تعدادی از میزبانان ایربی‌اندبی در کانادا، صدها منزل (در یک مورد 816 منزل) لیست شده دارند
شرکت بزرگ اجاره املاک ایربی‌اند‌بی‌ در یک اقدام جنجالی حساب کاربری یکی از بزرگترین میزبان‌های خود در کانادا را بست. این اقدام پس از آنی صورت گرفت که در تحقیقات رسانه‌های کانادایی مشخص شد این شخص یک ملک مشخص را با نام‌های مختلف در سایت قرار داده و با استفاده از جمع‌آوری صد‌ها مورد نظر میهمانان، مشتریان بالقوه‌اش را در مورد وضعیت اسکان خود گمراه می‌کرد. تعدادی از میزبانان ایربی‌اندبی در کانادا، صدها منزل (در یک مورد 816 منزل) لیست شده دارند که کاملا تعجب مردم و مسئولان را برانگیخته است. این میزبانان که به نام اَبَر میزبان شناخته می‌شوند اکنون تعدادشان به بیش از 20 نفر رسیده که مجموعا بیش از 11000 مسکن لیست شده فقط در تورنتو و اطراف آن دارند!
اما این کمپانی محبوب اجاره کوتاه مدت خانه‌های شخصی، نمی‌گوید چرا قبل از این به مسافرانی که با "ای‌جی" که در "مونترال" خانه رزرو کرده بودند، هشدار نداده و به آنها نگفه که ای‌جی تحت نظر بوده و برخی از لیست‌های او نیز از دو ماه پیش به حالت تعلیق در آمده بودند بطوریکه مشتریان می‌توانند قرار داد خانه‌های رزرو شده‌شان را لغو کنند زیرا صد‌ها نفر از آنها هنوز خانه‌هایی را رزرو کرده‌اند که اکنون به حالت تعلیق درآمده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
"استیسی لپیر" که می‌خواست در ماه آوریل به همراه دوستانش از مونترال دیدن کند گفت: "باید به طور خودکار از طریق ایمیل یا تماس تلفنی به من هشدار داده می‌شد، مثلا گفته می‌شد حساب میزبان به حالت تعلیق درآمده، یا ببخشید مشکلی پیش آمده و ما می‌توانیم به شما در پیدا کردن مکان دیگری کمک کنیم، و یا اینکه پول خود را پس بگیرید". برای مثال به داستان یکی از میهمانان توجه کنید: هنگامی که صاحب شرکتی‌ از "نوا اسکوشیا" به همراه دوستانش وارد خانه شدند با کف بسیار کثیف منزل، لیوان‌های شکسته و تخت‌هایی که موش‌ها آن را جویده بودند روبرو شدند! این در حالی بود که نمی‌دانستند ای‌جی ماه‌هاست که از رزرو مهمانان جدید منع شده است.  
لپیر و سایر مسافرانی که با ای‌جی سر و کار داشتند گفتند ایر‌بی‌اند‌بی چه کاری برای میهمانان ای‌جی و دیگر افراد میزبان عضو در این سایت انجام می‌دهد؟ چگونه میزبانان مشکل‌دار شناسایی می‌شوند؟ 
ای‌جی که خود را به نام "الکساندر زاکوفسکی" معرفی کرده بود‌ چهارمین میزبان ایر‌بی‌اند‌بی در کانادا از نظر تعداد لیست خانه‌ها در ماه آوریل بود. وقتی یک خبرنگار در آن زمان با وی مصاحبه کرد‌، زاکوفسکی گفت تجارت اجاره ملک وی اکثرا شامل اجاره آپارتمان‌های مبله به دانشجویان دانشگاه مونترال، و در طول تابستان، اجاره کوتاه مدت آنها به مردم عادی می‌باشد.‌ او حساب شخصی خود را در ایر‌بی‌اند‌بی سال گذشته ایجاد نموده و نخستین نظر میهمانانش درباه لیست خانه‌هایش در ماه دسامبر ثبت شده است. نظر‌های اولیه مهمانان دلگرم کننده بود و اوایل سال جاری‌ او با بیش از90 خانه لیست شده و تعاریف مثبت تبدیل به میزبان فوق‌العاده در ایربی‌اند‌بی شد. ایربی‌اند‌بی می‌گوید میزبان فوق‌العاده بودن باعث جلب توجه کسانی خواهد شد که دوست دارند به صورت استثنایی مهمان‌نوازی شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نوع اجاره ملک از ایربی‌اند‌بی به اینگونه است که شما منزل افراد واقعی را به میل خودشان و در مدت زمان کوتاهی اجاره می‌کنید؛ به این ترتیب شانس ملاقات با صاحب‌خانه و ایجاد ارتباط و دوستی نیز به وجود می‌آید؛ ولی در مورد ای‌جی هیچ یک از کسانی که از او منزل اجاره کرده بودند و یا ده‌ها نظر آنلاینی که در مورد او داده شد به دیدن شخص مالک اشاره نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اجاره‌کنندگان منازل کلید را در داخل جعبه قفل کلید پیدا می‌کردند و با مالک فقط تماس تکستی داشتند. مسئله نگران کننده دیگر این بود که اکثر بازخورد‌های افراد توسط سه میهمان به نام‌های "بریتنی"‌، "الکس" و "فرانسوا" در زمان‌های مختلف نوشته شده بود. بریتنی در بیش از 26 مورد نوشته بود: "من این مکان را برای کارمندانم رزرو کردم و همه آنها طبق معمول بسیار راضی بودند و این کار را دوباره هم انجام می‌دهم". ولی به تدریج نظرات میهمانان واقعی منفی‌تر شد. ده‌ها شکایت در مورد آپارتمان‌های دور افتاده‌، بوی بد‌، زباله در کف اتاق‌ها‌، پنجره‌ها و شیشه‌های شکسته نوشته شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
عده‌ای دیگر از میهمانان در حالی که کد رمز جعبه حاوی کلید را نداشتند در خیابان‌ها سرگردان شدند و در این زمان وقتی مردم با ایر‌بی‌اندبی تماس می‌گرفتند و پولشان را می‌خواستند در جواب می‌شنیدند چون ای‌جی هیچ شرطی را نقض نکرده امکان پس دادن پول وجود ندارد!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"جانا آینگار" مهندس نرم‌افزار مقیم آمریكا خیلی خوش‌شانس نبود. او سفر تابستانی خود به مونترال را در ماه مارس رزرو كرده بود و یكی از آپارتمان‌های "ای‌جی" را برای شریک زندگی‌، دو بچه و برخی از اقوام خود در تورنتو رزرو كرده بود. متاسفانه او هرگز به بررسی نظرات مردم در مورد ای‌جی توجه نکرده بود. آینگار گفت که چند ساعت قبل از اینکه آنها به منزل 2 اتاق خوابه دنج خود برسند ای‌جی از طریق پیام متنی اعلام کرد که رزرو آنها لغو شده، اما آپارتمان دیگری که جزو لیست ایر‌بی‌اند‌بی نیست برای آنها در مکان دیگری در نظر گرفته شده است. آینگار از سر استیصال با او موافقت ‌کرد و وقتی به خانه جدید می‌رسند محلی کوچک و کثیف و بدون امکانات رفاهی دریافت می‌کنند بدون صابون و حمام! اساسا این یکی از روش‌های ای‌جی برای کلاهبرداری بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 21, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به