ترودو که برای تعطیلات با سه فرزند و همسر سابقش سوفی به مسافرت جامائیکا رفته بود، مجددا با خرابی هواپیمای خود، به همان شکلی که چند ماه پیش در هندوستان رخ داده بود، مواجه شد و برای چند ساعتی زمین‌گیر شد
پس از آنکه مقامات فدرال آمریکا امروز شنبه اعلام کردند برخی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را به طور موقت زمین‌گیر می‌کنند، بوئینگ می‌گوید با بررسی‌های جدیدی در مورد ایمنی هواپیمای پُرفروش خود روبرو شده است. یک هواپیمای مکس این شرکت در خط هوایی آلاسکا، روز جمعه در حین پرواز با سوراخی در پهلوی خود مواجه شد و به زمین نشست.
از سوی دیگر، ترودو که برای تعطیلات با سه فرزند و همسر سابقش سوفی به مسافرت جامائیکا رفته بود، مجددا با خرابی هواپیمای خود، به همان شکلی که چند ماه پیش در هندوستان رخ داده بود، مواجه شد و برای چند ساعتی زمین‌گیر شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
کلیه هواپیماهای ۷۳۷ مکس بوئینگ پس از سوراخ شدن یک هواپیما زمین‌گیر شدند؛ هواپیمای ترودو اینبار در جامائیکا خراب و ترودو هم زمین‌گیر شد
اداره هوانوردی فدرال آمریکا (موسوم به اف‌ای‌ای) می‌گوید که بازرسی فوری این نوع هواپیماها چه در آمریکا و چه در دیگر کشورهای جهان باید به سرعت آغاز شود و تا آن زمان این هواپیماها زمین‌گیر خواهند ماند. این دستور اضطراری حدود ۱۷۱ هواپیما در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و ضربه سنگینی به بوئینگ مکس به شمار می‌رود. این نوع هواپیما پیشتر و پس از مدت کوتاهی پرواز، شاهد دو سانحه مرگبار دیگر بوده که باعث ماه‌ها زمین‌گیر شدن آن شده بود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
روز جمعه، هفت دقیقه پس از برخاستن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ خطوط هوایی آلاسکا از فرودگاه "پورتلند" در ایالت "اورگان"، یک پانل در پهلوی بدنه این هواپیما در هوا منفجر شد که منجر به کاهش سریع فشار کابین، پرتاب شدن لباس‌ها، کشیده شدن کودکان توسط باد و بیرون افتادن ماسک‌های اکسیژن از سقف شد. به‌طور معجزه‌آسایی هیچ یک از ۱۷۱ مسافر و ۶ خدمه آن مجروح نشدند و خلبانان توانست یک فرود اضطراری ایمن انجام دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
ساعاتی پس از این حادثه وحشتناک، خطوط هوایی آلاسکا اعلام کرد که کل ناوگان مکس ۹ خود که شامل ۶۵ فروند (معادل ۲۵% کل هواپیماهایش) را زمین‌گیر می‌کند. این شرکت بیش از ۱۰۰ پرواز یا ۱۵% پروازهایش را لغو کرده است. اما در کانادا، "ایرکانادا" که بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور است و ۴۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸ مکس دارد، می‌گوید درب خروجی کابین میانی که عامل حادثه در هواپیمای آلاسکایی مکس ۹ بوده در مورد هواپیماهای آن صدق نمی‌کند زیرا ایرکانادا اصلا هواپیمای مکس ۹ ندارد. شرکت "وست‌جت" نیز گفت که هواپیمای مکس ۹ یا مکس ۸ با درب خروجی وسط کابین ندارد و "ایرترنزیت" نیز می‌گوید که اصلا هواپیمای مکس ۹ ندارد. بنابراین این سه شرکت کانادایی تحت تاثیر این واقعه قرار نخواهند گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
مکس ۸ و مکس ۹ عمدتا از نظر اندازه متفاوت هستند و از جدیدترین نسخه‌های ۷۳۷ بوئینگ به شمار می‌روند. این هواپیمای دو موتوره و تک راهرو که اغلب در پروازهای داخلی ایالات متحده استفاده می‌شود، مشتریان زیادی در دنیا نیز دارد. بیش از یک دهه پیش، بوئینگ طراحی و ساخت یک هواپیمای کاملا جدید را برای جایگزینی ۷۳۷ در نظر گرفت. اما از ترس از دست دادن بازار فروش به "ایرباس" رقیب اروپایی خود که در حال بازاریابی هواپیمای کم‌مصرف‌تر "ای ۳۲۰" با اندازه مشابه بود، تصمیم گرفت این هواپیما را به سرعت از روی ۷۳۷ بهینه‌سازی و روانه بازار کند که نتیجه آن مکس ۷۳۷ بود.
یک جت مکس ۸ که توسط "لاین ایر" اداره می‌شد در سال ۲۰۱۸ در اندونزی سقوط کرد و یک هواپیمای مکس ۸ دیگر متعلق به خطوط هوایی اتیوپی در سال ۲۰۱۹ سقوط کرد. پس از این دو سقوط که بعلت قفل شدن سیستم بالابر اتوماتیک هواپیماها رخ داده بود باعث شد تا کلیه این هواپیماها در سراسر جهان برای نزدیک به دو سال زمین‌گیر شوند. سرانجام بوئینگ سیستم کنترل خودکار پرواز در این هواپیماها را تغییر داد اما در طی همین مدت بسیاری از بازار و اعتبارش را از دست داد. بنظر می‌رسد این حادثه ضربه دیگری بر این نوع هواپیما باشد.
 
هواپیمای ترودو اینبار در جامائیکا خراب و ترودو هم زمین‌گیر شد
بله، خرابی هواپیمای ترودو در مسافرت تعطیلات خانوادگی نخست وزیر کانادا در جامائیکا، دومین حادثه مشابه در طی چند ماه، برای اوست. چند ماه پیش هواپیمای وی در هندوستان دچار خرابی شده بود که او با یک هواپیمای کمکی دیگری که فرستاده شد و پس از تعمیر هواپیمای اصلی، موفق به بازگشت به کانادا گشت. اما "آندره آن پولن" سخنگوی دولت فدرال کانادا درباره خرابی هواپیما در جامائیکا نوشت: "یک مشکل تعمیر و نگهداری در هواپیمای سی‌سی- ۱۴۴ در بازرسی از هواپیما در ۲ ژانویه، و قبل از تاریخ عزیمت نخست وزیر، کشف شد. سپس یک تیم تعمیر و نگهداری و هواپیما از کانادا به جامائیکا اعزام شدند و هواپیما را در ۳ ژانویه به حالت سرویس برگرداندند. مانند آنچه در هندوستان اتفاق افتاد، هواپیمای دوم، باز هم به عنوان پشتیبان در منطقه باقی ماند و نخست وزیر توانست با هواپیمای اصلی به کانادا بازگردد".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اطلاعات ناوبری نشان می‌دهند که هواپیمای دوم که کمکی بوده، در ۳ ژانویه از اتاوا به خلیج "مونتگو" فرستاده شد. هواپیما اصلی نیز بلافاصله تعمیر گشت و کمتر از ۲۴ ساعت بعد از زمین بلند شد و در ۴ ژانویه در ساعت ۹:۱۷ بعد از ظهر در اتاوا فرود آمد. ترودو از ۲۶ دسامبر برای تعطیلات با اعضاء خانواده نزدیک خود، از جمله "سوفی گرگوار ترودو"، راهی جامائیکا شده بود که قرار بود ۴ ژانویه برگردد. مسافرت قبلی او در تعطیلات کریسمس در سال ۲۰۲۲ به جامائیکا تقریبا ۱۶۰,۰۰۰ دلار برای مالیات‌دهندگان کانادایی هزینه داشت اما ترودو اینبار می‌گوید این مسافرتش هزینه‌ای نداشته، اگر چه هنوز توضیحی در اینباره نداده است.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, January 6, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به