کشمکش در همه سطوح جامعه میان طرفداران فلسطین و اسرائیل بالا گرفته است
در حالیکه بنا به در خواست آفریقای جنوبی، دادگاه لاهه در حال بررسی اتهام نسل‌کشی و آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در غزه است؛ سرانجام "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا امروز گفت از برگزاری دادگاه حمایت می‌کند اما این "لزوما به معنای این نیست که اسرائیل در حال نسل‌کشی‌ست". آخرین آمار نشان می‌دهد که بیش از ۲۳,۰۰۰ فلسطینی در غزه کشته و بیش از ۵۸,۰۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. حدود ۱,۲۰۰ اسرائیلی نیز به دست حماس کشته شده‌اند و اسرائیل می‌گوید عملیاتش علیه حماس برای آزاد کردن گروگان‌هایش و نابودی حماس است در حالیکه حماس می‌گوید حمله به اسرائیل و گرفتن اسیر برای مقابله با ده‌ها سال اشغالگری، هتک حرمت مسجدالاقصی و کشتار فلسطینی‌هاست. کشتار اسرائیل محدود به غزه نیست و در همین اثنا صدها فلسطینی دیگر نیز در کرانه باختری کشته شده‌اند. عملیات اسرائیل منجر به تخریب بیش از ۸۰% غزه و بیشترین کشتار خبرنگاران در جهان شده اما پس از گذشت حدود ۱۰۰ روز از حمله به غزه، این عملیات با بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر از ارتش اسرائیل موفق به آزادی هیچ گروگانی نشده اما باعث کشته شدن حدود ۲۰ گروگان توسط آتش خود اسرائیل گشته است.
از سوی دیگر امروز نیروی پلیس تورنتو گفت که دیگر اجازه تظاهرات طرفداران فلسطین بر روی پل "اونیورود" روی بزرگراه "۴۰۱" را نخواهد داد و هرکسی که در آنجا جمع شود "دستگیر خواهد شد". خیابان اونیورود مهمترین خیابان یهودی‌نشین شهر تورنتوست که جمعیت بسیار بزرگی از اسرائیلی - کانادایی‌ها را در خود جای داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
ترودو: ما از دادگاه لاهه علیه اسرائیل و نه خود اتهام نسل‌کشی حمایت می‌کنیم؛ پلیس تورنتو: تظاهرات فلسطینی در محله یهودی‌ها ممنوع است
ترودو می‌گوید که حمایت دولتش از دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، به عنوان نهادی کلیدی در حقوق بین‌الملل به این معنی نیست که از اتهام آفریقای جنوبی به اسرائیل در نسل‌کشی فلسطینی‌ها حمایت می‌کند. او که امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر "گوئلف" در غرب "تورنتو" سخن می‌گفت افزود: "کانادا مدت‌هاست که حامی فوق‌العاده نظم و فرآیندها و ساختارهای بین‌المللی مبتنی بر قواعد بوده که در دهه‌های گذشته به وجود آمده است تا بتواند تضمین کند که قوانین بین‌المللی رعایت شده و اجرا می‌شود. ما از دیوان بین‌المللی دادگستری، که بخش مهمی از قواعد بین‌المللی‌ست حمایت می‌کنیم. حمایت صمیمانه ما از این دیوان و فرآیندهای آن به این معنا نیست که ما از فرضیه پرونده‌ای که توسط آفریقای جنوبی ارائه شده، حمایت می‌کنیم". اتهام آفریقای جنوبی توسط ده‌ها کشور دیگر از جمله برزیل، ایرلند و بسیاری از کشورهای مسلمان حمایت می‌شود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"ملانی جولی" وزیر امور خارجه در بیانیه‌ای که بعدازظهر جمعه منتشر شد، اظهارات ترودو را تکرار کرد و گفت که کانادا از نزدیک این پرونده را در دادگاه بین‌المللی دادگستری زیر نظر خواهد داشت و افزود: "طبق کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ سازمان ملل، جنایت نسل‌کشی که به قصد نابودی کامل یا نابودی بخشی از یک گروه به دلیل ملیت، قومیت، نژاد یا مذهب است برای ما اهمیت دارد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که مراحل رویه‌ای در این پرونده برای یهودی‌ستیزی و هدف قرار دادن محله‌ها، مشاغل و افراد یهودی استفاده نمی‌شود و در عین حال، ما به ایستادگی در برابر اسلام‌هراسی و احساسات ضد عرب ادامه خواهیم داد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
جولی در این بیانیه ادامه داد که کانادا همچنان عمیقا نگران ابعاد بحران انسانی در غزه است و از تلاش‌های فوری بین‌المللی برای تضمین آتش‌بس پایدار حمایت می‌کند. "کریستینا فریلند" معاون جانشین ترودو و وزیر اوکراینی‌الاصل دارایی کانادا نیز امروز صبح گفت که کانادا به دقت در حال مطالعه و بررسی این پرونده در دادگاه لاهه است. از سوی دیگر "پی‌یر پولیور" رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا، اتهامات نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل را رد کرد و آن را حمله‌ای بی‌شرمانه و غیر صادقانه به یهودیان و دولت یهود خواند. "جگمیت سینگ" رهبر حزب نیودموکرات که در توافق مشروط با لیبرال‌ها در پایدار کردن حکومت اقلیتی آنهاست، هنوز واکنشی در این زمینه نداشته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
پلیس تورنتو: تظاهرات به نفع فلسطین در محله یهودی‌ها ممنوع است
"مایرون دمکیو" رئیس پلیس تورنتو امروز در بیانیه‌ای، و پس از اعلان اینکه تظاهرات در این منطقه باعث "خطرات بالقوه بالا برای خودروها در اتوبان و بند آمدن ترافیک در شهر" می‌شود، افزود: "تظاهرات‌های طرفداران فلسطین که در منطقه‌ای با جمعیت زیادی یهودی برگزار می‌شود، باعث احساس «ترس» در برخی از افراد جامعه یهودیان شده" و از این پس ممنوع است. برخی از اعضای شورای شهر از این منطقه و گروه‌های یهودی به دادن مجوز پلیس در این تظاهرات‌ها اعتراض کرده‌اند. سه روز پیش و در پی انتشار تصاویری از پلیس که اجازه عبور افرادی که قهوه و شیرینی برای تظاهرات کنندگان می‌بردند، نداد و بجای آنها قهوه و شیرینی را به تظاهرات کنندگان رساند باعث خشم و اعتراض گسترده یهودیان شده بود.
فقط چند ساعت پس از این ماجرا "مارکو مندیسینو" وزیر امنیت عمومی کانادا در توئیتر نوشت: "خدمت پلیس به معترضان... باعث ترافیک عمدی، خطر امنیت عمومی و ناامیدی محل می‌شود و باید با قانون جلوی آنها را گرفت". پلیس بلافاصله پس از این اظهارات وزیر، بطور مبسوطی عذرخواهی کرد و گفت که دیگر تکرار نخواهد شد. پلیس امروز گفت یک پرچم یک گروه فلسطینی که موجودیت اسرائیل را قبول ندارد را در میان تظاهرات کنندگان دیده و این نشان بارز حمایت از تروریست است.
 
تظاهرات کنندگان چه می‌گویند؟
در حالیکه تاکنون حداقل سه تظاهرات حامی فلسطین بر روی پل اونیورود روی بزرگراه ۴۰۱ برگزار شده، سازمان‌دهندگان می‌گویند این مکان و این تظاهرات صرفا بر اساس راحتی رفت و آمد تظاهرات کنندگان و برای در دید بیشتر قرار گرفتن تظاهرات انتخاب شده است. در بیانیه آنها آمده که تظاهرات مشابهی در "اگلینتون - لارنس" و بزرگراه "دان ولی" نیز دقیقا به همین دلایل در تمام این مدت برگزار و برنامه‌ریزی شده و به همین علت ما دلایل پلیس را نمی‌پذیریم.
این گروه می‌گوید دقیقا همین نوع تظاهرات و با همین دلایل بارها و بارها به نفع اوکراین در همین مناطق برگزار شده بود و هرگز توسط کسی زیر سوال نرفته و اعتراض نشده بود. پلیس در مقابل تاکید می‌کند که این تظاهرات تاثیرات بسیار عمیقی روی ساکنان یهودی محلی می‌گذارد و باید ممنوع باشد.
به روزرسانی:  این در حالی‌ست که روز شنبه، صدها هزار نفر در شهر لندن انگلستان، در سراسر جهان و در شهرهای آمریکا به نفع آتش‌بس تظاهرات کردند اما رسانه‌های کانادایی حاضر نشدند پیش از این تظاهرات آن را اعلان کنند. پلیس می‌گوید در همین روز سه تظاهرات کننده را در اونیورود دستگیر کرده و افزوده آنهایی که این دستور را اطاعت نکنند "به چشم یک مجرم دیده خواهند شد".
 
گروه‌های یهودی چه می‌گویند؟
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

مرکز "مطالعات هولوکاست دوستان سیمون ویزنتال" از ممنوعیت اعلام شده توسط پلیس تورنتو استقبال کرد و گفت که این تظاهرات باعث بروز "ترس" در میان برخی از افراد جامعه شده و افزوده: "این آخرین اقدامات انجام شده توسط سرویس پلیس تورنتو در نقطه حساسی‌ست، زیرا جامعه یهودی با افزایش شدید حوادث یهودی‌ستیزانه و ارعاب دست و پنجه نرم می‌کند". بعلاوه، موسسه "بنایی برت کانادا" که یک گروه یهودی طرفدار اسرائیل است نیز گفت که برای "جلوگیری از تظاهرات بیشتر در روی این پل" به دادگاه مراجعه کرده تا حکم دادگاه برای ممنوعیت تظاهرات به نفع فلسطین در این نقطه را بگیرد.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, January 12, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به