الاجرا هستند، اما همیشه اجرا نمی‌شوند. اسرائیل به همراه آمریکا از کلیه بخش‌های حقوق بشر و دادگاه‌های سازمان ملل خارج شده‌اند و می‌گویند این سازمان‌ها "تعمدا علیه آنها" عمل می‌کنند.
علاوه بر این دادگاه، آفریقای جنوبی می‌تواند این پرونده را تحت کنوانسیون نسل‌کشی سازمان ملل نیز به اجرا بگذارد. در این کنوانسیون هم آفریقای جنوبی و هم اسرائیل عضو هستند که در آن "گزارش‌های مداوم جنایات بین‌المللی، مانند جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی، و همچنین گزارش‌هایی مبنی بر انجام اقداماتی که به آستانه نسل‌کشی می‌رسند را بررسی می‌کنند". اسرائیل از این کنوانسیون برای نسل‌کشی یهودیان در جنگ دوم جهانی استفاده می‌کند و آفریقای جنوبی می‌گوید طبق بندهای این کنوانسیون در سال ۱۹۴۸ در مورد پیشگیری و مجازات نسل‌کشی، اعمال اسرائیل در کشتارهای جاری در غزه، با آن تطابق دارد". سال‌هاست که گزارشگران سازمان ملل اسرائیل را به آپارتاید، تبعیض و نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها متهم می‌کنند و اسرائیل در مقابل آنها را ضدیهودی می‌نامد و اخراج می‌کند.
 
جوانان اسرائیلی فراری از جنگ ۳ برابر زمان قانونی زندانی می‌شوند
بنا به گزارش "سی‌بی‌سی" تعدادی از جوانان اسرائیلی در مخالفت با جنگ اسرائیل و حماس و اشغال اراضی فلسطینی، از خدمت سربازی اجباری در نیروهای دفاعی اسرائیل به دلایل سیاسی خودداری می‌کنند. "تال میتنیک" نوجوان ۱۸ ساله اسرائیلی اولین فردی‌ست که به دلیل امتناع از خدمت سربازی در ۷ اکتبر دستگیر شد و همین هفته به ۳۰ روز زندان نظامی محکوم گشت. این در حالی‌ست که طبق قانون، خدمت در ارتش برای اکثر مردان و زنان اسرائیلی اجباری است و کسانی که به دلایل سیاسی از ثبت نام سرباز می‌زنند به ۱۰ روز زندان محکوم می‌شوند و پس از آن و در صورت ادامه امتناع، می‌توانند باز به زندان بازگردانده شوند.
تال دلیل خود برای نرفتن به سربازی را در دادگاه چنین شرح داده است: "خشونت نمی‌تواند وضعیت کنونی را حل کند... چه این خشونت از سوی حماس باشد و چه از سوی اسرائیل. هیچ راه حل نظامی برای یک مشکل سیاسی وجود ندارد. من معتقدم که دولت اسرائیل دارد مشکل واقعی را نادیده می‌گیرد، این دولت فقط بدنبال سوگ و درد است".
بنا به آخرین آمار، حداقل ۲۰۰ نوجوان دیگر که می‌خواهند سربازی نروند و در عین حال زندانی نیز نشوند، بدنبال گرفتن معافیت هستند و در این رابطه یک نامه امضا کرده‌اند. "ایددو ایلام" ۱۷ساله که یکی از امضاء کنندگان این نامه است می‌گوید: "هر کسی که علنا بگوید مخالف جنگ است، تهدید به مرگ و نفرت می‌شود. ما مجبور نیستیم از ارتش دستور بگیریم، ما مجبور نیستیم در حال حاضر بخشی از این سیستم ظلم، سیستم آپارتاید، و سیستم کشتار جمعی در غزه باشیم".
 
جنگ با ایران و لبنان
با اینکه پیشتر رئیس جمهور و وزیر خارجه لبنان حداقل چهار بار گفتند که اسرائیل قصد دارد به زور لبنان را به جنگ بکشد و معاون "نصرالله" دبیر کل حزب‌الله نیز گفت که حماس صریحا پس از حمله به اسرائیل به حزب‌الله گفته وارد جنگ با اسرائیل نشود؛ و در حالیکه با حمله حماس، اسرائیل بمباران جنوب لبنان را آغاز کرده و سپس هر دو کشور بطور روزانه مرزهای مشترک یکدیگر را آنچنان بمباران می‌کنند که ده‌ها لبنانی از جمله چند عضو حزب‌الله و چند سرباز اسرائیلی نیز کشته شده‌اند؛ بنی گانتز، یکی از وزرای کابینه اسرائیل دیروز گفت که "زمان برای یک راه‌حل دیپلماتیک رو به اتمام است". وی در هشدار خود گفت: "اگر جهان و دولت لبنان از شلیک شبه‌نظامیان حزب‌الله به شمال اسرائیل جلوگیری نکنند، نیروهای ارتش اسرائیل مداخله خواهند کرد".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

"نفتالی بنت"، نخست وزیر پیشین اسرائیل، در مقاله‌ای که در وال‌استریت ژورنال منتشر کرده، نوشته است: "آمریکا و اسرائیل باید هدفی روشن را برای سرنگونی رژیم شرور ایران مشخص کنند... چنین اقدامی نه تنها امکان‌پذیر، که برای ایمنی و امنیت خاورمیانه و کل جهان متمدن ضرورتی حیاتی است... راه‌های زیادی برای تضعیف ایران وجود دارد: توانمندسازی مخالفان داخلی... تقویت دشمنان آنها... تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی... اگرچه شاید نیاز به یک جنگ تمام عیار نباشد... و در این راه اسرائیل نمی‌تواند و نباید به تنهایی این کارها را انجام دهد بلکه ایالات متحده باید جلو بیافتد". در همین حین کشمکش میان برخی از مقامات جمهوری اسلامی و حماس در مورد اینکه جمهوری اسلامی پشت حملات حماس قرار دارد، ادامه یافته است. این ادعای مقامات جمهوری اسلامی را حماس در طی دو روز گذشته دو بار رد کرد و امروز "فیگارو" نوشت که "تقریبا هیچ‌کس از عملیات خبر نداشت، نه ایران و نه نصرالله".

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 29, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به