وزارت دادگستری آمریكا از اظهارنظر درمورد اینكه آیا خواستار استرداد هریک از این ده نفر کانادایی شده، خودداری كرد
بنا به سند منتشر شده دادگاه آمریکا در کالیفرنیا، اف‌بی‌آی آمریکا مدعی شده که بیش از ۷۰ شركت در آمریکا، ایران، کانادا، امارات، هنگ‌کنگ که اغلب از نام پرسپولیس یا راسكو استفاده می‌كنند متهم به نقض تحریم‌های ایران شده‌اند. این اتهام در دادگاه بررسی و ثابت نشده است. گزارش این ادعانامه توسط خبرگزاری فاکس در آمریکا و گلوبال‌نیوز در کانادا منتشر شده و متن کامل این ادعا و شکایت نیز بصورت آنلاین روی وب‌سایت قضائیه کالیفرنیا منتشر شده است.
این صرافی که دفتر مرکزی آن در کانادا در تقاطع یانگ و استیلز قرار دارد با سابقه چند ده ساله بزرگترین صرافی کانادا به شمار می‌رود. وكیل این صرافی گفت که همگی از این ادعا "شوكه و متعجب شده‌اند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آمریکا، پرسپولیس و راسکو بزرگترین و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌‌های کانادا را متهم به نقض تحریم‌های ایران کرد
در سند دادگاه اسامی بیش از ۱۰ مظنون - هشت مرد و دو زن - همگی ساکن خارج آمریکا بعنوان مجرم آمده است که اشاره می‌کند سلیم هناره مدیر عامل هر دو کمپانی پرسپولیس و راسکو بوده است. سلیم، صاحب شرکت بازرگانی راسکو، اتهام کمک به نقض تحریم‌های علیه ایران را انکار کرده و دستگیر، بازجویی نشده و مورد درخواست استرداد قرار نگرفته است. وزارت دادگستری آمریكا از اظهارنظر درمورد اینكه آیا خواستار استرداد هریک از این ده نفر کانادایی شده، خودداری كرد و پلیس سلطنتی کانادا نیز گفت که دریافت حکم استرداد این پرونده را نه تأیید می‌کند و نه رد. وزارت دادگستری کانادا گفت که درخواست‌های استرداد جزو "ارتباطات محرمانه بین دولت‌ها" است و تا وقتی استرداد توسط دادگاه‌ها علنی نشود نمی‌تواند وجود درخواست خاصی را تأیید کند. "ایان مک لئود" سخنگوی وزارت دادگستری گفت: "در حال حاضر هیچ دادرسی برای استرداد در رابطه با هر یک از افراد مشخص شده در کیفرخواست‌های ایالات متحده که نام آنها در این پرونده آمده در هیچ دادگاه کانادا در جریان نیست".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

فاکس نوشته: شکایت کیفری این پرونده، در ماه اکتبر سال گذشته در لس‌آنجلس آمریکا تشکیل شد و روز جمعه گذشته اسنادش علنی گشت و طی آن، ده ایرانی کانادایی به نقض تحریم‌های ایران به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار آمریکایی، متهم شده‌اند. تلاش ایران استار تا امروز در تماس با حداقل پنج نفر از این افراد که سال‌های سال در تورنتو شناخته شده هستند، بی‌نتیجه مانده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در شکایت از این شرکت‌ها، راستکو تردینگ و پرسپولیس اینترنشنال، آمده که هر دو آدرس یکسانی دارند و مدیرعاملی هر دو نیز یک نفر است. این شکایت نامه ادعا می‌کند: "طبق اسناد دادگاه، این شكایت جزئیات توطئه‌ای چند دهه‌ای برای فرار از تحریم‌های آمریكا علیه ایران را نشان می‌دهد، کشوری كه وزارت امور خارجه آمریكا آن را به عنوان حامی تروریسم معرفی كرده است. متهم کننده همچنین ادعا کرده که این شرکت‌ها با استفاده از بیش از ۷۰ شركت در کشورهای مختلف و جابجایی پول دلار آمریکا و ارسال آن از طریق بانک‌های مستقر در ایالات متحده، اظهارات دروغینی برای تبادل بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از طرف ایران را ارائه داده اند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
به گزارش فاکس، هناره، مدیرعامل این شرکت هنوز در مورد این ادعا با مدعیان آمریکایی صحبت نکرده اما مایل به صحبت کردن هست و وی چنین گفته: "ما قرار نیست برای کمک به آنها بدویم، اما اگر آنها با ما تماس بگیرند، ما از گفتگو {با آنها} بسیار خوشحال خواهیم شد". در عین حال هناره پیشتر و نیز در حال حاضر با تحقیقات پلیس سلطنتی کانادا در مورد پرونده "کامرون اورتیس"، رئیس سابق مرکز اطلاعات ملی نیروی پلیس همکاری می‌کند. فاکس افزوده: "در واقع، ما هر روز انتظار رسیدن نامه وزارت دادگستری آمریکا را داشتیم {و داریم} که طی آن درخواست همکاری با کانادا مطرح شده باشد. در تمام این مدت مدیر عامل با پلیس سلطنتی همکاری داشته است و عجیب است که پلیس سلطنتی تاکنون او را در جریان قرار نداده باشد".
اورتیس در سال ۲۰۱۹ به اتهام ارتباط "اطلاعات ویژه عملیاتی" با سه نفر دستگیر شد و تلاش کرد این کار را به شخص چهارمی ارتباط دهد. وی همچنین به اتهام نقض اعتماد و کلاهبرداری رایانه‌ای متهم شده است.
 
دو شکایت کیفری و مدنی آمریکا
طبق شکایت کیفری ایالات متحده، شرکت خدمات مالی پرسپولیس از سال ۱۹۹۹ بعنوان یک شرکت ثبت شده در "انکینو" کالیفرنیا مشغول به تسهیل انتقال غیرقانونی دلار آمریکا از طرف ایران بوده است. در این گزارش آمده که در سال ۲۰۰۳ عیسی شایق معاونت پرسپولیس متهم به ارسال پول به ایران شد. به گفته این شکایتنامه، هناره، شایق و سید زنگاکانی شعبات کانادا و امارات متحده عربی خود را راه‌اندازی کردند که شاکی آنرا "معاملات مخفیانه از طرف ایران" می‌نامد. از جمله این ادعاهای شاکی این است که در سال ۲۰۱۲، آنها و سه نفر دیگر از طریق یک "شرکت دیگر در هنگ‌کنگ برای خرید مخفیانه دو تانکر نفتی ۲۵ میلیون دلاری به نمایندگی از ایران" استفاده کرده‌اند. اسناد دادگاه می‌گوید یک تبعه یونان در این ارتباط حضور داشته که وی بدون ذکر نام، چندین سال پیش مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است. ایران استار سند ادعای این همکاری را در اسناد دادگاه نیافته است. در ادعای دیگری آمده که این شرکت با انتقال ۲۰ میلیون دلار به مالزی لوله‌های نفتی برای یک شرکت نفتی ایرانی خریده‌اند.
یک نماینده ویژه اف‌بی‌آی به دادگاه ایالات متحده گفت که سلیم و خلیل هناره و دو نفر دیگر از یک "شرکت دیگر" برای خرید کشتی‌ها، شناورها و زپ ، از طریق یک تاجر، به نمایندگی از صنایع نفت و پتروشیمی ایران استفاده کرده‌اند. این نماینده خلیل هناره و سعید ابطحی، دیگر کانادایی‌ها را نیز به عنوان متهمان معرفی کرده که فاکس می‌گوید خلیل همه این ادعاها را رد کرد و دسترسی به ابطحی به نتیجه نیانجامیده است. کلیه تماس‌های دو روزه ایران استار با کلیه افراد ذکر شده فوق، برای دریافت نقطه نظرات و دفاعیاتشان به نتیجه نرسیده است.
علاوه بر شکایت کیفری فوق، ایالات متحده یک شکایت مدنی متفاوت دیگر علیه متهمان تشکیل داده و خواستار "غرامت و مجازات پولشویی به مبلغ ۱۵۷,۳۳۲,۳۶۷ دلار آمریکا" شده است. هیچ یک از اتهامات مربوط به شکایات فوق در هیچ دادگاهی ثابت نشده است.
 
اسناد کانادا
طبق گفته "فینترک"، شرکت پرسپولیس در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را متوقف کرده است. طبق اسناد مرکز تجزیه و تحلیل معاملات و گزارش‌های مالی کانادا، راسکو تردینگ یک تجارت خدمات پولی است که با عنوان "تجارتخانه استیلز" فعالیت می‌کند. آژانس درآمد کانادا شرکت راسکو را به عنوان دریافت کننده یارانه دستمزد اضطراری کانادا ذکر کرده، برنامه‌ای که دولت لیبرال کانادا آنرا برای کمک به شرکت‌ها در طی شیوع کرونا راه‌اندازی نموده است.
وب سایت اداره مالیات کانادا نشان می‌دهد که شرکت تجارتخانه استیلز که نام تجاری راسکو تردینگ می‌باشد از برنامه یارانه دولتی استفاده کرده است. سخنگوی اداره مالیات کانادا گفت: "مقررات بخش ۲۴۱ قانون مالیات بر درآمد در زمینه محرمانه بودن اطلاعات، از بحث در مورد پرونده‌های خاص توسط سازمان درآمد و اداره مالیات کانادا جلوگیری می‌کند". طبق اسناد شرکت‌ها، هفته گذشته، راسکو نام خود را به ۲۱۶۴۹۸۶ انتاریو تغییر داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لازم به ذکر است که کلیه این ادعاها و شکایات در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 24, 2021 - 11:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به