برونو مارچند، شهردار این شهر پیشنهاد کرده که راه حل کشور فنلاند در کاهش بسیار موفق بی‌خانمانی، ممکن است در این شهر نیز نتیجه‌بخش باشد
از آنجایی که کانادا، استان "کبک" و شهر کبک، با بحران فزاینده بی‌خانمانی روبه‌رو است، برخی از سیاستمداران، از جمله "برونو مارچند"، شهردار این شهر پیشنهاد کرده‌اند که راه حل کشور فنلاند در این زمینه ممکن است در این شهر نیز نتیجه‌بخش باشد.
فنلاند توانسته با اجرای طرحی به نام "اول از همه مسکن" به جنگ بی‌خانمانی برود و بسیار موفق باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
شهر کبک کانادا برای مقابله با بحران بی‌خانمانی، روش فنلاند را کپی می‌کند
زمانی که فنلاند برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ تلاش خود را برای مقابله با بحران بی‌خانمان‌ها آغاز کرد، ۱۸,۰۰۰ نفر در آن کشور بدون خانه در خیابان‌ها بودند. در پایان سال ۲۰۲۲، این رقم به ۳,۶۸۶ نفر در کشور ۵.۵ میلیون نفری کاهش یافته که در آن فقط ۴۹۲ نفر شب را در خارج از خانه گذراندند. بدین ترتیب در فنلاند کمتر از ۰.۰۰۰۰۱% جمعیت آن بی‌خانمان است. در حالی که این روش، هزینه اولیه زیادی دارد اما این برنامه توانسته در نهایت، سالانه برای هر نفر تا ۹,۶۰۰ یورو یا حدود ۱۴,۰۰۰ دلار در فنلاند صرفه‌جویی کند. مضافا اینکه امنیت و آرامش جامعه نیز به نحو کاملا محسوسی بهتر شده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در حالی که این روش در فنلاند توانسته تعداد افراد بی‌خانمان را به طرز بسیار خوبی کاهش دهد، کارشناسان کبکی می‌گویند مشخص نیست که این طرح در کانادا هم بتواند به همان اندازه موفق باشد، اما احتمال موفقیت آن کم هم نیست. "جوهانا وارانتین" شهردار شهر "هلسینکی" در فنلاند می‌گوید که روش فنلاند بسیار ساده است: "قبل از تلاش برای رسیدگی به مشکلات بی‌خانمان‌ها از جمله مصرف الکل، مواد مخدر، کار، یا مشکلات سلامت روان، اول از همه به آنها یک مسکن دائمی با کیفیت بدهید". او افزود: "این ایده اساسی سیاست ما بود و ما می‌دانستیم که اگر به مردم خانه بدهیم، عوارض جانبی بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت". وی در ادامه توضیح داد که دادن یک آپارتمان به مردم منجر به بهبود سلامت، مصرف کمتر مواد مخدر و الکل می‌شود و شانس یافتن شغل را نیز افزایش می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اما وضعیت در کبک در حال بغرنج شدن است بطوریکه در اکتبر ۲۰۲۲ تعداد بی‌خانمان‌ها در این شهر به ۱۰,۰۰۰ نفر رسید که نسبت به آخرین سرشماری استان در سال ۲۰۱۸، این نرخ بیش از ۴۴% افزایش یافته است. جمعیت کل شهر کبک امسال ۵۴۲,۲۹۸ نفر است که بدین ترتیب حدود ۲% کل جمعیت بی‌خانمان به شمار می‌رود که ۲۰,۰۰۰ برابر جمعیت بی‌خانمان‌های فنلاند است. تورنتو، پُرجمعیت‌ترین شهر کانادا با ۳ میلیون نفر جمعیت نیز حدود ۹,۰۰۰ بی‌خانمان (حدود ۰.۳%) دارد. تعداد بی‌خانمان‌های کانادا حدود ۲۳۵,۰۰۰ نفر است که نشان می‌دهد ۰.۶% جمعیت بی‌خانمان است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
"آنی فونتین"، استاد دانشگاه "لاوال" که در زمینه مددکاری اجتماعی متخصص است، می‌گوید: "جنبه‌های ساختاری، فرهنگی و سازمانی زیادی وجود دارند که بین کبک و فنلاند متفاوتند و به همین دلیل تصور اینکه اجرای یک برنامه ساده و صریح در یک کشور دیگر که بافتی سیاسی و اجتماعی مشخصا متفاوتی از ما دارد، می‌تواند در اینجا موفق شود، دشوار می‌کند. در اینجا اگر فرض کنیم که اگر به کسی خانه بدهیم به‌طور خودکار همه چیز او مرتب می‌شود، این اشتباه است". وی می‌گوید که او فکر می‌کند بهترین رویکرد ارائه گزینه‌های متعدد، با مسیرها و اشکال مختلف است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اما "جوها کاهیلا" مدیر امور بین‌الملل بنیاد "وای" که این روش را با همکاری ایالت‌ها و شهرداری‌های فنلاند اجرا کرده می‌گوید: "ما تا ژوئن ۲۰۲۳، توانستیم ۱۸,۶۸۸ واحد مسکونی ارزان قیمت را به ۲۶,۵۰۰ نفری که اگر به این خانه‌ها نمی‌رفتند بی‌خانمان بودند، اختصاص دهیم. این ایده بسیار موفق بود و از پول مردم استفاده خوبی شد زیرا نه تنها خانه‌هایی تامین شدند که متعلق به مردم هستند بلکه نرخ جرم و جنایت نیز در کل کشور پایین آمد. من هیچ دلیلی نمی‌بینم که این روش در کانادا یا شهر کبک کارساز نباشد. ما نمی‌گوئیم که دقیقا روش ما کپی شود، ما می‌گوئیم از روش و ایده ما با تغییراتی که به وضعیت خودتان برمی‌گردد استفاده کنید و موفق شوید".

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 1, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به